Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått vite at en fire timers skoleeksamen skal bli fire timers hjemmeeksamen. 
Hvordan tror dere oppgaven(e) blir lagt opp med tanke på at vi er hjemme med tilgang til alt?  I prinsippet kan jeg også få andre til å gjøre oppgaven for meg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir vår 6 timers eksamen omgjort til 48 timers hjemmeeksamen. De blir en helt annen eksamensoppgave enn den vi hadde fått på skoleeksamen, vi får bruke alle hjelpemidler vi vil, men vi må være utrolig nøye med kildehenvisning blant annet. Du får nok informasjon fra skolen om kravene Og reglene på den eksamenen dere får etter hvert :) 

på høyskole stoler de på at du er voksen nok til å ikke jukse ved å få andre til å skrive for deg, plutselig blir du tatt for plagiat fordi vedkommende bruker en tidligere eksamensbesvarelse, så der kan man fort drite seg ut. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Garn_nøste skrev:

Her blir vår 6 timers eksamen omgjort til 48 timers hjemmeeksamen. De blir en helt annen eksamensoppgave enn den vi hadde fått på skoleeksamen, vi får bruke alle hjelpemidler vi vil, men vi må være utrolig nøye med kildehenvisning blant annet. Du får nok informasjon fra skolen om kravene Og reglene på den eksamenen dere får etter hvert :) 

på høyskole stoler de på at du er voksen nok til å ikke jukse ved å få andre til å skrive for deg, plutselig blir du tatt for plagiat fordi vedkommende bruker en tidligere eksamensbesvarelse, så der kan man fort drite seg ut. 

Jeg vet ikke om det er noe poeng å studere gamle eksamensoppgaver? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk en 4 timers skoleeksamen omgjort til hjemmeeksamen, fikk nøyaktig samme oppgaver som på en skoleeksamen! Eneste forskjell var at sensor fikk vite at vi hadde tilgang til hjelpemidler. Trengte ikke henvise ordentlig underveis i oppgaven heller, men måtte lage kildeliste til slutt. Blir dårlig tid til å henvise ordentlig på tre timer

Anonymkode: 46a73...70a

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg vet ikke om det er noe poeng å studere gamle eksamensoppgaver? 

Siden vår eksamen aldri har vært hjemmeeksamen så har vi ingen gamle eksamener å studere 😅 men om du har tilgang til det så er det greit å se litt på oppbygging osv 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...