Knirke Skrevet 21. april 2020 #21 Skrevet 21. april 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: TS her igjen. Nå har det vært action her. Kort tid etter jeg skrev sist, dukket det opp to familier til. Jeg valgte å gå inn igjen, og var usikker på hva jeg skulle gjøre. Vel, jeg slapp å gjøre noe som helst, for kort tid etter dukket en politibil opp på tunet. Jeg hørte ikke noe som ble sagt, men så at politiet snakket med naboene, og at de tre familiene på besøk forlot området. 20 min senere ringte naboen på andre siden av denne familien på - det var han som hadde ringt politiet. Politiet hadde takket ham for telefonen, da de så på dette som et alvorlig brudd på karantene. Naboen min hadde stått og lyttet til samtalen disse fire parene hadde med politiet. Det viste seg at nabofamilien hadde vært i Sverige sammen med en av de andre familiene i dag, og at en av de andre familiene var i Sverige i forrige uke. Og verst av alt; naboen kjenner en av kvinnene, og hun jobber i en privat barnehage... Så sånn gikk det denne gangen. La oss håpe at folk flest tenker mer på andre menneskers ve og vel, enn sitt eget behov for Ramlösa og kjøtt. Anonymkode: ca735...6fa Jeg snakket med en politimann i dag, og spurte for moro skyld om hvordan de reagerer på sånne henvendelser. Han sa at slike saker har null prioritet hos dem. Om de mot formodning tar seg tid til å kjøre ut til slike, så kan de be dem godta et forenklet forelegg, altså en bot. Hvis harryhandlerne ikke godtar forelegget må saken til Tingretten, og sjansen for at de tar saken er forsvinnende liten... Grensene åpner jo uansett snart, så det er ikke noe prinsippsak å få dømt noen over brudd på denne høyst midlertidige loven. Å si at de setter andres folks ve og vel i fare er vel å ta litt hardt i. Vi snakker om å handle på en butikk, lik hvilken som helst annen butikk i Norge. Det er koronasmitte i begge landene, og begge landene har innført strenge tiltak. Det er jo statistisk sett mer sjanse for å kjøre av motorveien og brekke nakken enn det er for å pådra seg koronavirus på turen.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #22 Skrevet 21. april 2020 Når åpnes grensene uten at man blir satt i karantene i 2uker? Jeg skal ikke dra, men lurer bare. Anonymkode: 4a610...9fe
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #23 Skrevet 21. april 2020 2 hours ago, Knirke said: Å si at de setter andres folks ve og vel i fare er vel å ta litt hardt i. Vi snakker om å handle på en butikk, lik hvilken som helst annen butikk i Norge. Det er koronasmitte i begge landene, og begge landene har innført strenge tiltak. Det er jo statistisk sett mer sjanse for å kjøre av motorveien og brekke nakken enn det er for å pådra seg koronavirus på turen. Hvorfor bruker du oppdiktet statistikk? Anonymkode: fee55...e64 5
Knirke Skrevet 21. april 2020 #24 Skrevet 21. april 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor bruker du oppdiktet statistikk? Anonymkode: fee55...e64 Hvorfor bruker du AnonymBruker funksjonen?
Mt3 Skrevet 21. april 2020 #25 Skrevet 21. april 2020 8 timer siden, Knirke skrev: Jeg snakket med en politimann i dag, og spurte for moro skyld om hvordan de reagerer på sånne henvendelser. Han sa at slike saker har null prioritet hos dem. Om de mot formodning tar seg tid til å kjøre ut til slike, så kan de be dem godta et forenklet forelegg, altså en bot. Hvis harryhandlerne ikke godtar forelegget må saken til Tingretten, og sjansen for at de tar saken er forsvinnende liten... Grensene åpner jo uansett snart, så det er ikke noe prinsippsak å få dømt noen over brudd på denne høyst midlertidige loven. Å si at de setter andres folks ve og vel i fare er vel å ta litt hardt i. Vi snakker om å handle på en butikk, lik hvilken som helst annen butikk i Norge. Det er koronasmitte i begge landene, og begge landene har innført strenge tiltak. Det er jo statistisk sett mer sjanse for å kjøre av motorveien og brekke nakken enn det er for å pådra seg koronavirus på turen. Hvilke strenge tiltak har Sverige innført? Holder de ikke fortsatt fast på å spre smitten. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #26 Skrevet 21. april 2020 37 minutter siden, Knirke said: Hvorfor bruker du AnonymBruker funksjonen? Hvorfor bruker du så dårlige hersketeknikker når ikke du har et ordentlig svar? Anonymkode: fee55...e64 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #27 Skrevet 21. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når åpnes grensene uten at man blir satt i karantene i 2uker? Jeg skal ikke dra, men lurer bare. Anonymkode: 4a610...9fe Det vet kun regjeringen. Jeg skal en tur så fort det åpner. Masse deilig svensk godis. Ikke røker jeg, ikke snuser jeg, ikke drikker jeg, ikke spiser jeg kjøtt. Men godisen og utvalget av brus i Sverige er utrolig i forhold til Norge. Tragisk hvilket utvalg vi har av varer i Norge. Anonymkode: 04720...fbb 1
Knirke Skrevet 22. april 2020 #28 Skrevet 22. april 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor bruker du så dårlige hersketeknikker når ikke du har et ordentlig svar? Anonymkode: fee55...e64 Hvorfor bruker DU dårlige hersketeknikker, når du ikke engang kan stå for hva du sier?
Knirke Skrevet 22. april 2020 #29 Skrevet 22. april 2020 12 hours ago, Mt3 said: Hvilke strenge tiltak har Sverige innført? Holder de ikke fortsatt fast på å spre smitten. Hvis du snakker om at de hadde tenkt å la folk smittes med vilje, så nei.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #30 Skrevet 22. april 2020 12 timer siden, Mt3 skrev: Hvilke strenge tiltak har Sverige innført? Holder de ikke fortsatt fast på å spre smitten. Sverige har hatt en "brems "-strategi hele tiden, i motsetning til England som hadde en "slipp"-strategi før de måtte stramme inn. Sverige har også hatt stort sett samme anbefalinger om smittevern som vi i Norge har hele tiden, men i stedet for å forby større arrangementer osv satset de på at befolkningen brukte sunn fornuft i stedet for å forby forsamlinger. Anonymkode: 97c5e...320
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #31 Skrevet 22. april 2020 12 timer siden, Knirke skrev: Hvorfor bruker du AnonymBruker funksjonen? Heter du Knirke og er en liten hamster? Ikke det? Da er du like anonym som oss andre her inne. Anonymkode: fba05...554 2
Knirke Skrevet 22. april 2020 #32 Skrevet 22. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Heter du Knirke og er en liten hamster? Ikke det? Da er du like anonym som oss andre her inne. Anonymkode: fba05...554 Hvorfor bruker du AB funksjonen da?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #33 Skrevet 22. april 2020 20 minutter siden, Knirke skrev: Hvorfor bruker du AB funksjonen da? Det er ikke poenget her. Poenget er at vi alle er anonyme. Anonymkode: fba05...554 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #34 Skrevet 22. april 2020 På 20.4.2020 den 18.18, AnonymBruker skrev: Så langt jeg er informert er faktisk dette en av de prioriterte oppgavene nå, - før likegyldigheten hos nordmenn får grodd seg fast i folkedypet. Anonymkode: cbaab...00c Så voldtekt og misbruk av barn er fortsatt ikke prioritert. Fest og ulovlig scooterkjøring på fjellet derimot.... Way to go 👍 Anonymkode: 28d85...924
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #35 Skrevet 22. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vet kun regjeringen. Jeg skal en tur så fort det åpner. Masse deilig svensk godis. Ikke røker jeg, ikke snuser jeg, ikke drikker jeg, ikke spiser jeg kjøtt. Men godisen og utvalget av brus i Sverige er utrolig i forhold til Norge. Tragisk hvilket utvalg vi har av varer i Norge. Anonymkode: 04720...fbb Jeg skal til Finland og handle. Det er patetisk dårlig utvalg av kjøtt, melkeprodukter og reseptfrie medisiner for barn i Norge. Minner meg om sovjetiske land på begynnelsen av 90-tallet. Ja, jeg har bodd der da, så jeg vet. Anonymkode: 28d85...924
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #36 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal til Finland og handle. Det er patetisk dårlig utvalg av kjøtt, melkeprodukter og reseptfrie medisiner for barn i Norge. Minner meg om sovjetiske land på begynnelsen av 90-tallet. Ja, jeg har bodd der da, så jeg vet. Anonymkode: 28d85...924 Ja er latterlig hvor lite utvalg vi har her til lands av det meste. Til og med Sverige har jo begrenset i forhold til Tyskland osv. Lengter etter fanta mango uten sukker. Beste brusen jeg noen gang har smakt. Og en simpel brus, skal man ikke få tak i i Norge. Er nesten slik at jeg må ha med ekstra koffort når jeg drar med KIelfergen bare for å få med et lager brus med hjem. Håper og tror grensene for oss i skandinavia åpner snart Anonymkode: 04720...fbb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #37 Skrevet 22. april 2020 22 timer siden, Knirke skrev: Jeg snakket med en politimann i dag, og spurte for moro skyld om hvordan de reagerer på sånne henvendelser. Han sa at slike saker har null prioritet hos dem. Om de mot formodning tar seg tid til å kjøre ut til slike, så kan de be dem godta et forenklet forelegg, altså en bot. Hvis harryhandlerne ikke godtar forelegget må saken til Tingretten, og sjansen for at de tar saken er forsvinnende liten... Grensene åpner jo uansett snart, så det er ikke noe prinsippsak å få dømt noen over brudd på denne høyst midlertidige loven. Å si at de setter andres folks ve og vel i fare er vel å ta litt hardt i. Vi snakker om å handle på en butikk, lik hvilken som helst annen butikk i Norge. Det er koronasmitte i begge landene, og begge landene har innført strenge tiltak. Det er jo statistisk sett mer sjanse for å kjøre av motorveien og brekke nakken enn det er for å pådra seg koronavirus på turen. Vel, politiet naboen snakket med, sa at dette var blant prioriteringene her i kommunen vår, da vi er en liten kommune på grensen, med høy smittespredning og dødstall. Er en grunn til at det alltid står en politibil i parken vår, så lenge solen er ute. Vi andre prøver faktisk vårt ytterste for å få stoppet dette raskest mulig. Hadde vært fint at du, naboene mine og andre med deres holdninger, snart begynner å bidra. Anonymkode: ca735...6fa 3
Knirke Skrevet 22. april 2020 #38 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi andre prøver faktisk vårt ytterste for å få stoppet dette raskest mulig. Hadde vært fint at du, naboene mine og andre med deres holdninger, snart begynner å bidra. Anonymkode: ca735...6fa Ikke sammenlign meg med din nabo (som bryter loven) bare fordi jeg mener dette ikke bør være politiets fremste prioritet. Jeg bryter ikke loven, jeg holder meg hjemme, men jeg kommer sporenstreks til å kjøre til Sverige den dagen grensen åpner.
Fremhevede innlegg