Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har et par venninner som i voksen alder alltid har gått på det "siste nye" innenfor kosttilskudd og helsekost. Jeg nevner i fleng: herbalife, expo, sjøgress (spirulina, chlorella osv), frønæring, fitline, aloe vera opplegg...m

Hva er greia?

Jeg har selv prøvd herbalife og fitline. Men sluttet alltid pga blant annet økonomi, samt skepsis til opplegget. 

Hovedproblemet er jo at disse venninnene selvfølgelig blir ververe, og får penger/gratis produkter ved å ha egne kunder. Dette går utover hele deres sosiale nettverk, og produkter presses på i enhver anledning.

Jentene er gode venninner ellers, men på dette punktet virker de til å ha null innsikt.

Flere erfaringer på dette?

Endret av Anim92
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada. Jeg sa klart i fra at når vi er sammen snakker vi ikke om "jobb". Hvis jeg ønsker noe tar jeg kontakt. De legger jo ut på Facebook så vet jo alt de selger og ev har kampanjer på. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Ikke behov for kosttilskudd så lenge du ikke har fått påvist noen mangler (unntatt evt vitamin D). Det finnes ingen vidunder-ingredienser i hverken herbalife eller fitline heller så ingen grunn til å ta det. Jeg ville bare sagt ifra at jeg ikke er interessert, og at du evt sier ifra om du vil ha det selv.

Endret av hjema
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

har et par sånne venninner jeg å. De lagede mye eventer på fb for å selge som jeg ikke kom på. Dessverre ble jeg da også eksludert fra andre sosiale ting som bursdager og fester. Jeg har sånne verve/selge dritt produkter så langt opp i halsen.....Syns det er direkte ufint å skulle tjene penger på venner på den måten 

Anonymkode: 12dcd...075

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke de har null innsikt i hva de holder på med. De forsøker seg, fordi de har sluppet billig unna tidligere.

Du sier de er gode venner ellers, er du nå så sikker på det?

Jeg har et familiemedlem som har forsøkt å selge aloe vera drikke og mye annet dritt til hele familien og alle vennene sine. Hun skjønner ikke at hun blir mindre og mindre likt for hver gang hun gjør dette. Særlig når hun kun tar kontakt med mange av oss i familien for å kun selge produkter og verve nye selgere under seg. Glem å ta kontakt ellers og opparbeide et godt familieforhold gitt. Kynisk utnyttelse kaller jeg det

Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut alle som en. De fortjener virkelig ikke vennskapet eller tilliten din.

Anonymkode: 4ee40...d16

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei slik på jobben min, og det har faktisk blitt lagt ned forbud om å promotere slikt på jobb på grunn av henne. Hyggelig dame, men det opplegget der kan hun virkelig spare seg for.

Anonymkode: 52127...979

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Syns litt synd på de folka som holder på med salg av sånt dritt. E jo bevist 100 ganger at det er dritt og har ingen effekt. Anbefaler å se Betting On Zero på Netflix. Hadde også en tante som prøvde å selge det i familien, til og med til dem som har fått kreft turte hu å tilby..uff. Det e jo bare piramid-scheme som dem sjøl kommer til å tape penger på.Og ja, alt man trenger e d vitamin og tran hvis ikke man har noe extra helseproblemer.

Anonymkode: 7c878...ab9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som har tatt fullstendig av ang salg av div produkter. Kan nevne forever living, partylites (eller noe sånt), keto coffe, wraps (it works, eller noe sånt) og nå har hun startet med tupperware. Alt på en gang vel og merke. Måtte til slutt bare be henne om å slutte å sende alskens reklame til meg på snapchat og å invitere meg i alle gruppene hun lager for dette på facebook, føler at det blir mer spam enn reklame til slutt. Fryktelig irriterende og plagsomt, har sluttet å følge henne feks for å slippe at halve facebook er full av reklame. 

Anonymkode: 81939...cd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du tydelig på at du ikke er interessert?

Anonymkode: 844b0...a9e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ei slik på jobben min, og det har faktisk blitt lagt ned forbud om å promotere slikt på jobb på grunn av henne. Hyggelig dame, men det opplegget der kan hun virkelig spare seg for.

Anonymkode: 52127...979

Vi hadde noe lignende men det var VEKTEREN på senteret som promoterte Herballife. Det ble det en stopp på gitt 😅

Anonymkode: ca7ed...468

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånne pyramidespill er som en sekt. De som blir hjernevasket kommer seg ikke ut. Det ødelegger liv.

Anonymkode: f9282...dc4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som lager slike anti-mlm-vidoer nå, virker som folk våkner mer opp til hva dette er, her er en av dem: 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns litt synd på de folka som holder på med salg av sånt dritt. E jo bevist 100 ganger at det er dritt og har ingen effekt. Anbefaler å se Betting On Zero på Netflix. Hadde også en tante som prøvde å selge det i familien, til og med til dem som har fått kreft turte hu å tilby..uff. Det e jo bare piramid-scheme som dem sjøl kommer til å tape penger på.Og ja, alt man trenger e d vitamin og tran hvis ikke man har noe extra helseproblemer.

Takk for tips om dokumentaren, jeg ser på den nå og den er veldig bra! 

Lurer på om jeg har samme venninne som flere her. Jeg kjenner en som jobber for It Works, som nylig var på "vekkelsesmøte" (som jeg kaller det) i USA. Altså før Corona skjedde. Og det virket som et helt sykt opplegg! Jeg syns hun har forandret seg veldig siden hun begynte med dette.

Hadde ikke hørt fra henne på en stund, da hun sendte meg melding og spurte hvordan det gikk. Så sa hun at hun hadde en KJEMPEBRA deal til meg. Da skulle jeg få body wraps, ketokaffe og oppstrammende krem mot rynker til den nette sum av 1400 kr.. 😮 Jeg takket pent nei, men hun maser av og til. Har også satt henne på hide på Facebook, for jeg orker ikke mer spam. 

Er skuffet over sånne folk, de utnytter jo vennskapene sine og legger press på folk.. Og jeg er en person som gjerne støtter barna til venninner som selger lodd, dopapir og sånt. 

Denne typen salg er en uting syns jeg, gjør bare at jeg blir negativt innstilt. Og innbiller de seg virkelig at folk går på det der? Er bare en scam. Trist at de ikke kan finne seg en ordentlig jobb heller. Hun jeg kjenner er en virkelig god selger, har alltid vært det. Men hun kunne fint brukt de evnene i en mer seriøs bedrift. 

Sier man fra blir de ofte sure syns jeg. Noen som har sagt strengt at de ikke er interessert og fått noe respons? Venninna mi ble dødelig fornærma da jeg sa at dette var bare tull. Påstod hun gikk ned 15 kg på body wraps på 4 uker bare... 

Anonymkode: 8f4d6...ebd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg sa ifra og hun reagerte med å synes synd på seg selv og vridde på ordene mine til at det virket som om det var JEG som hadde gjort noe galt. Jeg sa at det var dumt gjort av henne å late som om hun kun ville på besøk til tante og deretter bli oppringt av partneren sin som spurte om hun hadde fortalt om dealen ennå. Jeg mener at dersom man har ærlige hensikter vedr salg av produkter, så kan man enkelt sende en meldig og spørre om noen er interessert i slike produkter først. Ikke bare reise på besøk og la den besøkende tro at det gjelder et helt vanlig besøk før bomba plutselig smeller med reklame for produktet og tåpelige unnskyldninger som at tante kunne tjene penger på dette hun også. Hvordan kan noen tro at en tante i 60 åra skal kunne tjene penger på et pyramideprodukt, når hun attpåtil har vært ufør i mange år allerede? Da er man rimelig kynisk da.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært med på noen parties for det sosiale, men har bare kjøpt en lypsyl eller lignende. De skjønner fort at de ikke blir rik av å mase på meg 😀

Anonymkode: b5067...a14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lot meg verve av dem. Egentlig kun for å få tilgang til private sidene med distributører for å kunne se hva det diskuteres om der. 

For å si det sånn. Det er ett SINNSYKT press på dem under deg, hvis du ikke gjør det bra blir du dårlig likt. Gjør du det bra blir du lovet gull og grønne skoger. 

Flere ganger daglig får man meldinger fra "mentoren" sin med : "har du videresendt dette til 15 personer? Osv"

Etter jeg meldte meg ut hørte jeg aldri noe fra dem igjen 👍

Anonymkode: 93bb0...38c

• Liker 5
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er mer unnvikende, og jeg skjønner jeg sparker meg sjøl i leggen ved å være det. Men i prinsippet mener jeg at samme åssen jobb du har, skal du ikke bruke vennene dine sine ressurser på at du skal jobbe deg oppover. Man setter vennene sine (jeg tror det oftest er ubevisst) i en vanskelig situasjon der man ikke vil såre osv, men heller ikke vil/kan kjøpe produktene  

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke de har null innsikt i hva de holder på med. De forsøker seg, fordi de har sluppet billig unna tidligere.

Du sier de er gode venner ellers, er du nå så sikker på det?

Jeg har et familiemedlem som har forsøkt å selge aloe vera drikke og mye annet dritt til hele familien og alle vennene sine. Hun skjønner ikke at hun blir mindre og mindre likt for hver gang hun gjør dette. Særlig når hun kun tar kontakt med mange av oss i familien for å kun selge produkter og verve nye selgere under seg. Glem å ta kontakt ellers og opparbeide et godt familieforhold gitt. Kynisk utnyttelse kaller jeg det

Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut alle som en. De fortjener virkelig ikke vennskapet eller tilliten din.

Wow wow wow..

SÅ gæærnt er det faktisk ikke😂 jeg kutter overhodet ikke ut venner som har vært der gjennom tykt og tynt pga det her. Hadde vært noe annet om en bekjent plutselig skulle blitt veeldig gode venner, for så å selge meg et produkt.

Tråden var ment som utblåsning for litt frustrasjon og bare for å høre andres historier...

Endret av Anim92
I tillegg: jeg trur ærlig talt det er mange som ikke helt skjønner hva de driver med før etter de har Slutta...
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lot meg verve av dem. Egentlig kun for å få tilgang til private sidene med distributører for å kunne se hva det diskuteres om der. 

For å si det sånn. Det er ett SINNSYKT press på dem under deg, hvis du ikke gjør det bra blir du dårlig likt. Gjør du det bra blir du lovet gull og grønne skoger. 

Flere ganger daglig får man meldinger fra "mentoren" sin med : "har du videresendt dette til 15 personer? Osv"

Etter jeg meldte meg ut hørte jeg aldri noe fra dem igjen 👍

Anonymkode: 93bb0...38c

Ja, derfor syns jeg synd på de som driver med dette, fordi først tror dem at det blir penger, men så mister de litt av ka e det dem egentlig driver med. Men de kan bli vankselig å snakke med, spesielt når du prøver å fortelle dem at dette er håpløs tull som ingen får noe nytte av at the end of th day. Dem blir jo bare sure på deg. Så naaai, ikke så lett å si hva skal man gjøre når en venn av deg ble med på sånt. Å kutte dem helt ut er ikke en løsning heller

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips om dokumentaren, jeg ser på den nå og den er veldig bra! 

Lurer på om jeg har samme venninne som flere her. Jeg kjenner en som jobber for It Works, som nylig var på "vekkelsesmøte" (som jeg kaller det) i USA. Altså før Corona skjedde. Og det virket som et helt sykt opplegg! Jeg syns hun har forandret seg veldig siden hun begynte med dette.

Anonymkode: 8f4d6...ebd

Var selv på et sånt vekkelsesmøte med venninna mi for noen år siden, som moralsk støtte. Jeg var kjempeskeptisk fra før, og vi trodde det skulle være en introduksjon av produktene og fakta for nye kunder osv. Viste seg at vi var blitt invitert til kick off til selgere😂 selvfølgelig for at vi selv skulle bli det.

Alle solskinnshistoriene kom jo fram -disse som hadde jobbet seg til topps. Det var stående applaus til alle som var litt høyt oppe i systemet, og rævslikking på et helt nytt nivå😂 vi reiste tidlig...👀

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, derfor syns jeg synd på de som driver med dette, fordi først tror dem at det blir penger, men så mister de litt av ka e det dem egentlig driver med. Men de kan bli vankselig å snakke med, spesielt når du prøver å fortelle dem at dette er håpløs tull som ingen får noe nytte av at the end of th day. Dem blir jo bare sure på deg. Så naaai, ikke så lett å si hva skal man gjøre når en venn av deg ble med på sånt. Å kutte dem helt ut er ikke en løsning heller

Nettopp, de tror virkelig på det de driver med. Er jo ikke sånn at alle andre gode kvaliteter i dem forsvinner i det de velger å drive med naivt pyramidespill..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...