Gå til innhold

Jeg sendte en mail til sjefen, nå vet alle på jobb om den

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sendte en personlig mail om hvordan jeg føler at jeg blir behandlet på jobb. Det er mye stygt som blir sagt. 

Sjefen hadde informert verneombud og assisterende leder. Nå fikk jeg tilbakemelding om at alle vet om mailen og har lest den, og at de er veldig sinte. 

Kjenner jeg er redd for å gå på jobb nå! Er ikke dette sykt? 

Anonymkode: a02a4...f0c

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hva skjedde?

Anonymkode: 62d0b...823

Gjest Nina1975
Skrevet

Bytt jobb, høres ut som ett møkkasted. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hva skjedde?

Anonymkode: 62d0b...823

Jeg aner ikke. Fikk bare beskjed av noen at de har lest mailen og at det de ble helt sjokkert. Jeg aner ikke hvordan noen har fått lest den. 

• Liker 3
Skrevet

Oi, men verneombud er vel de som skal passe på ansatte. Hvem er de sinte på? Deg eller de som har vært slemme mot deg? Jeg tror det er vanlig av sjefen å kontakte verneombud og assisterende leder. Men sjefen burde ha sagt i fra til deg først. Men jeg forstår ikke hvorfor de er så sinte? 

• Liker 12
Gjest Bohrman
Skrevet

Ja, det er sykt. Uansett hva som stod i mailen er det helt vilt uprofesjonelt av leder og verneombud(!) å dele den med resten av personalet. Er det noen som er villig til å vitne for deg om at de har fått lese mailen selv om de ikke skulle ha tilgang til den?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ny medlem skrev:

Oi, men verneombud er vel de som skal passe på ansatte. Hvem er de sinte på? Deg eller de som har vært slemme mot deg? Jeg tror det er vanlig av sjefen å kontakte verneombud og assisterende leder. Men sjefen burde ha sagt i fra til deg først. Men jeg forstår ikke hvorfor de er så sinte? 

Snakket med en av de som vet og hun sa at verneombud hadde gått videre til en å sagt alt. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med en av de som vet og hun sa at verneombud hadde gått videre til en å sagt alt. 

Gikk de direkte til de som var ekle mot deg eller? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verneombudet burde sparkes som verneombud. Verneombudet skal hjelpe, ikke motarbeide. 

Om du er organisert (hvis ikke bør du gjøre det asap), kan du da opp problemstillingen der. 

Anonymkode: f350b...87b

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Ny medlem skrev:

Gikk de direkte til de som var ekle mot deg eller? 

Verneombudet er en av de som er ekle, sammen med noen andre. Hun har nok latt følelsene styre og gått direkte til de andre å sagt det. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Verneombudet er en av de som er ekle, sammen med noen andre. Hun har nok latt følelsene styre og gått direkte til de andre å sagt det. 

Uff a mei veldig dårlig kombinasjon. Den som skal hjelpe er den som skader. Jeg syns ikke du skal på jobb hvis du ikke føler deg trygg. Det er helt forståelig at du ikke vil på jobb. Kanskje du kan lese litt på denne nettsiden om hva du kan gjøre: https://www.arbeidstilsynet.no/tema/mobbing/ For meg høres det ut som om du opplever mobbing på arbeidsplassen.

https://www.nrk.no/norge/dette-er-radene-om-du-blir-mobbet-pa-arbeidsplassen-1.13917543

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en erstatningssak

Anonymkode: ee0c3...3f5

• Liker 10
Skrevet

Er det en HR-avdeling litt lengre oppe i systemet du kan henvende deg til?

Det verneombudet kan ikke lengre være verneombud iallfall..! Direkte regelbrudd.

• Liker 17
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en erstatningssak

Erstatning for hva? I norsk rett er det hovedsakelig økonomisk tap som erstattes.

AnonymBruker
Skrevet

Riktig av leder å sende til verneombud. Fullstendig brudd av verneombud å dele. 

Et veldig viktig prinsipp for meg er at jeg aldri deler noe jeg ikke vil at andre skal se skriftlig. Da tar jeg opp telefonen, eller ber om et møte. Uansett om det er kollegaer, ei venninne eller en kjæreste. Finnes noe i skriftlig form kan det hackes/deles/spres. 

Anonymkode: 598b4...cba

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Brunello skrev:

Erstatning for hva? I norsk rett er det hovedsakelig økonomisk tap som erstattes.

Det er noe som heter oppreisningserstatning. Verneombud har taushetsplikt. Brudd på taushetsplikt kan medføre erstatningsansvar.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som heter oppreisningserstatning. Verneombud har taushetsplikt. Brudd på taushetsplikt kan medføre erstatningsansvar.

Det skal svært mye til. Norsk rett har nesten ikke oppreisning. Et voldtektsoffer får sjelden noe særlig mer enn 50-100 000, så da vet en hvor høyt lista ligger.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Brunello skrev:

Det skal svært mye til. Norsk rett har nesten ikke oppreisning. Et voldtektsoffer får sjelden noe særlig mer enn 50-100 000, så da vet en hvor høyt lista ligger.

Snakker bare tull du. Jenta i Hemsedalsaken fikk 300 000.- i oppresingserstatting og de ble ikke dømt for voldtekt engang.

Når man går til søksmål for brudd på arbeidsmiljøregene, så kan man få erstattning for tapt arbeidfortjeneste, for fremtidig fortjeneste, oppreising og tapt omdøme.

Anonymkode: 0d60f...923

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Verneombudet bør sparkes.

Anonymkode: aca78...f61

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...