Gå til innhold

Hvem kan leke sammen nå som barnehagene åpner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt har hatt to faste lekekamerater her vi bor til nå. Nå som barnehagene åpner, hvordan blir det da? De to andre skal i barnehagen, men mitt barn blir hjemme enn så lenge. Skulle vi bli syke uten symptomer, så risikerer vi jo å smitte to barnehagegrupper om de fortsetter å leke sammen. Og vi vil jo eksponeres for smitte fra to barnehagegrupper. Så det går vel ikke? Kan de leke sammen ute med to meters mellomrom? Eller bør vi finne oss noen andre barn som er hjemme og leke med? 

Noen som vet hva som sies om dette offentlig?

Anonymkode: 2b9e1...944

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har helt rett i at det er en fordel om barnet kan leke med "gruppen" ditt barn er i, også i fritiden. Men dette kan være vanskelig å få til. Så lenge smitten er så liten i Norge, på det nåværende tidspunktet vel å merke.. ville nok jeg fortsatt med de to lekekameratene til barnet ditt. Hvis foreldrene deres også er enig i det. Men det går kanskje an å redusere dette litt, til bare helgene?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Trimsi said:

Du har helt rett i at det er en fordel om barnet kan leke med "gruppen" ditt barn er i, også i fritiden. Men dette kan være vanskelig å få til. Så lenge smitten er så liten i Norge, på det nåværende tidspunktet vel å merke.. ville nok jeg fortsatt med de to lekekameratene til barnet ditt. Hvis foreldrene deres også er enig i det. Men det går kanskje an å redusere dette litt, til bare helgene?

Takk for svar, men jeg skulle nevnt at vi bor i Oslo, i en av de mer utsatte bydelene. Barna går alle i forskjellige barnehager. 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet har hatt samme lekevennen her hjemme som han er i gruppe med i barnehagen. De fortsetter å leke sammen på fritiden også. 

Anonymkode: a30da...bc9

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som vet?

• Opprett ny...