Gå til innhold

Flere som har en kanondag i dag etter å ha levert i barnehage?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trist at så mange foreldre i dag kjenner på dette! Jobber i bhg selv , men hadde små barn for 10 år siden og da var det mye mer naturlig å ha ungene hjemme med seg når en selv hadde en fridag i uka f.eks. Og om sommeren hadde de fri når vi hadde ferie uansett hvor lenge det var. 

sånn er det jammen ikke mange som er lenger! At barna MÅ ha tre uker sammenhengende ferie om sommeren er visst helt hårreisende og foreldrene prøver å presse inn fridager for å «bruke opp» ferien til ungene så de kan ha ferien sin i fred... og fri når de selv har fri er uaktuelt. Da skal foreldrene slappe av!! Herregud sier jeg...

Anonymkode: d5f32...16b

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Troll.

Eller dårlig på empati siden du ikke evner å forstå at det ikke handler om at barnet er uønsket, men at mor er glad for å ha mer tid alene med baby og har hatt lite overskudd til å gi det 2-åringen krever samtidig, over lang tid. 

Anonymkode: 38617...848

Jeg tenker på barnet. Det har ikke bestemt at det vil bli født. Det skjærer meg i hjertet å lese at foreldre gleder seg til å kvitte seg med barna.

Anonymkode: 4331c...baa

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan tror du barn vokste opp i gamle dager? Sammen med en kjærlig mamma og pappa som var sammen med de 24/7, fant på aktiviteter og disket opp med nydelig mat? Barna var ikke mer sammen med foreldrene før, de var ute på egenhendig, hos nabokona eller en eller annen slektning. Vi skal være så glad for at barna slipper å jobbe, å vokse opp med foreldre som kanskje ellers ville ha vært voldelige, at de har struktur på dagen, trygghet og faste rammer, jeg kan fortsette. 

Anonymkode: 5a6bb...b0e

Før i tiden fant ikke foreldre på aktiviteter for barna. Barna klarte å aktivisere seg selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde dette handlet om at ungen var i strålehumør etter bhg. For det var 3åringen her. Helt fantastisk dag her hjemme etter hun ble hentet. 

men dette var jo bare trist :P at du har hatt en KANONDAG fordi ungen din ikke er hjemme? Eh.  Greit at det er mer praktisk, men det der er veldig rart. Tenker at det kanskje ikke er rart storesøskenet blir sjalu på babyen om mor egentlig ikke vil ha han hjemme. 

Anonymkode: f25f3...8f2

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjemme med to mnd gammel baby, endelig litt ro nå som 2-åringen får gå i bhg! En vanvittig lykkefølelse, ikke fordi jeg har noe imot 2-åringen, men lei av å måtte «forsvare» baby fra «angrep» hele tiden, og måtte underholde 2-åringen absolutt hele tiden samtidig.

Ah! 

Anonymkode: 60679...b81

Hvorfor valgte du å få to tette da? 

Anonymkode: cab89...a6b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Leste overskriften på tråden og tenkte .. "Her kommer de moraliserende og fordømmende innleggene til å komme tett!" 

Etter å ha lest gjennom tråden så har jeg antakelsen min i behold. 

Anonymkode: 4fb75...e0b

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste overskriften på tråden og tenkte .. "Her kommer de moraliserende og fordømmende innleggene til å komme tett!" 

Etter å ha lest gjennom tråden så har jeg antakelsen min i behold. 

Anonymkode: 4fb75...e0b

Her får endelig KG hønene slippe løs den innestengte aggresjonen og moraliseringen!! 👍🏻

Anonymkode: 6426d...1e5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig ! Helt magisk med 8 timer alenetid i dag !!! Har ikke baby jeg da. Men far og jeg har fått gjort masse i dag og slappet av ! Endelig !!!

Anonymkode: 24d70...186

Slappe av? Hvorfor er dere ikke på jobb?

Anonymkode: a31a6...b60

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to uker før jeg begynner i ny jobb og vil egentlig ha jenta mi hjemme frem til da.. Men hun VIL i barnehagen, hun savner vennene sine, og det forstår jeg.. Blir å sende henne, men henter nok tidlig.. Får gjort litt tyngre husarbeid da.. Blir ensomt på morgenen. 

Anonymkode: 2b5cd...e2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slappe av? Hvorfor er dere ikke på jobb?

Anonymkode: a31a6...b60

Å jobbe alene hjemmefra er da vitterlig avslappende når man ikke har x antall småtasser å passe på.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Helt fantastisk. Jeg sov i to timer da jeg kom hjem (vel, etter å være ferdig med hjemmeskolen), søvndeprivert og utslitt så det holder. Så fikk jeg faktisk JOBBET i mer enn tre timer. Tre effektive timer! 
Når jeg slipper hjemmeskole med tredjeklassingen neste uke, og kun har ett barn hjemme (som klarer det meste av skolearbeidet selv), blir det enda bedre. Helt umulig å ha hjemmekontor med småbarn...

Anonymkode: 759ee...ad8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kos deg! Men anbefaler et år eller to større aldersforskjell ved en eventuell neste gang. Tenker at det er litt trist når man er avhengig av å sende fra seg 2-åringen for å ha et levelig hverdagsliv? Like vel forståelig. Vet hvordan 2-åringer kan være.

Anonymkode: 1309a...10d

Det blir jo perfekt om et par tre år da. Det er bare helt i starten det er kjipt med tette barn, ellers er det jo bare fordeler! 

Anonymkode: 9cc5a...3bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe alene hjemmefra er da vitterlig avslappende når man ikke har x antall småtasser å passe på.

Signerer! Hjemmekontor uten småbarn er rene ferien! 
For å si det sånn - mannen min kunne være hjemme en dag (han har samfunnskritisk jobb, så jeg har vært hjemme med ungene hele tiden), og da fikk jeg tillatelse fra sjefen til å sitte på det egentlig stengte kontoret. Jeg jobbet i 14 timer, og det var rene ferien sammenlignet med en dag hjemme med tre barn og «hjemmekontor». Jeg dro fra kontoret med et smil om munnen!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på barnet. Det har ikke bestemt at det vil bli født. Det skjærer meg i hjertet å lese at foreldre gleder seg til å kvitte seg med barna.

For noe tull, det er jo ikke det TS skriver i det hele tatt! Jeg skjønner godt at det er tøft å være hjemme med et barn på to mnd og en toåring samtidig over lengre tid. TS og partner tenkte neppe at det kom til å bli en pandemi med stengte barnehager da de fant ut at de skulle få to relativt tette barn. 🙄 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Trist at så mange foreldre i dag kjenner på dette! Jobber i bhg selv , men hadde små barn for 10 år siden og da var det mye mer naturlig å ha ungene hjemme med seg når en selv hadde en fridag i uka f.eks. Og om sommeren hadde de fri når vi hadde ferie uansett hvor lenge det var. 

sånn er det jammen ikke mange som er lenger! At barna MÅ ha tre uker sammenhengende ferie om sommeren er visst helt hårreisende og foreldrene prøver å presse inn fridager for å «bruke opp» ferien til ungene så de kan ha ferien sin i fred... og fri når de selv har fri er uaktuelt. Da skal foreldrene slappe av!! Herregud sier jeg...

Anonymkode: d5f32...16b

Hadde folk så mye ferie for ti år siden? Vi har bare fem uker tilsammen, og det skal jo rekke til jul og påske også, og fem planleggingsdager i året, så det er ikke alltid det blir igjen mer enn tre uker til sommeren.

Jeg slutter meg til gjengen som endelig har prestert litt på hjemmekontoret i dag. Jobben har vært forståelsesfull, men det får vel være grenser der også.

Anonymkode: a10c3...b20

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn som er uønsket hjemme :(

??? Uønsket? Herrefred!

Anonymkode: bda23...5d5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde folk så mye ferie for ti år siden? Vi har bare fem uker tilsammen, og det skal jo rekke til jul og påske også, og fem planleggingsdager i året, så det er ikke alltid det blir igjen mer enn tre uker til sommeren.

Jeg slutter meg til gjengen som endelig har prestert litt på hjemmekontoret i dag. Jobben har vært forståelsesfull, men det får vel være grenser der også.

Anonymkode: a10c3...b20

Innlegget du siterer er fullt av tull. Jeg hadde småbarn både for ti år siden og nå, og det er akkurat likedan nå som det var da. 🙄 Der var 2010, ikke 1970...

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor valgte du å få to tette da? 

Anonymkode: cab89...a6b

Det ER lov å være sliten, og det kan man bli enten man har 0 barn eller 5. 

Anonymkode: bda23...5d5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Min baby på seks måneder sov tre timer med puppen i munnen i dag. Det har han ikke hatt mulighet til siden dette startet og storebror var hjemme hele dagen. Det var koselig for oss begge. 

Anonymkode: 61489...caf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ååh, er så glad i disse tider for at barnet er på vgs og er selvgående mtp skolearbeidet! Tør ikke tenke på om dette hadde skjedd for 10 år siden med en 2.klassing i hus..., Har egentlig alltid tenkt at vi aldri skal ha flere enn dette barnet, selv om vi i teorien langt fra er for gamle. Nå er bare den avgjørelsen ekstra spikret, aldri flere barn i dette huset!!! Hadde IKKE taklet å måtte gjete og undervise en 7-8åring i X antall uker!

Anonymkode: a9f07...120

• Liker 1
  • Opprett ny...