AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Jeg tenkte lenge å gå på p piller, men er veldig redd for blodpropp og alle bivirkningene der. hvilket ting kan jeg bruke for sex som er bra? skal slutte å bruke kondom så har ingen erfaring Anonymkode: 3caa6...3f5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Kobberspiral. Den mest sikre prevensjonen av dem alle, virker med en gang du setter den i, kan være inne i opptil 5 år. Ingen hormoner. Litt smerte og mensenplager de første mnd, nå har jeg hatt den i 3 år og merker absolutt ingenting av den. Var veldig vondt å sette den inn, glemte å ta smertestillende før innsetting, som er anbefalt. Noen syns ikke det er vondt i det hele tatt. Anonymkode: dbadc...bc0 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kobberspiral. Den mest sikre prevensjonen av dem alle, virker med en gang du setter den i, kan være inne i opptil 5 år. Ingen hormoner. Litt smerte og mensenplager de første mnd, nå har jeg hatt den i 3 år og merker absolutt ingenting av den. Var veldig vondt å sette den inn, glemte å ta smertestillende før innsetting, som er anbefalt. Noen syns ikke det er vondt i det hele tatt. Anonymkode: dbadc...bc0 Takk! Kan dette påvrike graviditet senere i Livet på noen som helts måte? Anonymkode: 3caa6...3f5
Anonym Anonym Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Dersom du skulle være mot abort, bør du vite at kobberspiral ikke bare virker ved å redusere sannsynligheten for befruktning, men også som et abortmiddel ved å forhindre et eventuelt befruktet egg fra å feste seg på livmorslimhinnen. Den sistnevnte effekten er også en av flere måter hormonspiral og spesielt inert spiral (spiral laget av et annet materiale enn kobber og uten hormoner) forhindrer graviditet. Se f. eks. artikkelen "Mechanisms of action of intrauterine devices: update and estimation of postfertilization effects" (Stanford, J. B. & Mikolajczyk, R. T., Am. J. Obstet. Gynecol. 2002, 187, 1699-1708). Det kan heller ikke utelukkes 100% at p-piller og andre hormonbaserte prevensjonsmidler kan virke på denne måten, dersom et egg blir befruktet.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk! Kan dette påvrike graviditet senere i Livet på noen som helts måte? Anonymkode: 3caa6...3f5 Nei, du er fruktbar fra minuttet du tar den ut. Anonymkode: dbadc...bc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå