Gjest Yoko Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Hei! Vet at en del her inne har god peiling på hårpleie(noe jeg IKKE har) og tenkte jeg skulle slenge inn et spørsmål... Håret mitt er bleiket en gang for mye og i tillegg er jeg ivrig bruker av både føner og rettetang! Jeg har ikke råd til å klipp meg ofte,men prøver å gå til frisøren minst 3.hver mnd...Mulig det er litt sjeldent??Jeg har i hvertfall slitte tupper. Går det ann å gjøre noe med? Hvordan produkter bør jeg velge som bygger opp slitt hår? Hvor ofte bør jeg bruke en hårkur? Håper dere kan gi meg noen tips til produkter som styrker og gjerne også produkter som gir litt volum(i hvertfall ikke tynge ned håret siden jeg har flatt hår som lett blir fett). På forhånd,takk!
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 Hår som allerede er slitt, kan ikke repareres, men du kan kamuflere et slitt utseende noe, og forhindre videre slitasje. Du kan bruke en proteinkur (f.eks Joico K-Pak) etterfulgt av en fuktighetskur (hvilken som helst gjør nytten, for eksempel den billige fra Dove, eller Moisturizer fra Joico). Noen kurer er begge deler, mitt hår blir i hvertfall mykt av Fudge Dynamite, som egentlig er en proteinkur. Og unngå å bruke føner/rettetang/krølltang daglig. Det sliter noe sinnssykt på håret. Helst burde du klippe tupper ca annenhver måned, for å unngå videre slitasje.
Gjest Tådstarter Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 Danke! :-) For meg var dette mange gode tips.. Skal prøve å kommet meg til frisøren oftere da... Men kuere...hvor ofte bør man ta de for at det skal hjelpe?Ved hver vask? Disse kurene du nevnte,tynger de ned håret? Har du tips om shampo og balsam også kanskje??! Og en siste ting...Er det ikke noe man kan bruke FØR man føner og bruker rettetang slik at ikke det skal slite så på håret? Noen som har produkter å anbefale? Prøver å begrense forbruket,men er vanskelig(særlig rettetang),jeg har KRØLLETE hår og det blir STORT hvis jeg ikke retter deg-det passer overhodet ikke til meg. Min lille,tynne kropp og DEN afrosveisen liksom... har prøvd noen slike "utglattende" produkter eller hva det kalles,men hjalp ikke nok i det hele tatt... Takk for svar!
Gjest siri piri Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 Ved veldig slitt hår bør du vel i alle fall protein-kure håret en gang i uka tror jeg? Men husk fuktighetskur etterpå som sagt ovenfor. Hvis du skal bruke rettetang/føner bør du absolutt bruke et varmebeskyttende produkt som du har i først. Det finnes mange å velge mellom, f eks i spray eller skumform. (Hvis du har lite penger kan du spare mye på å kjøpe f eks Redken eller Joico produkter fra LF, men det har du sikkert fått med deg alt) Siri
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #5 Skrevet 21. juni 2005 De produktene tynger ikke ned håret, for jeg bruker dem selv, og jeg har sinnssykt glatt hår som ikke takler de tyngste kurene. En gang pr. uke holder, som nevnt, lenge. Fuktighetskuren kan du eventuelt bruke som balsam, til og med, mens proteinkuren bør begrenses til en gang pr. uke så håret ikke blir tørt og sprøtt (som det kan bli av overdose protein). Og lookfantastic er en kjempebra side!
Gjest :) Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Til dere me slitt bleket hår: Jeg hadde slitt bleket hår, og altfor mye bruk av slette tang og føner. Mitt råd er slutt å vask håret vær dag, slutt me rettetang og føner. Da blomstret håret mitt me en gang. jeg tok også en mini c, så nå er håret blitt kjempe fint Og ikke glem å kure det masse og spis b vitaminer. og ikke bruk penger på stylingprodukter, bruk heller litt ekstra på en bra hårkur. Dette burde gjøre susen
Gjest Kristin Clarke Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Til dere me slitt bleket hår: Jeg hadde slitt bleket hår, og altfor mye bruk av slette tang og føner. Mitt råd er slutt å vask håret vær dag, slutt me rettetang og føner. Da blomstret håret mitt me en gang. jeg tok også en mini c, så nå er håret blitt kjempe fint Og ikke glem å kure det masse og spis b vitaminer. og ikke bruk penger på stylingprodukter, bruk heller litt ekstra på en bra hårkur. Dette burde gjøre susen Jeg hadde helt utrolig slitt hår, har det fortsatt ..men jeg har sluttet å tupere det for å få det større, og slutt gre det for mye sjenerelt hjelper også mye .. jeg har begynt å vaske håret mitt i lunkent vann , og bare når jeg har tid sånn at jeg kan lufttørke det .Det har hjulpet mye ! klipper det hver 3.uke , noe som har ført til at håret mitt er mye kortere ,men da vokser det fortere nye hårstrå ut . jeg tar hårkur 2 ganger i uka ,og det hjelper også mye. Jeg tar også masse b-vitaminer og drikker mye vann.. jeg ser såå stor forbedring ! og det viktigste- ikke sov med utslått hår !! da blir det gnidd mot hverandre og håret blir enda mer slitt..sett det heller opp.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Jeg har farget håret mitt fra mørk brunt/svart til blondt nå, hele prossesen tok omtrent 1 år. Men uansett, mitt hår ble så klart slitt etter all fargingen + at jeg bruker rettetang daglig. Men leave-in hårkur er et MUST om du bruker rettetang! Bruk gjerne litt ekstra penger på det, hårkur er bra, men skal ikke tas mer en to ganger i uken, og for mye kan faktisk gjøre håret tungt, fettete og flatt. Men leave-in kan du bruke vær dag. Jeg har sluttet omtrent å bruke rettetang fordi leave in kurer gjør håret mye glattere og er "anti-frizz" "noe som er mye grunnen for at jeg rettet ut håret). Kerastase leave in kurer er utrolig bra, og lukter kjempe godt. Også Leave in kuren Extreme fra Redken, kan anbefales steerkt! Men IKKE kjøp dem i norge, ta en titt innom lookfantastic.com, her får du tollfrie hårprodukter for 1/4 av prisen og det tar omtrent under en uke å få levert. Slitt hår kan repareres
En som vet Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 Jeg sliter med det samme og har prøvd et tonn av produkter, både billige og dyre. Det eneste produktet som faktisk har gjort en forskjell på håret mitt er MOP sin proteinkur: Extreme protein treatment. Den gjør ikke håret mykt i det hele tatt, men funker likevel, bare pass på å bruke balsam etterpå! Har bevis på at håret mitt ble mye bedre, ettersom frisøren min la merke til det! Og da hadde han ikke solgt meg kuren altså, i tilfelle noen her mistenker at det bare var et salgstriks
Nienna83 Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Kerastase leave in kurer er utrolig bra, og lukter kjempe godt. Også Leave in kuren Extreme fra Redken, kan anbefales steerkt! Men IKKE kjøp dem i norge, ta en titt innom lookfantastic.com, her får du tollfrie hårprodukter for 1/4 av prisen og det tar omtrent under en uke å få levert. Slitt hår kan repareres Hvilken kur kan du anbefale? Kerastase er så bra og lukter så godt!
DDuck Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Danke! :-) For meg var dette mange gode tips.. Skal prøve å kommet meg til frisøren oftere da... Men kuere...hvor ofte bør man ta de for at det skal hjelpe?Ved hver vask? Disse kurene du nevnte,tynger de ned håret? Har du tips om shampo og balsam også kanskje??! Og en siste ting...Er det ikke noe man kan bruke FØR man føner og bruker rettetang slik at ikke det skal slite så på håret? Noen som har produkter å anbefale? Prøver å begrense forbruket,men er vanskelig(særlig rettetang),jeg har KRØLLETE hår og det blir STORT hvis jeg ikke retter deg-det passer overhodet ikke til meg. Min lille,tynne kropp og DEN afrosveisen liksom... har prøvd noen slike "utglattende" produkter eller hva det kalles,men hjalp ikke nok i det hele tatt... Takk for svar! Slitt hår kan repareres ja så noen hadde skrevet at det ikke går... Du kan bruke denne for å beskytte håret under føhning og retting. Den er varmebeskyttenede og gjør også at resultatet blir bedre og holder lengre i fuktig luft.. Denne kan du bruke å smøre i lengder og spisser etter rettingen. Den holder også frisyren lengre uten å bli fettete. Det skal selvfølgelig ikke mye til. Jeg gikk fra svart til helt blond hår en gang og det ble sinnsykt slitt.. Da brukte jeg SP repair cream som er en protein hurtig-kur. Den skal bare virke i 20 sekunder og skylles ut, og kan brukes hver gang du vaker håret. So kur brukte jeg denne en gang i uken ca. Det kan også være greit å bruke en fuktighets kur i ny og ne, men det håret ditt virkelig trenger er proteiner Denne er veldig grei selv om det er bare en balsam. Jeg bruker bare å la den virke litt ekstra så blir håret helt fantatisk mykt Hilsen frisør-dinedama
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå