AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #21 Skrevet 20. april 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hvis man hadde sex av solidaritet istedenfor egoisme. TS Anonymkode: 050e0...c18 Av solidaritet? Av sympati med de stakkarslige, mener du åpenbart. Anonymkode: a3683...ff5 9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #22 Skrevet 20. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har et poeng. I grunn vil det jo være minst egoistisk hvis ingen har lyst på hverandre. Da ofrer jo begge seg. TS Anonymkode: 050e0...c18 😂 Anonymkode: a3683...ff5 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #23 Skrevet 20. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i mot egoister. Men folk velger som regel kjærlighet av egoistiske årsaker. TS Anonymkode: 050e0...c18 Ja, huff. Tiltrekning og kjærlighet er fæle greier. Særlig når det er gjensidig! Anonymkode: cca2e...9f9 10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #24 Skrevet 20. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av solidaritet? Av sympati med de stakkarslige, mener du åpenbart. Hva så? Mener du man skal unngå å ofre seg for de svake? Mener du man bare skal gi de tak over hodet og så fortjener de ikke et fullgodt liv ellers? TS Anonymkode: 050e0...c18
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #25 Skrevet 20. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva så? Mener du man skal unngå å ofre seg for de svake? Mener du man bare skal gi de tak over hodet og så fortjener de ikke et fullgodt liv ellers? TS Anonymkode: 050e0...c18 Hva er din idé om det gode liv? Anonymkode: cca2e...9f9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #26 Skrevet 20. april 2020 Jeg skjønner ikke hvorfor alle er i mot meg her. Jeg trodde oppofrelse, solidaritet og altruisme var kjerneverdier i det norske samfunnet. Hvorfor er det så problematisk å anvende disse verdiene på folk som kanskje sårt trenger nærhet? TS Anonymkode: 050e0...c18
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #27 Skrevet 20. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er din idé om det gode liv? Et liv hvor man ikke tenker på seg selv, men tenker på hva man kan gjøre for andre. Særlig de som sliter. TS Anonymkode: 050e0...c18
SunnivaOslo Skrevet 20. april 2020 #28 Skrevet 20. april 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor alle er i mot meg her. Jeg trodde oppofrelse, solidaritet og altruisme var kjerneverdier i det norske samfunnet. Hvorfor er det så problematisk å anvende disse verdiene på folk som kanskje sårt trenger nærhet? TS Anonymkode: 050e0...c18 Man kan da vise solidaritet og dele-mentalitet uten å knulle alle man kommer over? Monogami handler om familie først og fremst. Skal man sette barn til verden som skal vokse opp med at mamma og pappa har flere andre de deler livet med fremfor å la barna vokse opp i en trygg sammensveiset familie? Uansett så er vi nå blitt mer serie-monogame enn 100% livet ut monogame...det er jo helt vanlig med skilsmisser og halvsøsken. Vi i Norge lurer på hvorfor innvandrere har så mange barn og innvandrere lurer nok sikkert på hvorfor vi har så mange foreldre... Dessuten så tror du nok feil om folk generelt. Vi liker å tro vi deler og bryr oss om at alle skal ha det bra, men dette flotte tanken får en brist når folk hamster artikler til seg selv fremfor å tenke på at det er flere som trenger disse artiklene.. i tillegg så hamstrer de for å selge videre for blodpris. Ikke mye solidarisk..jo mer en person tar, dess mindre blir det på alle andre. Endret 20. april 2020 av SunnivaOslo Autocorrect 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #29 Skrevet 20. april 2020 2 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Man kan da vise solidaritet og dele mentalitet uten å knulle alle man kommer over? Dessuten så tror du nok feil om folk generelt. Vi liker å tro vi deler og bryr oss om at alle skal ha det bra, men dette flotte tanken får et brist når folk hamster artikler til seg selv fremfor å tenke på at det er flere som trenger disse artiklene.. i tillegg så hamstrer de for å selge videre for blodpris. Ikke mye solidarisk. Har ikke sagt at man skal ha seg med alle og enhver. Har bare sagt at slik det fungerer i dag er det definitivt egoistisk. Vet i grunn ikke nøyaktig hvordan et rent altruistisk samfunn ville sett ut med tanke på dette. Men det ville definitivt vært noe annet. Enig i det siste. TS Anonymkode: 050e0...c18
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #30 Skrevet 20. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et liv hvor man ikke tenker på seg selv, men tenker på hva man kan gjøre for andre. Særlig de som sliter. TS Anonymkode: 050e0...c18 Hva kan du gjøre for andre, da? Anonymkode: cca2e...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #31 Skrevet 20. april 2020 Avslørende dette i grunn. Folk på KG klager alltid over hvor egoistiske andre er. Men retten til å være egoistisk i sitt eget (kjærlighets)liv, den skal man ha! TS Anonymkode: 050e0...c18
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #32 Skrevet 20. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kan du gjøre for andre, da? Jeg er politisk engasjert og har valgt å vie livet mitt til det beste for fellesskapet. TS Anonymkode: 050e0...c18
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #33 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Retten til å være egoistisk i sitt eget (kjærlighets)liv, den skal man ha! TS Anonymkode: 050e0...c18 Hvor mange tror du selv du har kapasitet til å glede, da? Anonymkode: cca2e...9f9
Gjest Familytree Skrevet 20. april 2020 #34 Skrevet 20. april 2020 (endret) Jeg kan ikke ha ett forhold, og du forteller meg at jeg må ha mer enn 1? Endret 20. april 2020 av Familytree
MaestroR Skrevet 20. april 2020 #35 Skrevet 20. april 2020 (endret) Har ikke tall på alle damene jeg har Endret 20. april 2020 av MaestroR Feil 1
Thaila Skrevet 20. april 2020 #36 Skrevet 20. april 2020 2 minutter siden, Familytree skrev: Jeg kan ikke ha ett forhold, og du forteller meg at jeg må ha mer enn 1? Ja, du må ha litt ufivilliøgf sex med TS på si. 4
ItchyBitchySpider Skrevet 20. april 2020 #37 Skrevet 20. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er jo ikke at alle skal ligge med alle. Poenget er at med monogami oppfordrer man til å begrense kjærlighet mellom mennesker. TS Anonymkode: 050e0...c18 Min samboer har kun kjærlighet for meg, og jeg for ham. Vi har avtalt å være eksklusive. Men andre har mulighet til å avtale noe annet. Det er ikke egoistisk å avtale at man kun har sex med hverandre. Det er heller ikke egoistisk eller slemt å avtale at man skal være i et åpent forhold. Det som er egoistisk og slemt er å avtale å være eksklusive og så gå rundt og knulle andre bak partnerens rygg fordi man mener at man har rett til det fordi mennesket ikke er monogamt. 8
herzeleid Skrevet 20. april 2020 #38 Skrevet 20. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det? Dere i parforhold er ikke solidariske mennesker. Dere vil ha hverandre for dere selv. Ikke rart det blir mange enslige som ikke får ha noen partner når så mange skal legge beslag på hverandre på den måten. Lurer på hvorfor vi fremdeles holder på slik som samfunn. Økonomisk har vi jo endelig lært å dele på godene. Men vi er ikke bare økonomiske vesener og det er mer enn økonomi som er et behov. Så hvorfor klarer vi ikke engang å dele på hverandre? Monogami er jo i grunn bare eiesyke. Du slutter selvfølgelig ikke å være med noen du elsker selv om dere ikke er monogame. Å være monogam betyr bare at du ønsker å hindre andre den samme kjærligheten. Kommer ikke stort lengre unna prinsippet om solidaritet enn det. Samfunnet generelt blir kaldere av at det er konkurranse og jag om å finne partnere og at alle er sin egen lykkes smed. For meg er ekte kjærlighet basert på solidaritet. Den er inkluderende, ikke hermetisert mellom to egoister. Dere i lukkede parforhold har faktisk ingenting å være stolte over. Anonymkode: 050e0...c18 Selvfølgelig er det en viss grad av egoisme når vi velger noen å dele livet med. En gjør det jo fordi en er glad i noen, personen gjør en glad, og en selv har et selvisk ønske om å være sammen med denne personen og gjøre den glad. Kjærlighet til "alt og alle", og dermed ønsket om å være såpass "solidarisk" at en deler partneren med omverdenen, tror jeg er ekstremt sjelden og jeg ville bli veldig overrasket om dette var en viktigere grunn for særlig mange som ønsker polygame forhold enn ønsket om flere partnere. 4
emilie123 Skrevet 20. april 2020 #39 Skrevet 20. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at det beste samfunnet vil ta vare på alle sine behov. TS Anonymkode: 050e0...c18 Hva med de barna som blir født og deres trygghet? Skal ikke de få lov til å vokse opp med to foreldre? Synes du har et merkelig syn på hva som er egoistisk 2
Nuith Skrevet 20. april 2020 #40 Skrevet 20. april 2020 31 minutter siden, MaestroR said: Har ikke tall på alle damene jeg har Flott, du er en mann etter TS' smak! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå