AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Hvor mange kredittkort har dere? Anonymkode: 38035...459
Million Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 3 eller 4. Hvert til sitt bruksområde. Men jeg har lagt vekk et par av dem, og bruker stort sett kun ett, for jeg gidder ikke drive og balansere og huske på hvem som gir litt rabatt eller bonus hvor osv. Jeg bruker ikke så store summer penger at det blir noen særlig store summer av det, f.eks. Coop Mastercard. Handler der så lite. Vet at de gir en halv prosent eller noe i bonus på andre steder også, men.... en halv prosent? Man skal handle temmelig mye pr år for at det skal bli summer å snakke om. Det kortet jeg bruker mest og i det daglige, er Trumf Visa kredittkort. Det gir ekstra bonus hos Kiwi, der jeg handler mest. 1
Yoshi Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Vet nesten ikke. Blir pakket på fra alle kanter. Men bruker bare to av dem fast. En for alt av matinnkjøp (med trumf) og en for reiser, kjøp av ferie, fly, hotell etc med SAS bonus. 1
Gidavmeg Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Ett. Bruker det innimellom, men betaler alltid ned alt ved første forfall.
Thaila Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Har bare ett mastercard med sperre på 10 000 som jeg bare bruker når jeg må. 1
SPOCA Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 (endret) 8. Etter at det hersens gjeldsregisteret kom har jeg gått ned fra rundt 30 til 8 kort. Jeg er en bonussamler, og betaler alltid ved forfall. Bruker primært Trumf Visa til det meste (shopping, handle mat osv), Bank Norwegian i konkurrende butikker og Choice-mastercardet til hotellopphold og for å opprettholde gullmedlemskapet. Bruker også Coop Mastercard når jeg handler hos Coop. Har i tillegg LO Mastercard som reservekort på reiser grunnet gratis uttak i utlandet, samt gratis billettforsikring (har kommet godt med i koronatider!), OBOS-kort for kulturrabattene, Remember-kortet for kickback (velges der de har høyest Kickback) og YX-Visa for valgfri bonus (velger alltid å få 100 kr i rabatt på strømmetjeneste). Har stort sett lave kredittrammer på mellom 5-10 000 kr. Endret 20. april 2020 av SPOCA 3
Tirius Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 Jeg har ett, ramme på 10 000. Men samboer har et på 20 000 og et annet på 15 000, disse bruker vi uansett om hverandre. Vi bruker ikke ofte kredittkort, men når jeg har store utlegg for jobben feks så er det greit å slippe at det går rett ut av lønnskonto.
cleangal Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 Jeg har tre. Trumf Visa til fellesutgifter som mat og husholdningsartikler, CircleK-kort til drivstoff, og et MasterCard som jeg bruker til netthandel.
asterix Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 Jeg har for tiden 4. Bruker alle aktivt hver måned. Har dem pga cashback og bonusordninger og betaler alltid alle regninger ved forfall slik at jeg aldri får renter på det jeg bruker.
Garn_nøste Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 3 skal klippe og stenge av det ene så fort det er nedbetalt nå da bonusordningen er dårlig så jeg ser ikke vitsen i å ha det lenger. De to andre er sparebank 1 som brukes på netthandel feks, eller bestilling av reise (ikke bonus, men greit å ha ett i banken min syns jeg) Det andre er nordic som jeg bruker for hotell og kjøp i butikker (må bruke kortet en gang i mnd for å få «bonusovernattinger» så jeg ikke mister «statusen»). Jeg og samboer er bonushaier, så vi utnytter alle muligheter for å samle. Han har vel trumf visa, nordic, shell osv som han bruker hyppig, drar omtrent ikke det vanlige kortet 😅 alt betales så klart før forfall for å unngå renter
however Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 Trumf (mat) DnB (drivstoff) og Norwegian (forbruk). De brukes til det som gir mest bonus. Betaler alltid på forfall.
Strange Doll Skrevet 20. april 2020 #16 Skrevet 20. april 2020 Jeg har to. Ett fra bank norwegian som samler cashpoints og et som gir rabatter på bensin. Bruker norwegiankortet på reise og ved store kjøp for å samle mye poeng, og det andre ved fylling av drivstoff.
newman01 Skrevet 20. april 2020 #17 Skrevet 20. april 2020 "Alle" bør jo ha et mastercard fra DNB. Ganske kjekt når de har superweekend på Power, XXL, Skeidar, Kitch'n og alle de andre samarbeidspartnerne. 20-25% rabatt, uavhengig av før-priser. Man må selvfølgelig ikke handle bare for å handle noe man ikke trenger, og man må betale tilbake med én gang når regning kommer. Ellers bør man jo ha enten Trumf Visa, Coop Visa eller noe annet, avhengig av bruksmønster. De fleste familier har et forbruk på etparhundretusen iløpet av et år, så det blir jo fort etpar tusenlapper i året. Og drivstoff kan man også få passe gode rabatter på. Coop gir vel 8% rabatt på elbil-lading. Det hjelper jo litt
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. april 2020 #18 Skrevet 20. april 2020 Ett Coop mastercard, men betaler tilbake med en gang jeg kommer hjem. Bruker det kun for å få bonuser.
SPOCA Skrevet 20. april 2020 #19 Skrevet 20. april 2020 4 minutter siden, newman01 skrev: "Alle" bør jo ha et mastercard fra DNB. Ganske kjekt når de har superweekend på Power, XXL, Skeidar, Kitch'n og alle de andre samarbeidspartnerne. 20-25% rabatt, uavhengig av før-priser. Man må selvfølgelig ikke handle bare for å handle noe man ikke trenger, og man må betale tilbake med én gang når regning kommer. Dette er et av kortene jeg valgte å kutte ut, rett og slett fordi jeg aldri brukte det. Ikke uenig i at det var gode tilbud, men når man aldri handler i butikkene er det ikke verdt det for min del. På de årene jeg hadde det var det kun ett Superweekend-tilbud som var interessant. Eneste er Kitch'n, men her får Obos-medlemmer 20% rabatt uansett, så jeg tjener mer bonus ved å f.eks vise Obos medlemskort og f.eks bruke Trumf Visa.
newman01 Skrevet 20. april 2020 #20 Skrevet 20. april 2020 Men da har jo du tatt et meget rasjonelt valg ut fra egne erfaringer. Alle bonusordninger er ikke for alle. En litt skjult perle i rabattjungelen er forresten viatrumf.no. Her får man masse rare rabatter på utrolig mye rart, alt fra blivakker.no til dekkskift på Vianor. Litt plunder å måtte huske å logge inn der og gå inn på nettbutikken via trumf-siden, men det blir fort endel hundrelapper i kvartalet som ruller inn på Trumf-kontoen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå