AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Pappa drikker alkohol nesten hver kveld. Kanskje rundt 2 øl, 2-4 glass vin eller mer. Var sånn før korona også tror jeg, men jeg er vanligvis ikke hjemme. Han sovner også veldig ofte i stua.. Har prøvd å ta det opp med han, men vet ikke helt hva jeg skal si.. Anonymkode: f4934...f96
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 2 øl OG 2 glass vin, eller enten eller? Noen sier det er greit med et glass vin daglig, men jeg veit ikke helt.. det høres ikke helt bra ut at han sovner i stua etter dette. Kan lett være en avhengighet. Anonymkode: b54f8...ffa
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 øl OG 2 glass vin OG ja. Anonymkode: f4934...f96
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Det er ikke normalt. Mange tåler helt fint 1-2 øl uten å merke så mye til det selv, men det sløver sansene og folk rundt oppfatter dette, spesielt kanskje barna. Synes du kan spørre faren din om han kan spare alkoholen til fredag og lørdag f.eks. Anonymkode: a6d9e...f4c
Gjest Aniita Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 2 øl og 4 glass vin, det kjenner man. Og viser at han liker rusen. Ikke bra. Alkoholikere drikker hver dag, og dette kan være begynnelsen på det, kanskje. Eller kanskje ikke. Jeg hadde villet snakket med ham om det. Men jeg kan forstå at folk drikker, til og med hver dag. Det er tøft å være menneske i dag.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 4 minutter siden, Aniita skrev: Men jeg kan forstå at folk drikker, til og med hver dag. Det er tøft å være menneske i dag. Jaja, men det kan ikke blir en unnskyldning. Anonymkode: b54f8...ffa 6
Humle Brumle Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 Hvor gammel er du? Hvis du syns det er ubehagelig at pappaen din drikker så drikker han for mye uansett mengde. Og det høres ut som du synes dette er ubehagelig siden du oppretter en tråd om det. Er du barn eller ungdom? Det er absolutt ikke greit å drikke så mye at man sovner når det er barn eller ungdom tilstede. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er eller noen ting, men hvis du har det vanskelig hjemme så er det mange steder du kan få hjelp, selv om det er korona. Helsesykepleier på skolen kan du kontakte på tlf. Læreren din kan du fortsatt snakke med. Moren din. Også hvis du syns det er greit kan du også snakke med pappaen din direkte når han ikke er berusa. Hvis du føler du trenger hjelp nå så kan du ringe alarmtelefon for barn unge. https://www.116111.no/ håper ting ordner seg 💖 og beklager hvis jeg har misforstått hvis du er voksen og har flyttet ut. Jeg bare antokk at du var ung. 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 Jeg synes det er mye. Hvor gammel er du? Er han/stemningen ubehagelig når han drikker? Eller er du bare redd for at det er skadelig for helsen hans? Anonymkode: 88005...11e
Pia Sofia Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 (endret) 15 timer siden, Aniita skrev: 2 øl og 4 glass vin, det kjenner man. Og viser at han liker rusen. Ikke bra. Alkoholikere drikker hver dag, og dette kan være begynnelsen på det, kanskje. Eller kanskje ikke. Jeg hadde villet snakket med ham om det. Men jeg kan forstå at folk drikker, til og med hver dag. Det er tøft å være menneske i dag. Det har vel sjelden vært lettere å være menneske enn for oss som bor i Norge i 2020... Til TS: Det er ikke normalt og mest sannsynlig har han et alkoholproblem, dessverre. Endret 20. april 2020 av Pia Sofia 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, Pia Sofia said: Det har vel sjelden vært lettere å være menneske enn for oss som bor i Norge i 2020... At noe er lettere betyr ikke at det er lett. Vi har et ganske psykisk sykt samfunn og det er ikke rart at mange blir ødelagt her til lands. Anonymkode: 09525...612 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 4-6 enheter med alkohol hver dag betyr at faren din er alkoholiker. Det er over grensen. Du kan kontakte en pårørende forening og spørre om råd for hvordan du bør gå frem. Anonymkode: bc244...f69 5
Pia Sofia Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At noe er lettere betyr ikke at det er lett. Vi har et ganske psykisk sykt samfunn og det er ikke rart at mange blir ødelagt her til lands. Anonymkode: 09525...612 Nei, klart noen sliter, men man kan faktisk ikke finne en særlig bedre tid eller et særlig bedre sted, enn Norge 2020.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 Min far drakk også hver dag, han var alkoholiker. Anonymkode: bbd4e...cd2 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Pappa drikker alkohol nesten hver kveld. Kanskje rundt 2 øl, 2-4 glass vin eller mer. Var sånn før korona også tror jeg, men jeg er vanligvis ikke hjemme. Han sovner også veldig ofte i stua.. Har prøvd å ta det opp med han, men vet ikke helt hva jeg skal si.. Anonymkode: f4934...f96 Hvor Gml er barna? Jeg har selv planer om å bli alkis når yngste er 18 Anonymkode: 05748...3da 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #16 Skrevet 20. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4-6 enheter med alkohol hver dag betyr at faren din er alkoholiker. Det er over grensen. Du kan kontakte en pårørende forening og spørre om råd for hvordan du bør gå frem. Anonymkode: bc244...f69 Ike nødvendigvis. Alkoholiker er han hvis han ikke klarer å la være å drikke! Hvis han ønsker å drikke, men kan stopp når han vil, er han ikke alkoholiker, men kan være på vei til å bli det. Kjenner mange som tar 1-3 øl hver kveld, men de klarer også fint å la være. Anonymkode: d5962...2eb 1
draug 75 Skrevet 20. april 2020 #17 Skrevet 20. april 2020 I Frankrike, Spania, er dette helt vanlig. Men begrensede mengder. Ikke fyll. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #18 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ike nødvendigvis. Alkoholiker er han hvis han ikke klarer å la være å drikke! Hvis han ønsker å drikke, men kan stopp når han vil, er han ikke alkoholiker, men kan være på vei til å bli det. Kjenner mange som tar 1-3 øl hver kveld, men de klarer også fint å la være. Anonymkode: d5962...2eb Sukk. Ikke spre tvil her. Det kommer tydelig frem at denne mannen har gjort dette en periode, også før korona, altså ganske lenge. Hvis du googler og leser deg opp om alkoholisme vil du se at han går under betegnelsen alkoholiker. Det du beskriver er ikke den eneste måten å definere det på. Anonymkode: bc244...f69 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #19 Skrevet 20. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ike nødvendigvis. Alkoholiker er han hvis han ikke klarer å la være å drikke! Hvis han ønsker å drikke, men kan stopp når han vil, er han ikke alkoholiker, men kan være på vei til å bli det. Kjenner mange som tar 1-3 øl hver kveld, men de klarer også fint å la være. Anonymkode: d5962...2eb Det er veldig vanlig blant alkoholikere at de klarer å holde seg unna alkohol igjennom uka. I helgen derimot... Eller ved anledninger hvor det deikkes, da er det rett utpå. TS faren din er alkoholiker, og dette er det kun han som kan gjøre noe med. Er du mindreårig burde du kontakte noen og få hjelp, er du voksen er det ikke mye du kan gjøre bortsett fra å flytte hjemmefra om du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: 4b038...a91 2
Hr. Aktiv Skrevet 20. april 2020 #20 Skrevet 20. april 2020 Kjenner folk som drikker en øl hver kveld, men de holder seg til den. Farlig om det blir noen flere. Det er forskjell på alkoholliker og alkoholiker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå