AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Hvordan måler dere det opp? En spiseskje er vel egentlig definert som 15 ml, men det er jo en del mer enn hva som går oppi en vanlig spiseskje. Ihvertfall hvis det er noe flytende som feks olje. Hva gjør dere da? Anonymkode: fd3f0...ce5
poli10 Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan måler dere det opp? En spiseskje er vel egentlig definert som 15 ml, men det er jo en del mer enn hva som går oppi en vanlig spiseskje. Ihvertfall hvis det er noe flytende som feks olje. Hva gjør dere da? Anonymkode: fd3f0...ce5 Har du ikke måleskjeer? 1
Kanutte Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Er det en oppskrift hvor det er viktig bruker jeg måleskjeer. Ellers tar jeg det på slump.
NewInTown Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Det er sjeldent det må være sååå nøyaktig. Bruker litt sunn fornuft egentlig. Står det f.eks. 1 spiseskje, bruker jeg 1 spiseskje av typen jeg har. Tror jeg det blir for lite, tar jeg litt mer. Greit at baking skal være nøyaktig, men helt på milligrammene trenger det ikke være. Om man derimot liker å være såpass nøyaktig, fins det kjempefine måleskjeer man får kjøpt i butikkene. Typ Kitchn, Tilbords, Clas Ohlson, Jernia... de inneholder flere måleskjeer, alt fra 1 ts opp til 1 dl, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå