Gjest gjesten Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Noen som har erfaringer med kjøp på ebay???
Nella Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 Hvis du skriver "ebay" i søkefeltet og velger kategori forbruker og økonomi får du opp masse treff på akkurat det samme så ser du jo litt erfaringer. Selv har jeg bare gode erfaringer og bruker ebay både i USA og Storbritannia.
Gjest gjesten Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 Hvis du skriver "ebay" i søkefeltet og velger kategori forbruker og økonomi får du opp masse treff på akkurat det samme så ser du jo litt erfaringer. Selv har jeg bare gode erfaringer og bruker ebay både i USA og Storbritannia. men når du betaler gjennom paypal..hvor mye betaler du i gebyer å slikt da?
Gjest gjesten Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 å hvordan får en til å søke i en spesiell kategori???
Cinnamon Skrevet 22. juni 2005 #5 Skrevet 22. juni 2005 Du betaler ingen gebyr for å bruke Paypal. Jeg har kjøpt masse på ebay og har bare positive erfaringer. Gå inn på www.ebay.com (usa) eller www.ebay.co.uk (england) så kan du søke deg fram i ulike kategorier. Men for å by eller kjøpe må du være registrert.
Gjest SumoBryter Skrevet 22. juni 2005 #6 Skrevet 22. juni 2005 Ja en positiv og en veeeldig negativ som ble mitt aller siste kjøp på ebay noen gang. Jeg ble lurt for over 1000kr og fikk ikke godene, klaget til ebay, men fikk ingen erstatning heller. Jeg anbefaler slett ikke kjøp på ebay!
Gjest rødbrus Skrevet 22. juni 2005 #7 Skrevet 22. juni 2005 Jeg er derimot veldig fornøyd med ebay og har aldri hatt negative opplevelser der. Sjekk karakterene til selger, og forsikre deg om hva han skal ha i porto og evt ekspedisjonsgebyr før du byr. Da kan du unngå mye rart.
Gjest SumoBryter Skrevet 22. juni 2005 #8 Skrevet 22. juni 2005 Jeg er derimot veldig fornøyd med ebay og har aldri hatt negative opplevelser der. Sjekk karakterene til selger, og forsikre deg om hva han skal ha i porto og evt ekspedisjonsgebyr før du byr. Da kan du unngå mye rart. Jeg kan bekrefte at dette ikke hjelper. Selvfølgelig hadde min selger veldig god rep. Men på Ebay kan man visst kjøpe seg rep. Så etter to uker etter jeg hadde kjøpt fra denne selgeren ble siden fyllt av dårlig kritikk, om at dette var en scam osv... Men da var det for sent pengene var borte :evil: Jeg kjenner flere som har hatt bare positive opplevelser, men det er sinnsykt kjedelig når man får en dårlig!
Gjest rødbrus Skrevet 22. juni 2005 #9 Skrevet 22. juni 2005 Jeg kan bekrefte at dette ikke hjelper. Selvfølgelig hadde min selger veldig god rep. Men på Ebay kan man visst kjøpe seg rep. Så etter to uker etter jeg hadde kjøpt fra denne selgeren ble siden fyllt av dårlig kritikk, om at dette var en scam osv... Men da var det for sent pengene var borte :evil: Jeg kjenner flere som har hatt bare positive opplevelser, men det er sinnsykt kjedelig når man får en dårlig! Det var ille. Funket det heller ikke å kreve erstatning gjennom ebay eller pay pal?
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2005 #10 Skrevet 22. juni 2005 Bare positive erfaringer, både fra com og co.uk. Veldig billig frakt som regel, billigere enn i Norge Men husk for all del å spørre om frakten før du byr.
Gjest gjesten Skrevet 22. juni 2005 #11 Skrevet 22. juni 2005 Men er det noen som har peil på str på klær der? det står noe om junior størrelser og misses str..hva er forskjellen..bruker Vanligvis M
Gjest allium Skrevet 23. juni 2005 #12 Skrevet 23. juni 2005 Men er det noen som har peil på str på klær der? det står noe om junior størrelser og misses str..hva er forskjellen..bruker Vanligvis M Det er så mange forskjellige ting som selges på ebay at det er umulig for oss å si noen om størrelsene. Det eneste fornuftige å gjøre hvis du er usikker, er å maile selgeren. Jeg har forøvrig nesten bare gode erfaringer med ebay. Har vel over 500 kjøp nå, og det har hendt to ganger at jeg ikke har fått det jeg skulle. Den ene gangen fikk jeg igjen pengene. Uansett handler jeg aldri for store beløp.
Gjest SumoBryter Skrevet 23. juni 2005 #13 Skrevet 23. juni 2005 Nope... Ingen erstatning... Søkte gjennom deres fryktelig vanskelige skjema, men det funket ikke. Jeg kjøper aldri mer fra ebay, men skulle ønske jeg turte det, det er jo så mye fint og billig å kjøpe der. Det var ille. Funket det heller ikke å kreve erstatning gjennom ebay eller pay pal? Nope... Ingen erstatning... Søkte gjennom deres fryktelig vanskelige skjema, men det funket ikke. Jeg kjøper aldri mer fra ebay, men skulle ønske jeg turte det, det er jo så mye fint og billig å kjøpe der.
Gjest gjesten Skrevet 23. juni 2005 #14 Skrevet 23. juni 2005 Ja har en først opplevd noe slik så skjønner jeg at du ikke tar sjangsen igjen Jeg kjøpte og betalte min første ting igår..fake D&G topp til 100kr innkludert porto, så spiller ingen rolle om den ikke kommer frem sån sett...skal aldri kjøpe noe som koster mere enn noen hundrelapper! tar jeg ikke sjangsen på
Nella Skrevet 24. juni 2005 #15 Skrevet 24. juni 2005 Men er det noen som har peil på str på klær der? det står noe om junior størrelser og misses str..hva er forskjellen..bruker Vanligvis M Ikke helt sikker på alt dette, men de har junior, missese, petite og mange flere. Det går på kroppsfasong og sånn fant jeg akkurat ut. Vi endrer oss med årene, bredere over skulderparti, brystene detter litt nedover, mer mage osv. Klærne er tilpasset etter det. Men mange selgere legger inn fulle mål med mål under brystet, over, lengde osv og da er det bare å ta frem målebåndet. Særlig på kjoler og sånn. Funket fint på meg flere ganger
Gjest gjesten Skrevet 26. juni 2005 #16 Skrevet 26. juni 2005 hvilke kupp kan en gjøre på ebay da? hvilke klesmerker å sån kan en handle billig? ellers andre ting:)? kjekt å høre litt hva dere andre har kjøpt
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 26. juni 2005 #17 Skrevet 26. juni 2005 Selv har jeg kjøpt smykker, makeup og hudpleieprodukter der, samt en klokke som ville ha kostet meg det mangedobbelte her i Norge. Bare vær obs på at det er mye fake ute og går på ebay.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå