Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Hvor ofte er det "normalt" å drikke alkohol? Selv et lite glass rødvin er jo å drikke alkohol :-( Drikker selv et lite glass et par ganger i uka, og enkelte synes dette er for ofte.....
Gjest GreenSky Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 Et lite glass to ganger i uka er så godt som ingenting etter min standard.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 MÅ du ha to glass i veka? Dersom du fint greier deg utan, er det ikkje for mykje. Litt rødvin er jo berre sunt.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 MÅ du ha to glass i veka? Dersom du fint greier deg utan' date=' er det ikkje for mykje. Litt rødvin er jo berre sunt.[/quote'] Vakke dette samme som blir så kåt av rødvin? Da er det vel bare kos
Gjest Embla s Skrevet 21. juni 2005 #5 Skrevet 21. juni 2005 Hva som er normalt kommer vel an på hvem du spør Jeg drikker ikke alkohol et par ganger i uka. Drikker vin kanskje et par ganger i måneden. Men jeg synes ikke du er unormal fordet.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #6 Skrevet 21. juni 2005 Jeg drikker aldri alkohol utenom helgene - og jeg drikker det sjelden mer enn et par ganger pr måned. Har inntrykk av at det er vanlig å ta seg et glass vin eller ei flaske øl til mat/kos på hverdagene for veldig mange også, men det er ikke jeg vant med, og det føles unaturlig for meg. K
Lillesøster Skrevet 21. juni 2005 #7 Skrevet 21. juni 2005 Hva er "normalt"? Forøvrig drikker jeg mindre og mindre.
Chiquita Skrevet 21. juni 2005 #8 Skrevet 21. juni 2005 Tja, jeg kan ta et glass vin 7 dager i uka, eller 0 dager i uka. Oftest blir det 2-3 dager i uka. MÅ jo ikke ha det (og det kan like godt være alkoholfri vin siden det er smaken jeg elsker). Vil ikke si at jeg drikker mye av den grunn
Gjest Selvnormgivende Skrevet 21. juni 2005 #9 Skrevet 21. juni 2005 Hvorfor gidde å bry seg om hva som er normalt for andre der ute? Holder det ikke med å følge din egen norm? Det vil uansett alltid være moralister der ute som synes du lever fælt. Ikke noe poeng i å bry seg om hva de mener om hvordan du vil leve ditt liv.
Gjest Seleena Skrevet 21. juni 2005 #10 Skrevet 21. juni 2005 Er ute ca kvar 14 dag på sommaren og drikk 7 boksar øl - fordi det er kos! :D Eit lite glas vin to gonger i veka blir jo nesten det samme!
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2005 #11 Skrevet 21. juni 2005 godt poeng det der, er jo akkurat slik jeg lever, prøver å ikke la alle andre få påvirke meg så mye Jeg gjør jo det jeg vil, følger magefølelsen, thats me :-)
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2005 #12 Skrevet 21. juni 2005 Hva som er normalt kommer vel litt ann på hvor en er i livet. En gjennomsnittlig student regner jeg med at drikker mer enn f.eks småbarnsforeldre. Årstid spiller også inn. Hvertfall for min egen del. Jeg drikker mer om sommeren om vinteren. Utepils, grilling osv. Før (da jeg bodde i kollektiv) drakk jeg både oftere og mer. Da var det gjerne full fest og drikking for å bli full ett par ganger i uken. Nå begrenser det seg til fest 2-3 ganger i måneden og ellers blir det ett par glass vin/øl en gang eller to i uken bare for kosen sin skyld.
MorningStar Skrevet 21. juni 2005 #13 Skrevet 21. juni 2005 Hvor ofte er det "normalt" å drikke alkohol? Selv et lite glass rødvin er jo å drikke alkohol :-( Drikker selv et lite glass et par ganger i uka, og enkelte synes dette er for ofte..... For en alkis skal det hvertfall mange flasker med brennevin før det er standard.
Sommerfugl Skrevet 21. juni 2005 #14 Skrevet 21. juni 2005 Gjennomsnittlig drikker jeg vel vin en gang i uken.
Gjest Daniella_ Skrevet 21. juni 2005 #15 Skrevet 21. juni 2005 Hvorfor gidde å bry seg om hva som er normalt for andre der ute? Holder det ikke med å følge din egen norm? Det vil uansett alltid være moralister der ute som synes du lever fælt. Ikke noe poeng i å bry seg om hva de mener om hvordan du vil leve ditt liv.' Nå er det jo snakk om alkohol da, og ikke hva slags bukser som er "inn" i år. Så jeg syns det har ganske mye å si hva som er normalt for de fleste andre når det kommer til det å drikke alkohol. Alkohol kan jo være skadelig for så mye. Selv drikker jeg cirka en gang pr mnd. Det holder for meg i allefall. Det å drikke hver helg syns jeg er for mye.
-Fisken- Skrevet 21. juni 2005 #16 Skrevet 21. juni 2005 Drikker ca 3 halvlitere eller litt sprit blandet ut med brus èn gang i uka på fest, byen el.
Gjest 1111 Skrevet 21. juni 2005 #17 Skrevet 21. juni 2005 Det er en vesentlig forskjell på normalt og vanlig. Jeg vil også si at dette er inviduelt. Det kommer ann på årstid som noen allerede har nevnt, det kommer ann på anledning (er det sammen med venner og familie til f.eks maten eller er det når du er alene?), og det kommer ann på hensikten bak drikkingen. Drikker du et glass her og der fordi du synes det smaker godt så ser jeg ikke noe problem med det. Selv om drikken inneholder et rusmiddel, så betyr det ikke at du er alkoholiker med en gang du nyter vin et par ganger (eller mer) i uka, det betyr heller ikke at du må bli rusa hver gang du drikker.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2005 #18 Skrevet 22. juni 2005 Det kommer vel litt an på livssituasjonen din, om du er i forhold, har barn , hvor gammel du er osv.. For meg for eksempel er det det normalt med så og si ikke noe alkohol i det hele tatt. Jeg liker hverken smaken eller rusen , så jeg holder meg unna, men jeg synes det er helt greit at andre koser seg og drikker....
Gjest glad i vin Skrevet 22. juni 2005 #19 Skrevet 22. juni 2005 For tiden drikker jeg ca 3-4 ganger i uken, så og si aldri mer enn to glass vin. Jeg drikker aldri alkoholfri vin, da jeg drikker vin pga smaken. Jeg drikker også i mange sammenhenger, alene foran TV, sammen med andre til lunsj, ute til middag og ser ikke noe problem med det. Sist jeg drakk vin var på søndag, om andre synes dette er mye bryr jeg meg ingenting om. Jeg hadde vært bekymret hvis jeg ikke kunne greie meg uten…
Gjest Selvnormgivende Skrevet 22. juni 2005 #20 Skrevet 22. juni 2005 Alkohol kan jo være skadelig for så mye. Moralisme og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå