Gå til innhold

Noen som er flinke med tech som kan forklare? Samsung qled 55’’ q90 vs q95

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger litt hjelp jeg har lyst på ny tv. Jeg har ikke noe hastverk, og kommer til å se an om prisene dropper litt utover sommer/høst som normalt. 

Men samsung sine nye qled kommer snart ur. Jeg har lest litt ulike artikkler på norsk og engelsk om de nye tvene. Men jeg finner ingen som nevner Q90 og Q95 i samme artikkel.

Jeg vil jo tro, logisk nok, at q95 er bedre enn q90, men det er ikke enkelt å finne informasjonen.

Men nogen så har en litt forenkla informasjon om hva som er ulikt på disse to versjonene. Altså gjerne skiv det på et mer ikke-tech-menneske nivå som det går ann å forstå 😅

Jeg ønsker meg en tv som det enda kan gå an å se tv på selv om sola står på. Jeg har 2 katter som nekter meg å lukke igjen med noe i vinduene, altså de klorer hull i det jeg har om jeg prøver, de skal se ut. Så ha anti-glare. Den skal være 55’’. 4K, og ha 4K inngang på mer enn bare en av hdmi inngangene (som jeg har nå, irriterende å måtte trekke ut og sette inn hver gang jeg skal bytte mellom ulike 4K enheter).

Jeg føler etter hva jeg leser at kanskje kun q95 har anti glare denne gangen. Jeg vet at både q80 og q90 fra 2019 lanseringen hadde dette. 

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut av hva som er forskjellen på q90 og q95 av samsung sine 2020 qled tver? 

Jeg har brukt sammenligning tingene på power og elkjøp, men ... ja de er ganske så identiske der 😅 det kommer kanskje en sammenligning på youtube ol. når de lanseres da som kan hjelpe, men akkurat nå spør jeg her 😄

Anonymkode: 0f82b...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen i følge flatpanels.dk ligger i at Q95 modellen har oneconect boksen mens Q90 ikke har.

Ellers er de identiske.

En QE55Q90R (2019) vil nok allikevel være et bedre kjøp til 15k

https://www.netonnet.no/art/lyd-bilde/tv/qled/samsung-qe55q90ratxxc/1007301.15593/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_no&dclid=CIn5nIWb9ugCFRaOsgodpxMLog

Dette er sakset direkte fra flatpanels og viser at de har tatt bort deler fra 2020 i forhold til 2019:

Mens Q95T/Q90T på papiret ligner direkte afløsere til sidste års Q90R,
 så vil de to nye modelserier byde på betydeligt nedgraderet LED-zonestyring 
(med langt færre LED-zoner) og er således mere sammenlignelige med sidste års 
Q80R-serie. Denne struktur fortsætter i de andre modelserier; 
Q80T (2020) er sammenlignelig med Q70R (2019), 
Q70T (2020, nu med kant-LED) er sammenlignelig med Q60R (2019). 
Med andre ord har Samsung nedgraderet sine 4K LCD TV i 2020 og den mest 
avancerede LCD-teknologi er nu forbeholdt de langt dyrere 8K TV.
Endret av M71
Litt korrigering i språk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, M71 skrev:

Forskjellen i følge flatpanels.dk ligger i at Q95 modellen har oneconect boksen mens Q90 ikke har.

Ellers er de identiske.

En QE55Q90R (2019) vil nok allikevel være et bedre kjøp til 15k

https://www.netonnet.no/art/lyd-bilde/tv/qled/samsung-qe55q90ratxxc/1007301.15593/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_no&dclid=CIn5nIWb9ugCFRaOsgodpxMLog

Dette er sakset direkte fra flatpanels og viser at de har tatt bort deler fra 2020 i forhold til 2019:

Mens Q95T/Q90T på papiret ligner direkte afløsere til sidste års Q90R,
 så vil de to nye modelserier byde på betydeligt nedgraderet LED-zonestyring 
(med langt færre LED-zoner) og er således mere sammenlignelige med sidste års 
Q80R-serie. Denne struktur fortsætter i de andre modelserier; 
Q80T (2020) er sammenlignelig med Q70R (2019), 
Q70T (2020, nu med kant-LED) er sammenlignelig med Q60R (2019). 
Med andre ord har Samsung nedgraderet sine 4K LCD TV i 2020 og den mest 
avancerede LCD-teknologi er nu forbeholdt de langt dyrere 8K TV.

Takk, den var ikke på tilbud i går når jeg sjekket prisjakt. Jeg sjekket heller ikke om de hadde den inne hos netonnet i går heller, sjekket bare elkjøp og power. Jeg tenkte tanken at alle utselgingstilbudene allerede var gjort og at den var utsolgt over alt nå, uteom de butikkene som enda fysisk har den på lager.  

Jeg har sett på denne q90r flere ganger, og slo ikke til når elkjøp (eller power) nylig hadde den til 15k 🥺

Takk for tipset. Denne 2019 modellen er reservert og skal hentes i dag 😄

Anonymkode: 0f82b...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...