AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Vi har en 1-åring som er våken i timesvis sammenhengende, flere netter i uka. Og vi holder på å bli sprø. Han har en utviklingshemming, og søvnvansker er ikke unormalt for tilstanden hans. Inn-soving går fint, legger seg 18.30, men så våkner han rundt tolv og sovner igjen i 3-4 tiden. Er veldig fornøyd og lys våken i disse timene, så virker ikke som er noe som plager han. (Sover svært lite på dagtid også, blir ikke trøtt og sover max 30 min av gangen) Vi ønsker ikke tips til hva som kan hjelpe, men dette er vårt første barn, og jeg aner ikke om dette er å anse som innenfor normalen, eller noe som sannsynligvis skyldes hans utviklingshemming. Anonymkode: 8e108...1b2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Det er ganske normalt ja, tror samtlige jeg kjenner har en form for søvn problemer rundt den alderen. Noen hvor barnet er våkent i timesvis som hos deg, og andre hvor barnet våkner 10 000 ganger for natten som vi har gått igjennom. Anonymkode: 9d0ed...91f 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Veldig normalt! Dessverre. Anonymkode: c09ca...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 En av mine to var våken 2-3 timer hver eneste natt fram til 3-årsalderen. Anonymkode: 56b21...a95 1
Pepsimaximus Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Vil tro gjennomsnittsbarnet sover mer enn dette. Som noen over her skriver så finnes det jo barn som sover på samme måte som ikke har utviklingshemming. Likevel tenker jeg han sover langt mindre enn en gjennomsnittlig ettåring. Mine tre barn har våknet på nettene når de har vært ett år (kanskje 3-4 ganger), men stort sett har de sovnet igjen ganske raskt. Kanskje har vi da måtte legge de inn i vår seng, men vi har stort sett hatt «triks» for at de skulle sovne igjen i løpet av kanskje 30 min? På dagtid har mine også sovet langt mer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Helt normalt. Vårt 3. barn holdt på sånn i 7 mnd. Gikk over av seg selv etter at vi hadde prøvd alt vi kunne. Resultatet var 8kg ekstra på mor pga kjeksspising og kaffedrikking midt på natta 😅🤪 Anonymkode: b873f...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå