Cleo88 Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Hei dere. Har veldig lyst til å lufte noe som er helt tabu å si høyt i mitt virkelige liv. Jeg er blitt veldig redd for å gå opp i vekt og kaster derfor ofte opp på kvelden, ellers generelt hvis jeg er alene i huset. Når jeg har spist noe usunt blir trangen enda større, så stor at jeg må "gå tur" i skogen om jeg ikke har annen mulighet. Jeg skjønner at dette ikke er normalt og føler mye skam rundt det, men føler at det ikke er direkte frivillig heller. Om jeg ikke kaster opp føler jeg meg helt elendig, engstelig og stresset. Dette er noe jeg aldri har hatt problemer med før. Gjennomgikk en langvarig depresjon det siste halvåret. Som bieffekt av dette sluttet jeg å spise - ikke med vilje, men fordi jeg mistet følelsen av sult-og tørste. Var generelt veldig deprimert. Gikk ned 16 kg ila få uker. Nå har jeg vært "frisk" et par måneder men takler dårlig at 10 av disse kiloene er kommet på igjen. Ikke spiser jeg særlig usunt eller mye, jeg trener 2-3 ganger i uka, så dette med vektøkningen virker bare helt ute av kontroll. Vektøkningen har heldigvis stoppet opp nå, men trolig fordi jeg for tre uker siden startet med å kaste opp igjen. Noen dager er ikke trangen så stor, andre dager kaster jeg (ved mulighet) opp så raskt som mulig etter å ha spist noe. Stoffskiftet mitt er ok, ernæringa er god og jeg trener. Hvorfor fortsetter vekta å gå oppover? Er det flere voksne som sliter med spiseforstyrrelse her? Føler dette egentlig er mer et tenåringsproblem?? Takk for at du leste
Fireflies Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, Cleo88 skrev: Er det flere voksne som sliter med spiseforstyrrelse her? Føler dette egentlig er mer et tenåringsproblem?? Det er ikke et tenåringsproblem. Det er et problem som rammer alle kjønn og alle aldere. Det er tøft å leve med og tøft å bli frisk fra, men det er mulig å blir frisk. Jeg anbefaler det virkelig å snakke med en profesjonell eller en du stoler på hvis det først er lettere. Lykke til.
Gnå Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 (endret) (feilpost) Endret 20. april 2020 av Gnå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå