Gå til innhold

Er du redd for økonomisk kollaps ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymra for Norge, men min egen.. 

Anonymkode: 3f1cb...dd0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg bruker mye mindre penger siden jeg bare er på matbutikken hver 14 dag. Og ellers ingenting utover bolig strøm mobil. Derfor kan myndighetene øke skattene siden folk forbruker mindre !

Anonymkode: c0226...aeb

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev i "korona-skremme-tråden":

Jeg tror ikke folk innser hvor ille det egentlig står til med økonomien. Selv de dystreste spådommer snakker bare om "alvorlige nedgangstider". Men det er verre enn som så. Det vi står foran er en fullstendig økonomisk kollaps, en som i en lengre periode vil rive bort grunnlaget for handel av selv livsviktige varer, som mat og medisiner. 

Vi kommer til å bli fattige. Vi snakker ikke Øst-Tyskland-fattige, ikke en gang Romania-fattig, vi snakker Rwanda-fattig. Vi vil se tiggere på gaten. Og da snakker jeg ikke om rumenske tiggere, men folk du kjenner, folk du en gang jobbet med. Vi vil se økt kriminalitet, moralen vil forfalle. 

Akkurat nå hiver vi bare penger på problemet, men alt det fører til er en gigantisk økonomisk boble som kommer til å sprekke med enda større kraft. Valutaen vil kollapse. Ressurser vil skifte hender, og ende opp hos enda færre en før. Men verst av alt: produksjonen vil opphøre. Og da er vi virkelig i en kollaps, hver mann for seg selv.

Så skaff dere våpen, folkens (på lovlig vis, selvfølgelig), og hamstre det dere måtte trenge for noen år frem i tid. For dette kommer ikke til å ende godt.

Anonymkode: 2292f...531

Hvorfor tror du at vi kan komme tilbake til før 1930-tallet i velstand? Norge er et rikt land når det kommer til naturressurser.

Anonymkode: 55425...af3

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du at vi kan komme tilbake til før 1930-tallet i velstand? Norge er et rikt land når det kommer til naturressurser.

Rikt på naturressurser? Olje er for billig til at det lønner seg å utvinne fra havbunnen i Nordsjøen nå, og med billig oljesand spørs det om oljealderen brått er slutt

Anonymkode: 640ca...607

AnonymBruker
Skrevet

Ikke redd for en fulstendig kollaps. Men vår fremtid blir forandret. Økt pensjonsalder, nedsatt trygd, stagneringer av lønn, fjerning av mange goder som kontantstøtte. Dette må vi forvente de neste årene. Og det kun fordi vi stengte ned litt. For det koster enorme summer. Og den summen vil kun øke, selv om vi åpner helt vil arbeidsledigheten stige. 

Anonymkode: 4d8f4...9d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi får råd til det dersom vi fokuserer på våre egne nå, i stedet for å importere haugevis med uføresøkere fra utlandet, som importerer enda flere uføre gjennom familiegjenforening... Dersom vi fokuserer på våre egne så synker kriminaliteten i landet også. Noe å tenke på.

Anonymkode: edd58...c6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En pose potetgull kostet i dag 57 kr. Hallo. Prisene bare stiger. Vi vanlige dødelige skal ikke ha noe til overs. Verden er for de rike, dog de og sliter må med gigantiske lån. Mulig hytta på fjellet, båten på sjøen og leiligheten på granca går i dragsuget.

Det blir en endring ja, helt klart.

Anonymkode: 1b6d9...7db

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rikt på naturressurser? Olje er for billig til at det lønner seg å utvinne fra havbunnen i Nordsjøen nå, og med billig oljesand spørs det om oljealderen brått er slutt

Anonymkode: 640ca...607

Oljeprisen er fsktisk i minus pr nå.

Står på VG

Anonymkode: b4f97...e31

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En pose potetgull kostet i dag 57 kr. Hallo. Prisene bare stiger. Vi vanlige dødelige skal ikke ha noe til overs. Verden er for de rike, dog de og sliter må med gigantiske lån. Mulig hytta på fjellet, båten på sjøen og leiligheten på granca går i dragsuget.

Anonymkode: 

Har verken hytte båt eller sydenleilighet, har lite å miste!!

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1930-tallet i velstand, da hadde vel ikke alle strøm og innlagt kaldtvann engang?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe penger til overs. Men pga korona tidene, så har jeg ikke vært å shoppet. Har kun 16k i mnd som skal dekke huslån, bil, strøm, barn, sfo, bompenger etc etc. Vanligvis har jeg ikke sjanse på råd til ferie, men i år lukter det en fin tur på familien!

Anonymkode: 10851...526

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 1b6d9...7db

uff, ja hverdagen er virkelig fryktelig uten potetgull.. 

Anonymkode: 988d5...0b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

uff, ja hverdagen er virkelig fryktelig uten potetgull.. 

Anonymkode: 988d5...0b8

Du tror det var potetgull som var poenget?

Anonymkode: 5dab1...c07

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det motsatte jeg. Norge har penger å investere og investerer helt sikkert nå som i finanskrisen. Norge kommer til å kjenne stort på dette i lengre perspektiv, for hverdagen kommer igjen etter dette også. I tillegg støtter vi bedrifter i krise og evener oss med omstilling. Siden dette kan bli slutten på globalisering kommer mye produksjon til å komme tilbake og vi blir mer selvforsynt. Jeg ser lyst på framtiden, ikke for alle næringer, men det blir en sunn omstilling og arbeid til alle. Hurra for Norge.

Anonymkode: ec600...84b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det motsatte jeg. Norge har penger å investere og investerer helt sikkert nå som i finanskrisen. Norge kommer til å kjenne stort på dette i lengre perspektiv, for hverdagen kommer igjen etter dette også. I tillegg støtter vi bedrifter i krise og evener oss med omstilling. Siden dette kan bli slutten på globalisering kommer mye produksjon til å komme tilbake og vi blir mer selvforsynt. Jeg ser lyst på framtiden, ikke for alle næringer, men det blir en sunn omstilling og arbeid til alle. Hurra for Norge.

Anonymkode: ec600...84b

Oljefondet er pr i dag på 10400 milliarder.

Alt er ok.

Anonymkode: b4f97...e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...