Gå til innhold

Mistet iphone 6 i do - når kan den brukes igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde et latterlig dumt uhell hvor jeg mistet min iphone 6 i do (hadde glemt jeg hadde den i baklomma). Tok den opp etter få sekunder, og telefonen så helt normal/fin ut.

Jeg slo den likevel av med en gang, tok ut sim-kortet, ristet den for å få ut så mye vann som mulig (lite som kom ut) og la den i en boks med ris. Har skjønt at det er fremgangsmåten som mange bruker når uhellet skjer.

Men, om en telefon blir ødelagt av å falle i vann, når merker man det, eller er den sannsynligvis ikke ødelagt siden jeg ikke så noen forandringer på skjermen? Min tlf så som sagt helt fin ut, men slo den av for sikkerhets skyld, og den er fremdeles avslått og ligger i risen.

Er veldig stresset nå, har ikke råd til å kjøpe en ny telefon slik som en uforventet utgift. :(

Anonymkode: aee66...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg tenker er at elektroniken i telefonen kan skades, noe som kan gjør hele sulamiten ustabilt.

Om telefonen fungerer optimalt, det vil jo visse seg etterhvert.

Kansje responderer den ikke på alle oppgaver.

her kan man være både uheldig og heldig tror, jeg, la oss håpe heldig

"Time will show" 😂

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må hvertfall vente en god stund sånn at du er sikker på at all fukt er ute. Snu litt på telefonen innimellom slik at vann som har samlet seg renner ut en annen vei. 
I verste fall (med mindre du har betalingsanmerkninger) så får du ordne deg en billig telefon på avbetaling, feks gjennom onecall,  mener de ikke har renter på kjøp ved delbetaling. 

Anonymkode: 592bd...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor tid du kan bruke den igjen kommer litt an på om du dreit eller bare pissa på den, dreit du på den må du gjør regning med minst 7 dager i ris.

Pissa du på den så er det ca 3,5 dager

hvis du værken dreit eller pissa på den holder det med 2 dager i ris.

Visst du var så uheldig at du både dreit og pissa på den, tror jeg løpet er kjørt.

Anonymkode: d7204...2e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...