Lillfrid Skrevet 20. april 2020 #41 Skrevet 20. april 2020 Sigurd, Frøy, Amund, Peder, Snorre, Torgeir, Torvald, Arild, Ask, Birk, Ingvald, Øyvind, Reidar, Sigmund, Torarin, Vebjørn, Sverre, Narve
Lillfrid Skrevet 20. april 2020 #42 Skrevet 20. april 2020 Arvid, Rune, Håvard, Magnus, Ivar, Iver, Kjell, Jostein,
Grønt blad Skrevet 20. april 2020 #43 Skrevet 20. april 2020 Jeg synes det har kommet mange gode tips allerede. Men jeg lurer på hvorfor du absolutt må ha et mellomnavn (dobbelt fornavn). Mange norrøne navn er jo så flotte og sterke at de ikke trenger eller bør ha et mellomnavn. De kan fint stå og skinne alene! 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #44 Skrevet 20. april 2020 7 timer siden, Grønt blad skrev: Jeg synes det har kommet mange gode tips allerede. Men jeg lurer på hvorfor du absolutt må ha et mellomnavn (dobbelt fornavn). Mange norrøne navn er jo så flotte og sterke at de ikke trenger eller bør ha et mellomnavn. De kan fint stå og skinne alene! Enig! Ragna f.eks er jo nydelig. Det Mister litt av sjarmen om man legger til et navn til. Men det er jo selvfølgelig bare min mening☺️ Anonymkode: c0ec9...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #45 Skrevet 20. april 2020 Tarald eller Ånen ? Anonymkode: 8eee8...0a0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #46 Skrevet 20. april 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange som heter Audun kan bli mobbet pga det høres for mange ut som jentenavn...så det navnet hadde jeg ivertfall aldri gitt. Anonymkode: 1e983...a74 Tja, svært mange driver og kaller jenter for Iben for tida, som faktisk også ER et guttenavn. Men det er kanskje verre at et guttenavn høres ut som et jentenavn enn motsatt? Anonymkode: ef178...65f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #47 Skrevet 21. april 2020 På 19.4.2020 den 23.57, AnonymBruker skrev: Jeg personlig skjønner ikke det 😅 For meg er Audun et mannenavn. Men mye mulig at folk kan tenke at det er et jentenavn. Men takk for at du obset meg på det 😊 Anonymkode: 08062...b94 De fleste tenker nok ikke det, men sikkert noen. Det kan ikke være lett for noen som ikke kjenner til norrøne/gamle norske navn å forstå om det er jente- eller guttenavn alltid. Vi har ei jente som heter Idun, og ble spurt om det var en gutt da vi presenterte henne som baby 😝 Håkon, Tormod, Einar, Erlend, Sivert og Agnar stod på vår liste hvis jentene hadde vært gutter. Ikke like lett med dobbeltnavn, syns jeg, men det kommer litt an på om dere skal bruke begge i hverdagen? F.eks syns jeg Brage Audun Hansen klinger fint. Men hvis dere skal omtale ham som Brage Audun og ikke bare Brage i det daglige, blir det er tungt navn og tunga krøller seg fort. Gard eller Knut som første navn? Anonymkode: 5be6a...286
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #48 Skrevet 22. april 2020 Eik? Eivind? Åsmund ? Anonymkode: 3f678...88c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #49 Skrevet 22. april 2020 Ragnvald, Torgeir, Per, Einar, Terje...... Anonymkode: 25fa1...91a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå