Gå til innhold

Navn på guttebaby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter baby i september, men vet ikke hvilket kjønn det blir pga sta baby 😂😊 Var på to UL-undersøkelser da baby hadde lagt seg godt til rette og jordmor fikk ikke sett alt hun skulle. Siste undersøkelsen sa jordmor at hun dessverre ikke fikk sett noe kjønn pga babyen ikke ville vise seg frem 😂

Må dermed planlegge navn til begge kjønn. Jentenavn er noe lettere da jeg har et fornavn jeg er helt forelska i, nemlig Ragna. Mangler bare mellomnavn der, men har mange tanker så må bare bestemme meg.

Guttenavn derimot er jeg helt blank på. Er i utgangspunktet veldig glad i norrøne og gammelnorske navn. Kan ikke bruke Tor da jeg allerede har en far og et søskenbarn som heter det. Kan jo selvsagt bruke det, men føler det blir rart siden søskenbarnet mitt ble oppkalt etter pappa. Ask, vetle, leik og trym er godt representert i hjembygda, så ønsker helst noe annet.

Har sett litt på Audun, Brage, Torstein, Ådne og Edgar. Men "forelsker" meg ikke like mye i de navnene som jeg gjør med jentenavnet Ragna. 

Noen som har tips til flotte guttenavn med norrønt/gammelnorskt preg? 

Og et annet problem jeg har kommet over er at jeg synes det er vanskelig å finne mellomnavn til gutter. Føler at eneste navnene som passer som mellomnavn er Andre, Endre og Olai. Noen tips her?
Ønsker ikke lange mellomnavn som Oleander, Maxilimiam.

Anonymkode: 08062...b94

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en baby som heter Knut! Han er oppkalt, og jeg er forelsket i det navnet. Ikke norrønt da, men gammelt og helnorsk. Jeg elsker korte, enkle, norske navn. Får vi en gutt til skal han hete enten Lars, Olav eller begge deler 😛 

Anonymkode: 7cec5...808

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Aslak kanskje?:)

Anonymkode: e7153...030

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tord, Trond, Vemund, Varg? Mellomnavn bør helst ha like mange, eller flere stavelser enn første navn, hjelper kanskje litt? 😅

Anonymkode: 2aca1...a4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en baby som heter Knut! Han er oppkalt, og jeg er forelsket i det navnet. Ikke norrønt da, men gammelt og helnorsk. Jeg elsker korte, enkle, norske navn. Får vi en gutt til skal han hete enten Lars, Olav eller begge deler 😛 

Anonymkode: 7cec5...808

TS her, Knut er et nydelig navn da 😊 Og enig i at korte, enkle, norske navn er fine. Alltid likt Olav, men hadde en kanin for noen år tilbake som het Olav, så får ikke helt til å bruke det navnet 😅 Kan kanskje bruke det som et eventuelt mellomnavn om det skulle passe til fornavn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Odin.

Anonymkode: 7b880...904

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Liker navnet, men greier ikke helt å finne et navn som er fint før eller etter det navnet 😅 Hvis du har noen forslag så gjerne kom med det 😄

Skrevet

Asle

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tord, Trond, Vemund, Varg? Mellomnavn bør helst ha like mange, eller flere stavelser enn første navn, hjelper kanskje litt? 😅

Anonymkode: 2aca1...a4e

Varg er faktisk et navn som jeg har likt i mange år, men så kommer det til mellomnavn da. Skal man bruke Varg som fornavn, hva passer da som mellomnavn? Og omvendt, hvis Varg er mellomnavn, hva passer da som fornavn? 😅 Egentlig så overrasker det meg at navn er så vanskelig mtp hvor mange timer med sims1 jeg har spilt 😂 

Og Tord var egentlig veldig fint! Skal absolutt skrive ned det forslaget 😄

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Liker navnet, men greier ikke helt å finne et navn som er fint før eller etter det navnet 😅 Hvis du har noen forslag så gjerne kom med det 😄

Jon Aslak

Anonymkode: 2305c...2d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller Knut Aslak. Aslak Aleksander.

Anonymkode: 2305c...2d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Odin.

Anonymkode: 7b880...904

Odin er også et navn jeg har tenkt litt på, glemte å skrive det ned :) 

AnonymBruker
Skrevet

Brage er jo helt nydelig!

Anonymkode: 6ad34...65e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Torstein er helt nydelig! Ellers liker jeg Sverre, Knut og Fritjof, 

Anonymkode: 9c3b2...d07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ønsker du mellomnavn til så sterke, flotte navn? Mye finere uten. Virker som de fleste dropper mellomnavn nå til dags.

Anonymkode: c0ec9...0d6

• Liker 21
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker du mellomnavn til så sterke, flotte navn? Mye finere uten. Virker som de fleste dropper mellomnavn nå til dags.

Anonymkode: c0ec9...0d6

TS her :) Er vokst opp i nord-norge hvor "alle" har mellomnavn, og syns at et navn ser sykt rart ut alene sammen med etternavnet mitt. Mulig jeg synes det er rart pga jeg er vant til mellomnavn. Men selvsagt, hvis jeg synes et navn passer alene med etternavnet mitt så blir det bare et navn. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Aslak er så pent!

Viljar, Tord, Åsmund, Falk, Kåre, Arne, Jens, Erling, Sølve eller Magne? :) 

Anonymkode: 86cb2...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Elliot 😊

Anonymkode: 72488...3a1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Aslak er så pent!

Viljar, Tord, Åsmund, Falk, Kåre, Arne, Jens, Erling, Sølve eller Magne? :) 

Anonymkode: 86cb2...8ac

TS her :) Åsmund skal jeg ta med meg videre å se litt mer på 😄 Takk for tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...