Gå til innhold

Barnehagen oppfordrer så mange som mulig til å holde barna hjemme, men man må fortsatt betale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså. Man har barna i barnehagen fordi man har behov for det. Ikke fordi det er veldig morsomt å ha dem der. Barnehagestyrer her har ringt på fredagen og oppfordret til å ha barnet hjemme hvis jeg kunne. Da jeg spurte om man får reduksjon i betalingen, fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale for full plass for å ikke miste plassen. Altså, seriøst. De vil at jeg skal fortsette å ha elendig arbeidsmiljø og ungen stuck i sofaen med iPad mens jeg har hjemmekontor, og samtidig skal jeg betale 3,5 tusen i måneden til dem? Ble skikkelig provosert og sa at selvfølgelig bruker vi plassen. 

Anonymkode: 443e3...4b5

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oj, jeg hadde også blitt provosert over det! Som om vi sitter hjemme og har fri, liksom. 🙄 

Anonymkode: 1a05f...476

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nå velger du jo å bruke plassen og betaler ikke mer enn før, så er ikke noen grunn til å bli provosert over noe som ikke tilfelle for deg.

Anonymkode: 1b311...3a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du??? Jeg bor midt i Viken med den verste statistikken. Vi blir oppfordret til å sende i bhg. 

Anonymkode: 96df8...8a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man må vel fortsatt betale om man MÅ holde barnet hjemme grunnet risikogruppe, så jeg synes ikke det er rart at de som velger å holde hjemme må betale..

Anonymkode: bfad5...4eb

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du ble provosert! Kan jo kanskje forstå oppfordring til arbeidsledige, permitterte eller til nød foreldre i permisjon, men hvis du jobber hjemmefra?? Det var faktisk litt drøyt..

Anonymkode: 3e01f...146

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at du ble provosert! Kan jo kanskje forstå oppfordring til arbeidsledige, permitterte eller til nød foreldre i permisjon, men hvis du jobber hjemmefra?? Det var faktisk litt drøyt..

Enig. 

Anonymkode: 96df8...8a1

AnonymBruker
Skrevet

Ts, skjønner deg innmari godt. Jeg fikk også en telefon fra bhg hvor de hadde ringerunde for å høre hvor det stod til med alle barna, og for å få en oversikt over hvem som kom tilbake. Jeg ble direkte spurt om vi hadde mulighet til å ha jenta vår hjemme lengre, hvor det så ble lagt trykk på at i så fall ønsker de at flest mulig fortsatt holder barna sine hjemme hvis man har mulighet. Dette fordi barnehagen hadde problemer med å få kabalen til å gå opp med ansatte med de nye retningslinjene, spesielt siden flere av de ansatte selv har skolebarn. Når jeg spurte om hvordan det da ble med betaling fikk jeg til svar at hun ikke kunne tenke seg at man måtte betale full pris. Dagen etterpå kom det brev fra barnehagen hvor de skrev at de håper flest mulig holder seg hjemme lengst mulig om man kan det - og på et punkt under stod det at man må betale full pris. 

Altså, selv går jeg på aap og er hjemme sånn sett uansett (selv om jeg opprinnelig var i studier/praksis før viruset som jeg måtte slutte med), men her blir det uaktuelt å holde barnet vårt hjemme for å bidra til fellesskapet når vi likevel må betale full pris!  Jenta vår har et enormt stort behov for å få leke med noen av vennene hennes! 

Anonymkode: 4be33...bbd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hørt et knyst om at man oppfordres til å holde barna hjemme. Tvert imot fikk vi mail før helgen med informasjon og hilsen fra de ansatte "som gleder seg masse til å se barna igjen". Synes det var godt å høre :) Dette var i Oslo, kommunal barnehage.

Hadde blitt smått provosert over en slik telefon. Jeg skjønner at vi foreldre må være fleksible og godta at tilbudet er litt redusert og mindre fleksibelt en periode, men å oppfordre foreldre til å ikke sende barna i barnehagen bør jaggu sitte langt inne og være siste utvei.

Anonymkode: 427fc...91a

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke hørt et knyst om at man oppfordres til å holde barna hjemme. Tvert imot fikk vi mail før helgen med informasjon og hilsen fra de ansatte "som gleder seg masse til å se barna igjen". Synes det var godt å høre :) Dette var i Oslo, kommunal barnehage.

Hadde blitt smått provosert over en slik telefon. Jeg skjønner at vi foreldre må være fleksible og godta at tilbudet er litt redusert og mindre fleksibelt en periode, men å oppfordre foreldre til å ikke sende barna i barnehagen bør jaggu sitte langt inne og være siste utvei.

Anonymkode: 427fc...91a

Det er nok siste utvei vil jeg tro. Retningslinjene i veilederen fra regjeringen gjør det svært utfordrende å drive barnehage. 
Jeg tenker egentlig at det kanskje hadde vært bedre å holde stengt noen uker til. 

Anonymkode: a0a5f...55b

• Liker 2
Gjest Fallabella
Skrevet

En voksen på tre små barn og mest utertid høres helt supert ut synes jeg. Det er opplegget i den barnehagen jeg kjenner. De som ringer å er såpass frekke som Ts forklarer er nok av de lusa som er vektig redde for seg selv. Ignorer dem å la barna få være i barnehagen, men pass på at de blir behandlet bra og ikke blir preget av disse hysteriske voksne, det tror jeg ikke er bra for barn 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, skjønner deg innmari godt. Jeg fikk også en telefon fra bhg hvor de hadde ringerunde for å høre hvor det stod til med alle barna, og for å få en oversikt over hvem som kom tilbake. Jeg ble direkte spurt om vi hadde mulighet til å ha jenta vår hjemme lengre, hvor det så ble lagt trykk på at i så fall ønsker de at flest mulig fortsatt holder barna sine hjemme hvis man har mulighet. Dette fordi barnehagen hadde problemer med å få kabalen til å gå opp med ansatte med de nye retningslinjene, spesielt siden flere av de ansatte selv har skolebarn. Når jeg spurte om hvordan det da ble med betaling fikk jeg til svar at hun ikke kunne tenke seg at man måtte betale full pris. Dagen etterpå kom det brev fra barnehagen hvor de skrev at de håper flest mulig holder seg hjemme lengst mulig om man kan det - og på et punkt under stod det at man må betale full pris. 

Altså, selv går jeg på aap og er hjemme sånn sett uansett (selv om jeg opprinnelig var i studier/praksis før viruset som jeg måtte slutte med), men her blir det uaktuelt å holde barnet vårt hjemme for å bidra til fellesskapet når vi likevel må betale full pris!  Jenta vår har et enormt stort behov for å få leke med noen av vennene hennes! 

Anonymkode: 4be33...bbd

Ja, og plutselig er «barnets beste» liksom ikke et tema lenger? Bare at det er vanskelig for barnehagen? Skjønner deg godt, jeg hadde gjort det samme. Virkelig frekt å oppfordre til å holde barnet hjemme OG kreve full betaling. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok siste utvei vil jeg tro. Retningslinjene i veilederen fra regjeringen gjør det svært utfordrende å drive barnehage. 
Jeg tenker egentlig at det kanskje hadde vært bedre å holde stengt noen uker til. 

Anonymkode: a0a5f...55b

Hva er annerledes om noen uker, tenker du? Vi vil ha virus i omløp til langt uti 2021. I beste fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk også en slik telefon. Her er far hjemme i permisjon med tredjemann på 1 år. Eldste er hjemme med hjemmeskole og mellomste på 3 år skal i bhg når den åpner imorgen. 

De sa at de regnet med at vi ikke sendte i Bhg og ble snurt når samboer sa at han kommer. De har tydeligvis ingen forståelse for at far må følge opp eldste med hjemmeskole og hun har behov for litt ro. 3 åringen er høyt og lavt. 1 åringen bråker også mye på natta og krever mye på dagen så det beste for alle parter er at 3 åringen går i Bhg hver dag men korte dager såklart. 

Jeg er i full jobb utenfor hjemmet og kan ikke bidra stort. 

Anonymkode: a1740...dfc

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men da burde disse få lov til å slippe å betale også.. 

Jeg er i permisjon,  og har barnet mitt på SFO 3 dager i uka pga sosialisering. Jeg hadde ikke et valg om å slippe betalingen selv om jeg fulgte oppfordringen av å holde barnet hjemme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle i det minste ha tilbydd redusert betaling for de som ikke benytter seg av full plass i denne unntakstilstanden.

Anonymkode: 71c38...9e6

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Penger! Penger! Penger! 

Profitt!          

Anonymkode: 194d6...5dc

Ja, det eneste barnehagene tenker på. At de skal ha fullt betalt selv om det er reduserte åpningstider og om barna er hjemme i stedet. 

AnonymBruker
Skrevet
På 20.4.2020 den 19.31, AnonymBruker skrev:

Vi fikk også en slik telefon. Her er far hjemme i permisjon med tredjemann på 1 år. Eldste er hjemme med hjemmeskole og mellomste på 3 år skal i bhg når den åpner imorgen. 

De sa at de regnet med at vi ikke sendte i Bhg og ble snurt når samboer sa at han kommer. De har tydeligvis ingen forståelse for at far må følge opp eldste med hjemmeskole og hun har behov for litt ro. 3 åringen er høyt og lavt. 1 åringen bråker også mye på natta og krever mye på dagen så det beste for alle parter er at 3 åringen går i Bhg hver dag men korte dager såklart. 

Jeg er i full jobb utenfor hjemmet og kan ikke bidra stort. 

Anonymkode: a1740...dfc

Skjønner godt dere vil sende treåringen i barnehage i denne situasjonen. Jeg hadde virkelig ikke satt pris på å få en slik telefon. Dette har ikke barnehagen noe med! 

• Opprett ny...