Gå til innhold

Er dere ekstrovert dere som synes karantenelivet er så ille?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det snakkes om selvmordsfare, det snakkes om at karantene og avstand og minimal fysisk sosiale møter kan vare lenge. Jeg synes det går helt fint og trives i mitt eget selskap. Liker å møte folk vanligvis, men har alltid trivdes med meg selv alene og bøker også osv. Er det så uvanlig?

Anonymkode: a8fa1...4ab

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ekstroverte er de som er hysteriske. De får ikke tatt ut energien på vanlig måte. Og slik går livet sin gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det snakkes om selvmordsfare, det snakkes om at karantene og avstand og minimal fysisk sosiale møter kan vare lenge. Jeg synes det går helt fint og trives i mitt eget selskap. Liker å møte folk vanligvis, men har alltid trivdes med meg selv alene og bøker også osv. Er det så uvanlig?

For min del er det usikkerheten på hvor lenge dette varer som er den vanskelige. Hadde jeg visst det var over om 4 måneder, og man kan kunne leve ganske normalt da med besøk, middagsgjester osv så ville det ikke vært så vanskelig.

Anonymkode: 9d571...711

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss mennesker har sosiale behov som må dekkes, ikke alle klarer å være enstøinger, jeg har adhd og må få utløp og å være sosial gjør meg positiv og blid, er jeg alene så tappes jeg for krefter og blir frustrert

Anonymkode: e9e37...6eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert, men savner venner likevel. Men det jeg savner mest er friheten, til å trene på treningsstudio, reise hvor jeg vil, spontane helgeturer osv.

Anonymkode: b506e...e7c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er uvanlig å ikke ha behov for omgang med mennesker i det hele tatt. 

Anonymkode: 4470f...591

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss mennesker har sosiale behov som må dekkes, ikke alle klarer å være enstøinger, jeg har adhd og må få utløp og å være sosial gjør meg positiv og blid, er jeg alene så tappes jeg for krefter og blir frustrert

Samma her 

AnonymBruker
Skrevet

For å prøve å være skikkelig Sherlock, så henger det vel sammen med hvordan folk har det ellers.

For meg høres fire uker i total ensomjet ut som en drøm, jeg er helt utslitt etter hjemmekontor-hjemmeskole-hjemmebarnehagelivet og har ikke hatt et minutt for meg selv siden isolasjonen startet i mars. Men for en som sliter psykisk eller er ensom fra før kan det bli voldsomt tøft å sitte alene. Kanskje nok til at det bikker over.

Folk er forskjellige.

Anonymkode: 14784...ab5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert, men synes fortsatt dette er noe skikkelig herk.

Jeg har ikke behov for å treffe masse mennesker hele tiden, men jeg og kjæresten pleier å spise ute, gå på kino og i teater. Så savner jeg å reise, og være på hytta.

Hele kulturbransjen er jo stengt. Alle som liker påfyll av noe annet enn TV synes jo dette er kjipt, introvert eller ekstrovert.

Anonymkode: 5ad51...1b1

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg er introvert men jeg liker å være sosial med venner av og til for det. Jeg kjenner et behov for å i alle fall møte noen 3 ganger i mnd bare for å se noe annet i de fire veggene her. 

Jeg savner og at jeg og mannen kan gjøre noe sammen ute. Feks kino eller gå på restaurant.

Sosialt behov er et primær behov hos alle mennesker.

Endret av tussi84
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Både medisin og vaksine kommer jo etterhvert. Det er bare ikke akkurat nå.

Det er forresten nå jeg lurer på hva i alle dager de har  trodd, de som for noen år siden meldte seg frivillig til å søke på første tur til mars, med no return. De må være intro-intro-i det innerste indre-introvert.

Anonymkode: 43cac...fdf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ekstrovert, men synes faktisk ikke det er så ille. Har fått gjort så utrolig mye hjemme som jeg har utsatt! Men har en del møter på nettet da. Jeg har iallefall innsett at jeg ikke kommer til å dø av kjedsomhet. Så har jeg møtt venner i friluft, og hatt det hyggelig selv med avstand.

Anonymkode: 5da93...af3

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Kågebruker skrev:

Tror ekstroverte er de som er hysteriske. De får ikke tatt ut energien på vanlig måte. Og slik går livet sin gang.

Jeg er stresset og rastløs, men er langt ifra ekstrovert. Heller mer motsatt. Ikke har jeg venner. Jeg hadde imidlertid taklet det veldig fint om jeg hadde hatt kjæreste eller barn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert.  Men mine mindreårige  barn er ekstroverte.

Jeg alene kunne fint hatt karantene, men jeg har flere hensyn og ta. Og at de synes det er vanskelig gjør det ekstra vanskelig.  

Anonymkode: 05a0a...f56

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da svarer du ja på spørsmålet mitt. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker med naboen over hekken (2m avstand), snakker på telefon med foreldrene mine/søsken/venner, har flere timer med skype-jobbmøter hver dag. Så karantene betyr jo ikke å ikke se/snakke med mennesker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg da hvordan det er for alle introverte som konstant presses til å være så veldig sosiale...

Anonymkode: 3e33b...80e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, tussi84 skrev:

Jeg er introvert men jeg liker å være sosial med venner av og til for det. Jeg kjenner et behov for å i alle fall møte noen 3 ganger i mnd bare for å se noe annet i de fire veggene her. 

Jeg savner og at jeg og mannen kan gjøre noe sammen ute. Feks kino eller gå på restaurant.

Sosialt behov er et primær behov hos alle mennesker.

Men det går bra?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har masse omgang med mennesker, selv utenfor jobben min som det ikke går å ha hjemmekontor fra. Man må bare tenke utenfor den tradisjonelle boksen.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Kågebruker skrev:

Ekstroverte henter energi fra andre.  De tar den ikke ut. 

• Liker 1
  • Opprett ny...