AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Hva er reglene/anbefalingene for felles lunsj på jobb? Tideligere har vi fått mat levert også bytter vi på hvem som setter fram. Alle forsyner seg av brød, pålegg osv. har hatt hjemmekontor siden alt stengte og regner med at jeg skal tilbake når skolen starter opp for barna i neste uke. Har vært innom jobb to ganger denne perioden og sett at de fortsatt praktiserer felles lunsj med «buffet». Vi er i underkant av 20 personer på jobb Er dette inafor? Hvordan har jobben deres ordnet lunsj i disse korona-tider? Anonymkode: 9b6a8...97e
Whistler Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Gratis lunsj er skattepliktig inntekt, og vi har fortsatt å trekke skatt for gratis lunsj også under koronaregimet.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er reglene/anbefalingene for felles lunsj på jobb? Tideligere har vi fått mat levert også bytter vi på hvem som setter fram. Alle forsyner seg av brød, pålegg osv. har hatt hjemmekontor siden alt stengte og regner med at jeg skal tilbake når skolen starter opp for barna i neste uke. Har vært innom jobb to ganger denne perioden og sett at de fortsatt praktiserer felles lunsj med «buffet». Vi er i underkant av 20 personer på jobb Er dette inafor? Hvordan har jobben deres ordnet lunsj i disse korona-tider? Anonymkode: 9b6a8...97e hvorfor regner du med at du ikke skal ha hjemmekontor lenger? Vi har jo ikke hjemmekontor for å passe barn. Hjemmekontor har jo en egenverdi som smittevernstiltak, som ikke blir mindre selv om barna skal tilbake på skolen. Å fortsette med hjemmekontor når skolene åpner, er jo et veldig viktig smittevernstiltak. Anonymkode: 3187c...bbb 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Men hvordan praktiserer dere lunsjen var igrunnen spørsmålet? Har dere lunsj tilsvarende det jeg beskrev? Er det gjort noen tiltak for å redusere smitte? Vet om flere bedrifter hvor ansatte må ta med lunsj selv for en periode. Regner med å gjøre det selv, men lurte på hvordan andre arbeidsplasser lunsjen sin? 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvorfor regner du med at du ikke skal ha hjemmekontor lenger? Vi har jo ikke hjemmekontor for å passe barn. Hjemmekontor har jo en egenverdi som smittevernstiltak, som ikke blir mindre selv om barna skal tilbake på skolen. Å fortsette med hjemmekontor når skolene åpner, er jo et veldig viktig smittevernstiltak. Anonymkode: 3187c...bbb Fordi det er arbeidsoppgaver som ikke er forenelig med hjemmekontor. Når barna er på skolen kan jeg endelig få mulighet til å gjennomfør de oppgavene. uansett lurte jeg på praksisen av lunsj på arbeidsplassen, ikke om jeg skal ha hjemmekontor eller ei. Anonymkode: 9b6a8...97e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 Vi har startet med matpakke. Buffet/felles kniv osv er ikke ok nå. Anonymkode: dec86...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har startet med matpakke. Buffet/felles kniv osv er ikke ok nå. Anonymkode: dec86...dcb Takk for svar. Er mest logisk for meg, men begynt å lure på om jeg var prippen og hysterisk dom tenker sånn. Anonymkode: 9b6a8...97e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 Har med egen mat, som vanlig.. Anonymkode: 61e6a...761
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 Her er kantina stengt, de som jobber der er delvis permittert. Alle har begynt med matpakke og det er også ommøblert slik at folk sitter lengre fra hverandre + at det oppfordres til kontorlunsj. Mange har også hjemmekontor evt bytter på om man jobber hjemmefra eller kommer på jobb utifra hvilke oppgaver som skal løses. Anonymkode: 5d664...83b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har startet med matpakke. Buffet/felles kniv osv er ikke ok nå. Anonymkode: dec86...dcb Hos oss også Anonymkode: 0c809...991
missmcbeal Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 Forbudet mot buffet gjelder fortsatt, så nei det er ikke ok. Ville heller ikke spist av det om forbudet ble opphevet, særlig ikke hvordan ting er nå. Veldig skummelt med ordning der noen setter frem mat, og tar i alt, rydder på plass tallerken og bestikk klart osv. Skal ikke mye til å spre smitte om du er riktig uforsiktig. Jeg har sett nok av en del håndvaskvaner til å tvile på slike ordninger fungerer. De er mange som slurver og ikke såper seg inn lenge nok.
Anbefalte innlegg