tonelise10 Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Jeg håper på at de at staten Norge kan få ryddet opp i alt som har med støtte ordninger og penger å gjøre. Når nå ser hvor mange som tjener fett på å som lever fett på penger fra det offentlige så er det nå på tide å få ryddet opp i dette. Jeg har ikke tenkt så mye over det før nå vi fikk kornaviruset. Er det noe som har bråket mest nå så er det alt som har med kultur å gjøre. Det er veldig mange som tjener godt på søtteordingene fra det offentlige Norge. Det er folk som er statstipinater, proffesoer med mange fler som er ute etter å tjene penger på enkel måte. De skriver en søknad og visps så får de 500000 kr nesten uten å lette en finger. De bare knipser i fingeren også er pengene på bok. Kort sagt de behøver ikke gjøre noe annet å og bare skrive søknader også er pengene på bok. Er dette samfunnsnyttig? Og er det verdt det? Får vi igjen som samfunn trenger? Jeg spør bare... Jeg lurer på om jeg skal slutte i vanlig jobb og begynne å søke om penger, for da slipper jeg å gjøre så mye kan bruke penger uten å lette en finger. Også var dette med festivaler med. Her må nok ryddes opp her også. Det er mange festivaler som kan godt legges ned. Hadde det ikke vær for at de får penger fra staten så hadde ikke gått. Eneste som pengene går til er å betale fett til de som sitter i ledelse som skal ha fete lønninger slik at de kan få kjøpt seg ny bil, nytt hus...eller mange turer til utlandet i løpet av et år. Det er mye mer viktig å gi pengene til de som sitter i ledelsen enn å bruke de til festivaler. Kort sagt pangene går rett i dass. Er det også nyttig? Er det verdt å bruke en hel del skattepenger til at ledelsen for en festival skal ta seg godt betalt for å sitte i lederjobb for en festival. Nei, jeg håper at nå må de få ryddet opp denne pengbruken.Vi kan ikke leve med at så mye penger går rett i lomma til folk som ikke gjør en dritt for de. De vil mye heller pengene på dyre turer, blir og hva enn det måtte pengene på. Norge må bare skjerpe seg!!! 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Mange som lever fett på penger fra det offentlige? Det er det motsatte jeg har bevisst. Mange av de har kun råd til å leie, ikke kjøpe seg noe eget. Er enig med deg på en måte. Norge bruker mye penger, men de må bruke for at næringslivet skal gå rundt (må de ikke?) Hvis de ikke hadd brukt noe, ville vi antakelig sett mye mer streik og nedleggelser. Syns heller de bør bruke mer penger. Anonymkode: 61a7d...a50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå