AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Flere enn meg som får LITT vondt i halsen og rennende nese etter å ha vært ute, og som må holde seg hjemme fra jobb pga det ? 😞 er så vanskelig å holde seg inne når det er så fint vær, men ser jo at jeg pent er nødt til å se på sola fra vinduet for å kunne gå på jobb. Er så utrolig frustrerende. Anonymkode: 3c706...79d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Kan jo selvsagt gå det en tur uansett. Bare hold avstand og bruk munnbind! Det er kun bekreftede smittede som absolutt skal isoleres. Jeg hadde vondt i halsen i forrige uke, men gikk ute med munnbind likevel. Gikk tur i skogen der det er svært lite mennesker. Altså når staten ikke gidder å teste meg (jeg ringte legevakta, men fikk nei til svar) så isolerer ikke jeg meg på nydelige sommerdager (for ja, det er seriøst sommer ute!) pga en sår hals. Sol og deilig vær må ha gjort underverker for nå er jeg mye bedre. Anonymkode: 6f65a...a0e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jo selvsagt gå det en tur uansett. Bare hold avstand og bruk munnbind! Det er kun bekreftede smittede som absolutt skal isoleres. Jeg hadde vondt i halsen i forrige uke, men gikk ute med munnbind likevel. Gikk tur i skogen der det er svært lite mennesker. Altså når staten ikke gidder å teste meg (jeg ringte legevakta, men fikk nei til svar) så isolerer ikke jeg meg på nydelige sommerdager (for ja, det er seriøst sommer ute!) pga en sår hals. Sol og deilig vær må ha gjort underverker for nå er jeg mye bedre. Anonymkode: 6f65a...a0e Det vanskelige er og ikke få lov til å komme på jobb 😞 jobber som ekstrahjelp i helsevesenet og får streng beskjed om å ha 1-2 symptomfrie dager før jeg får komme. Da må jeg holde meg inne for og ikke få symptomer og det er så utrolig frustrerende. Spesielt når man er et friluftsmenneske. Blir deprimert av å være inne 😔 Anonymkode: 3c706...79d 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Veldig viktig for immunforsvar med sol og frisk luft ! Anonymkode: b8235...dbb 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 Sånn er jeg alltid på våren etter å vært ute, tenker at hvis du jobber i helsevesenet så må du være mer påpasselig men jobber du i butikk så hadde jeg gått på jobb ofr jeg vet jo at det er sånn jeg er. Hvis jeg våkner opp en dag og føler meg i toppform da vet jeg at noe er galt. Anonymkode: beda5...bfa 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Jeg får alltid rennende nese når jeg er ute en stund, både sommer og vinter. Men tolker det ikke som et symptom så lenge det bare skjer da, det har jo alltid vært sånn. Sønnen min hoster etter løping og anstrengelser, regner ikke det som et symptom heller. Nå har jeg hjemmekontor uansett da, men sønnen min begynner jo på skolen om en uke. Jeg bør kanskje be ham gå sakte til skolen så han ikke blir sendt hjem fordi han hoster når han kommer frem. Anonymkode: 5f763...bed
Lilu Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får alltid rennende nese når jeg er ute en stund, både sommer og vinter. Men tolker det ikke som et symptom så lenge det bare skjer da, det har jo alltid vært sånn. Sønnen min hoster etter løping og anstrengelser, regner ikke det som et symptom heller. Nå har jeg hjemmekontor uansett da, men sønnen min begynner jo på skolen om en uke. Jeg bør kanskje be ham gå sakte til skolen så han ikke blir sendt hjem fordi han hoster når han kommer frem. Anonymkode: 5f763...bed Det ville jeg faktisk gjort, bedt ham om å rusle sakte. Han blir garantert sendt hjem hvis han hoster 😶
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får alltid rennende nese når jeg er ute en stund, både sommer og vinter. Men tolker det ikke som et symptom så lenge det bare skjer da, det har jo alltid vært sånn. Sønnen min hoster etter løping og anstrengelser, regner ikke det som et symptom heller. Nå har jeg hjemmekontor uansett da, men sønnen min begynner jo på skolen om en uke. Jeg bør kanskje be ham gå sakte til skolen så han ikke blir sendt hjem fordi han hoster når han kommer frem. Anonymkode: 5f763...bed Har han astma? Er det jeg har skjønner du... Anonymkode: beda5...bfa
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Allergi? Anonymkode: 499c6...51b Har ikke hatt det tidligere og symptomene kommer oftest om kvelden etter jeg har gått inn. Er så vanskelig nå som de aller fleste har en form for luftveissymptom, vi får jo ikke gjort noe dø helst nå som dette viruset herjer rundt 😭 og de færreste blir testet ! Anonymkode: 3c706...79d
Anonym1332 Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 Folk i helsevesenet har sagt at symptomer som man ikke pleier å ha skal man ta på alvor. Har du alltid litt vondt i hodet eller får litt tett nese av å være ute, er dette normalt for deg, og dermed normalt og ikke Korona. Man må skille på hva som er vanlig for deg og ikke. Du kjenner jo hvis det er noe som er annerledes enn "det vanlige". 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #12 Skrevet 19. april 2020 Akkurat nå, Anonym1332 skrev: Folk i helsevesenet har sagt at symptomer som man ikke pleier å ha skal man ta på alvor. Har du alltid litt vondt i hodet eller får litt tett nese av å være ute, er dette normalt for deg, og dermed normalt og ikke Korona. Man må skille på hva som er vanlig for deg og ikke. Du kjenner jo hvis det er noe som er annerledes enn "det vanlige". Jeg sier det er vanlig og at det skjer år etter år, men de vil ikke ha noen med luftveissymptomer der. Jeg har akkurat begynt og de kjenner meg nok ikke, men tror ikke det hadde hjulpet om legen hadde bekreftet det heller. For de er alle med snue og halsvondt korona. Lurer på hvordan det blir når dette er over, om vi skal fortsette å holde oss hjemme med litt halsvondt. Blir en lang karantene for min del, og en veldig trist vår og sommer om jeg skal være nødt til å holde meg inne for og ikke få symptomer. Jeg kjenner det på psyken allerede, dette tar knekken på meg 😭 Anonymkode: 3c706...79d
Anonym1332 Skrevet 19. april 2020 #13 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier det er vanlig og at det skjer år etter år, men de vil ikke ha noen med luftveissymptomer der. Jeg har akkurat begynt og de kjenner meg nok ikke, men tror ikke det hadde hjulpet om legen hadde bekreftet det heller. For de er alle med snue og halsvondt korona. Lurer på hvordan det blir når dette er over, om vi skal fortsette å holde oss hjemme med litt halsvondt. Blir en lang karantene for min del, og en veldig trist vår og sommer om jeg skal være nødt til å holde meg inne for og ikke få symptomer. Jeg kjenner det på psyken allerede, dette tar knekken på meg 😭 Anonymkode: 3c706...79d Hvis du vet at dette er normalt, trenger du å si noe? De vet jo ikke at du har litt vondt i halsen og snyter deg gjør du jo på do. Jeg har selv plager med magesyre som kommer opp om natta, så er ofte sår i halsen, orker ikke å fortelle folk om det, selv om jeg kan være litt hes. 2
Sirah Skrevet 19. april 2020 #14 Skrevet 19. april 2020 Dette opplever jeg daglig hvert eneste år fra april til september og kalles pollenallergi Jeg ble forferdelig usikker de første dagene jeg også, men symptomene forsvinner mer eller mindre fullstendig når jeg tar allergimedisin. Har snakket med legen om det også som sier at så lenge allergimedisinen funker så er jeg good to go. I det øyeblikket den ikke har noe virkning så er det noe annet. Har du testet å ta en Zyrtec TS? 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #15 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, Anonym1332 skrev: Hvis du vet at dette er normalt, trenger du å si noe? De vet jo ikke at du har litt vondt i halsen og snyter deg gjør du jo på do. Jeg har selv plager med magesyre som kommer opp om natta, så er ofte sår i halsen, orker ikke å fortelle folk om det, selv om jeg kan være litt hes. Er så redd de skal merke det på meg og tenke at jeg ikke bryr meg om restriksjonene. Men tror ikke jeg skal si fra mer, føler meg jo helt frisk og skal på jobb i slutten av uka. Må det for å holde psyken i sjakk . Anonymkode: 3c706...79d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #16 Skrevet 19. april 2020 9 minutter siden, Anonym1332 skrev: Folk i helsevesenet har sagt at symptomer som man ikke pleier å ha skal man ta på alvor. Jaja når de ikke klarer å følge det selv en gang så blir det vel litt hult. Ringte legevakta her en dag, og resepsjonist sykepleieren i andre enden begynte å hoste en del på slutten av samtalen. Og har vært på legekontoret for et par uker siden, og da også hostet både legen og resepsjonisten mens jeg var der. Anonymkode: d289c...5e1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #17 Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, Sirah skrev: Dette opplever jeg daglig hvert eneste år fra april til september og kalles pollenallergi Jeg ble forferdelig usikker de første dagene jeg også, men symptomene forsvinner mer eller mindre fullstendig når jeg tar allergimedisin. Har snakket med legen om det også som sier at så lenge allergimedisinen funker så er jeg good to go. I det øyeblikket den ikke har noe virkning så er det noe annet. Har du testet å ta en Zyrtec TS? Når jeg leser dette frister det å prøve. Får du halsvondt og rennende nese av pollenallergi? Jeg skal snakke med legen og ta en tur innom apoteket i morgen, takk for svar 😊 nå håper jeg det er allergi, da ser livet lysere ut tross alt 🙈 Anonymkode: 3c706...79d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #18 Skrevet 19. april 2020 Høres veldig ut som allergi! Kjøp Zyrtec og nesespray reseptfritt. Kan ta noen dager fra du begynner til du får effekt. Anonymkode: 9a551...119 2
sommermor Skrevet 19. april 2020 #19 Skrevet 19. april 2020 Her har jeg alltid tett nese og er snørrete etter å ha vært ute nå. Men her kalles det å reagere på pollen og ikke noe annet.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #20 Skrevet 19. april 2020 Du må jo holde deg inne når du har luftveissymptomer med vondt i halsen og rennende nese, for å hindre at andre blir smitta og eventuelt dør.. Korona begynner med så milde symptomer.. Du er verdens største egoist hvis du ikke holder deg inne nå.. !!! Myndighetene har jo gått ut å sagt at man kan regne med at det er korona når man har luftveisymptomer nå.... Siden infuensasesongen er over.. Jeg har selv holdt meg inne i en mnd.. Det begynte med milde symptomer som vondt i hue, vondt i halsen og rennende nese.. Etter noen dager begynte jeg å bli veldig trøtt.. Etter en uke følte jeg meg nesten frisk bortsett fra at jeg hadde litt større problemer med å puste og hadde vondt i brystet, og mye muskelverk. så kom plutselig feberen, og så ble jeg bare helt slått ut.. er fremdeles veldig sliten.. Så man bør ta milde symptomer alvorlig.. Jeg vet ikke om jeg har korona men jeg har jo lest om mange andre som har hatt korona på akkurat samme måten som meg.. Det er mange som ikke har noen symptomer engang.. Så hold deg hjemme.. Prøv eventuelt allergipille hvis du tror det er grunnen..?? Anonymkode: bf34b...b0d 1
Anbefalte innlegg