Gå til innhold

Gjøres jeg til den sorte får fordi folk forbinder meg med tragedier i barndommen? Føler meg alene som enebarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger høre hva dere tenker , fra ett objektivt perspektiv.

Jeg er enebarn hos ene foreldre, men har to eldre søsken, disse søsken har andre søsken også, men jeg har bare dem, og er altså enebarn på ene siden.

Foreldrene mine er begge døde , og jeg merker jeg trenger mine søsken. Jeg har bodd flere år sammen med ene søsken også.

Det ene av mine søsken bor langt vekk, ingen i familien der derfor denne personen ofte. Sist besøk spurte jeg om denne søskenet ville lese vår foreldres journal, som jeg hadde fått skrevet ut fra sykehuset. Det ønsket personen,men etter det har kontakten blitt helt borte. Personen følger meg på sosiale media, men liker ingen bilder. Jeg sender bilder av barna, de sees, men ingen svar tilbake. Jeg ser at personen følger de andre søsken (som ikke er mine), og liker flittig de sine bilder 😨

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, dette går så inn på meg. Vi prøver fokusere på venner, har også fått bonus besteforeldre til våre barn, men jeg klarer likevel ikke å slutte å tenke på det.

Jul og høytid er verst, vi blir aldri bedt eller de ønsker aldri komme til oss, men kan gå til de andre søsken.

Anonymkode: deab5...c86

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist besøk spurte jeg om denne søskenet ville lese vår foreldres journal, som jeg hadde fått skrevet ut fra sykehuset

Står det noe om deg der? Eller har du skyld i noe som har skjedd? Siden kontakten forsvant etter de leste journalen? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Står det noe om deg der? Eller har du skyld i noe som har skjedd? Siden kontakten forsvant etter de leste journalen? 

Skyld i dødsfall?? Nei det er jeg ikke. Jeg var bare barn .

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skyld i dødsfall?? Nei det er jeg ikke. Jeg var bare barn .

Jeg har ikke lest journalen, så jeg aner ikke noe om dødsfall. 

Tenkte det var noe siden kontakten forsvant etter de leste journalen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ring! Oppfør deg som vanlig folk. Ikke lev gjennom sosiale medier.

Anonymkode: ad575...864

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring! Oppfør deg som vanlig folk. Ikke lev gjennom sosiale medier.

Anonymkode: ad575...864

Jeg gjør ikke det .Det handler ikke om sosiale media, men at jeg ser ett mønster. Kan ikke de ringe da evt ?

Også dette med jul.

Når jeg spør om å sees, så er det vanskelig, men får bilder av at de er sammen med andre søsken . 

AnonymBruker
Skrevet

Ta første steget. Ta kontakt selv. Da har du prøvd i det minste. 
Har selv noen søsken som aldri tar kontakt. Har prøvd selv, så har ikke gitt meg selv dårlig samvittighet. 

Anonymkode: b602f...e5f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta første steget. Ta kontakt selv. Da har du prøvd i det minste. 
Har selv noen søsken som aldri tar kontakt. Har prøvd selv, så har ikke gitt meg selv dårlig samvittighet. 

Anonymkode: b602f...e5f

Tar kontakt hele tiden. Som innlegget sier , sender bilder, tar kontakt. Personen bor mange mange timer unna og vi pleier ikke ringes.

Med det andre søsken som jeg har bodd hos /med, så ber vi også, men må selv mase om å få sees, men får bilder av at de er med andre (av andre ).

Handler om at jeg føler det er grusomt ovenfor mine barn. Som er alene uten familien.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan like mye handle om kjemi. Jeg har flere søsken og noen ser jeg oftere enn andre, rett og slett fordi jeg trives bedre sammen med enkelte. I tillegg har noen av søsknene giftet seg med personer som ikke jeg og min mann ikke går så godt sammen med. Så jeg tror ikke din sak har med at du er en påminnelse om negative ting fra fortiden. 

Hvordan var kontakten med søsknene dine da dere var barn? 

Anonymkode: 4f311...589

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan like mye handle om kjemi. Jeg har flere søsken og noen ser jeg oftere enn andre, rett og slett fordi jeg trives bedre sammen med enkelte. I tillegg har noen av søsknene giftet seg med personer som ikke jeg og min mann ikke går så godt sammen med. Så jeg tror ikke din sak har med at du er en påminnelse om negative ting fra fortiden. 

Hvordan var kontakten med søsknene dine da dere var barn? 

Anonymkode: 4f311...589

Det er jo leit.

Handler mer om etikk også, at jeg faktisk har vokst opp deler av tiden hos ene søsken. Man ønsker ikke at noen skal føle seg alene da.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo tydelig da, mtp at jeg ikke får hverken svar eller liker på mine barn , og de andre får det.

AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke an å spørre om dette da? Si det du føler og spørre om det faktisk er slik, om det er noe du har gjort eller hva som er greia? Være litt mer direkte liksom?

Anonymkode: ccff9...4d6

AnonymBruker
Skrevet

det er deg med den fosterforeldre-i-egen-slekt-tråden, ikke sant? Jo fortere du klarer å avfinne deg med situasjonen jo bedre for deg. Jeg skjønner det må være en trist situasjon, men man kan dessverre ikke tvinge folk til å være anstendig.

Anonymkode: 36e37...dce

• Liker 3
Skrevet

Hva er felles journal?

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, minister-mio skrev:

Hva er felles journal?

Da skrev jeg isåfall feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...