Gå til innhold

Jeg bryr meg ikke om det dør 100 eller 10000 i Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg overhodet ikke om det dør 100 personer eller 10.000 personer i Norge av Koronaviruset. Det er stort sett eldre og syke som dør, og jeg kjenner ingen av dem som dør. Hvorfor skulle jeg bry meg om dem noe mer enn de 150.000 som dør ellers i verden hver dag. 

Anonymkode: bd04e...636

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette var en venneforespørsel, så har jeg redigeringsforslag ;)

Anonymkode: 3aa45...526

• Liker 9
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg overhodet ikke om det dør 100 personer eller 10.000 personer i Norge av Koronaviruset. Det er stort sett eldre og syke som dør, og jeg kjenner ingen av dem som dør. Hvorfor skulle jeg bry meg om dem noe mer enn de 150.000 som dør ellers i verden hver dag. 

En vakker dag kan det nok hende du også kjenner noen som dør av dette. 

Så lenge du ikke sprer koronasmitte kan du vel egentlig bry deg om hva eller hvem du vil for meg. 

Skrevet

I fjor merket jeg ikke noe til alle de 28.000 i Norge over 80 år som døde. Blir nok det samme i år også.

Det gikk også helt greit at noen millioner barn døde av sult i fjor. Da slapp vi inngripende tiltak fordi de var jo stort sett fattige og svarte.

Det er klart det er værre når rike hvite 80-åringer dør. Da er vi nødt til å sende 400.000 på dagpenger. Det må da alle skjønne nå.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å dø en hel haug barn og voksne i fattige land som følge av dette. Jeg må si jeg synes det er verre enn hundre eldre underliggende sykdommer.

Anonymkode: 138e5...7b8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

I fjor merket jeg ikke noe til alle de 28.000 i Norge over 80 år som døde. Blir nok det samme i år også.

Det gikk også helt greit at noen millioner barn døde av sult i fjor. Da slapp vi inngripende tiltak fordi de var jo stort sett fattige og svarte.

Det er klart det er værre når rike hvite 80-åringer dør. Da er vi nødt til å sende 400.000 på dagpenger. Det må da alle skjønne nå.

Selvsagt, det viktigste er at de som dør er langt borte så vi ikke trenger å se dem. Så kan vi donere en hundrings via facebook pg skryte av hvor gode mennesker vi er.

Anonymkode: 138e5...7b8

• Liker 7
Skrevet

🤢:kvalm:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Dævendøtte said:

En vakker dag kan det nok hende du også kjenner noen som dør av dette. 

Så lenge du ikke sprer koronasmitte kan du vel egentlig bry deg om hva eller hvem du vil for meg. 

Jeg bryr meg selvfølgelig når det dør mennesker jeg kjenner og har et forhold til. Men hvorfor skal jeg bry meg om det dør noen tusen nordmenn jeg aldri har møtt? Bryr du deg om de 150.000 menneskene som dør hver dag?

• Liker 3
Gjest Optimo
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satse på at ingen du kjenner er blant de som dør, da. Lykke til. 

Tips, hvis du er flink til å følge rådene fra myndighetene så øker sjansen for at det går bra med alle. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg selvfølgelig når det dør mennesker jeg kjenner og har et forhold til. Men hvorfor skal jeg bry meg om det dør noen tusen nordmenn jeg aldri har møtt? Bryr du deg om de 150.000 menneskene som dør hver dag?

Ja, jeg bryr meg når det dør mennesker på en tragisk måte, jeg tenker ofte på de pårørende og håper mine nærmeste ikke blir utsatt for en tidlig død. Ønsker de aller fleste et godt og langt liv, trist å tenke på at de som dør av korona dør ensomme, at begravelsen blir som den blir og at de kanskje døde på en vond måte. 

Føler med de som ikke får besøkt sine syke foreldre, søsken eller andre, at de ikke kan klemme hverandre i begravelsen osv. Ikke sånn at jeg går rundt og griner av det, men jeg skjenker mange en ekstra varm tanke når det skjer noe trist og tragisk. 

Samme når det dør unge mennesker i ulykker, selvmord eller sykdom, jeg føler med familien som har mistet noen. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsåvidt helt enig, og jeg kjenner folk i risikosonen...

Anonymkode: 4dba3...f4b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Dævendøtte said:

Ja, jeg bryr meg når det dør mennesker på en tragisk måte, jeg tenker ofte på de pårørende og håper mine nærmeste ikke blir utsatt for en tidlig død. Ønsker de aller fleste et godt og langt liv, trist å tenke på at de som dør av korona dør ensomme, at begravelsen blir som den blir og at de kanskje døde på en vond måte. 

Føler med de som ikke får besøkt sine syke foreldre, søsken eller andre, at de ikke kan klemme hverandre i begravelsen osv. Ikke sånn at jeg går rundt og griner av det, men jeg skjenker mange en ekstra varm tanke når det skjer noe trist og tragisk. 

Samme når det dør unge mennesker i ulykker, selvmord eller sykdom, jeg føler med familien som har mistet noen. 

Hvordan får du tid til dette? Det dør 150.000 mennesker hver dag? Det er rundt 100 mennesker hvert minutt. La oss anta at det er 4-5 nære pårørende for hver person som dør. Det vil si at du må tenke på 4-500 nye personer hvert minutt? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, blasfeminist said:

Nå er det ting som tyder på at det ikke er helt riktig. I New York døde det dobbelt så mange som normalt i mars måned.

«Tallene strider med oppfatningen om at mange av dem som dør av koronaviruset, ville ha dødd om kort tid uansett», slår The New York Times’ datajournalister fast.

Det er ingenting i den artikkelen som motstrider påstanden om at det er stort sett eldre som dør av covid19. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er ingenting i den artikkelen som motstrider påstanden om at det er stort sett eldre som dør av covid19. 

Det er ting som tyder på at mange som har dødd av sykdommen hadde mange gode år igjen å leve.

• Liker 1
Skrevet

Tenk så mye 400 milliarder som Norge har brukt på denne krisen hittil kunne ha gjort i fatttige land.

Er nok en del jenter som kunne fått god skolegang for den summen.

Men er jo bedre å bruke 400 mrd. på å redde gamlinger og syke i Norge.

Hvis man virkelig mener at alle liv er like mye verd så er virkelig Norge på helt ville veier i denne Koronakrisen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, blasfeminist said:

Det er ting som tyder på at mange som har dødd av sykdommen hadde mange gode år igjen å leve.

På hvilken måte?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte?

Fordi antallet døde (noen steder) er så mye høyere enn normalen. Det var iallefall slik jeg tolket sitatet i artikkelen.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du tid til dette? Det dør 150.000 mennesker hver dag? Det er rundt 100 mennesker hvert minutt. La oss anta at det er 4-5 nære pårørende for hver person som dør. Det vil si at du må tenke på 4-500 nye personer hvert minutt? 

Jeg tenker da ikke på 150 000 enkelttilfeller.. men om jeg leser om noen, hører om noen osv.

Dessuten går det an å tenke samtidig som jeg gjør noe annet ;) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, blasfeminist said:

Fordi antallet døde (noen steder) er så mye høyere enn normalen. Det var iallefall slik jeg tolket sitatet i artikkelen.

Det betyr jo ikke at det er mange yngre som dør. Det betyr bare at det er enda flere eldre som dør. Dette ser man for eksempel i Italia. Der det også var høyere dødelighet enn normalt og gjennomsnittsalderen på de døde er 80 år. 

• Liker 2
  • Opprett ny...