Gjest Tutte Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Ser en økende utvikling blant mennesker i samfunnet for tiden, og det er at folk blir satt i bås og grupper mer enn noen gang. Vi har hyttefolk som alle blir lagt under samme kam, de som lufter sine egne tanker rundt situasjonen blir med en gang konspirasjonsteoretikere, de gamle blir sett på som frekke bare fordi de er ute og går tur, osv, osv... Nå er det siste at de som ikke liker overvåking og derfor ikke vil laste ned appen må være kriminelle og drive med ulovligheter eller paranoide. Virker som det har blitt om å gjøre og finne noe galt og negativt med alt og alle. Hvordan skal dette bli etterhvert? Tror dere dette vil gå over? Myndighetene snakker stadig om at nå er det solidaritet og respekt for hverandre som gjelder. Det er jo nettopp det motsatte som skjer.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Jeg tror det går over i Norge, Jeg tror også at i USA vil alt sånt bare bli verre, det kan nok muligens eskalere sånn at opprør og kriminalitet til slutt blir enda verre enn coronaen var, enda så forferdelig coronaen er der borte. Jeg kan jo selvfølgelig ta feil når det gjelder det. Forhåpentligvis blir det bedre der også etterhvert. Anonymkode: 1364e...f3e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Helt enig, men jeg tror det er adrenalinen som snakker. Noen er redd smitte, andre er bekymret for økonomi, og atter andre bekymret for frihet og demokrati. Uansett «side» er man svært emosjonell. Men fortsetter det for lenge vil det nok utvikle seg til opprør og konflikter. Anonymkode: 81a36...dfb
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Dette er overhodet ikke noe nytt. Mennesker har da holdt på sånn i alle år, og denne trangen til å putte hverandre i grupper og båser, og definere "de andre" som dårligere mennesker på en eller annen måte, er jo helt normalt. Det kommer bare så mye tydligere frem nå når folk har kommentarfelt og diskusjonsforum på nett til å dele holdningene sine i. Før delte man bare tankene med familie, venner og kollegaer, men nå deler man dem med potensielt hele landet og kanskje helt ut i verden. Anonymkode: 39790...46f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er overhodet ikke noe nytt. Mennesker har da holdt på sånn i alle år, og denne trangen til å putte hverandre i grupper og båser, og definere "de andre" som dårligere mennesker på en eller annen måte, er jo helt normalt. Det kommer bare så mye tydligere frem nå når folk har kommentarfelt og diskusjonsforum på nett til å dele holdningene sine i. Før delte man bare tankene med familie, venner og kollegaer, men nå deler man dem med potensielt hele landet og kanskje helt ut i verden. Anonymkode: 39790...46f Ja, men mitt intrykk er at det har eskalert i denne krisen. Anonymkode: 81a36...dfb
Kalevala Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Dette er naturlig oppførsel, som ligger dypt i instinktene våre. For å overkomme det, må vi være bevisst på at det er naturlig, og at vi må kjempe imot det for å forbli et sivilisert samfunn. Det tror jeg kommer til å gå helt fint her i landet.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men mitt intrykk er at det har eskalert i denne krisen. Anonymkode: 81a36...dfb Mulig opplevelsen din har sammenheng med at KG har opprettet en egen kategori for korona. Da blir alle disse meningene og holdningene veldig konsentrert og overveldende om en hovedsaklig følger disse. Forumet er fullt av tråder med sterke meninger,men som hovedregel er de mer spredd rundt på ulike tema. Anonymkode: a5e33...194
Anbefalte innlegg