Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leier en leilighet som ligger i toppetasjen. Utleier bor delvis under meg. Han har soverom vegg i vegg med mitt gjesterom. Jeg har de siste par ukene hatt besøk av min gamle mor. Hun våkner tidlig, lister seg inn på toalettet og setter seg i sofaen for å se film på PC. 
utleier klager over at han blir vekket hver eneste morgen i 7 tiden av høye dunkelyder. Jeg har hjemmekontor og sover ofte til 9 tiden. 
vi går absolutt så stille vi kan. Vi går tom med tøfler som ikke lager lyd, for å unngå trinnlyd. Jeg forstår ikke hva jeg kan gjøre med det. Leiligheten er ny og er bygget etter nybyggstandard, i et trehus med mange leiligheter. 

Det er utrolig slitsomt at man ikke kan leve i sitt eget hjem. Om man må på toalettet klokken 4, så kan man jo ikke nekte folk det. Det er ingen her som går unormalt mye over gulvene. Og vi går absolutt så stille vi klarer. 

Har foreslått for utleier at jeg finner meg et nytt sted, men det vil han ikke. Jeg har betalt 4 måneders husleie på forskudd og han vil ikke tilbakebetale i tilfelle. Jeg er rådvill. 

leiligheten har en fin beliggenhet og jeg trives her, men er nå livredd for å være hjemme, for jeg vil ikke være til bry for noen. 

hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: c55db...e57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klaga da fyren over meg gikk i tresko på tregulv, mhm TRESKO. 

Men om noen lister seg over i myke tøfler og det plager utleier, hadde jeg forslått ØREPROPPER! ærlig talt. 

Anonymkode: 9e3f5...023

• Liker 17
Skrevet

Han må faktisk tåle at folk lever i sitt eget hjem, og det er ditt hjem for du betaler for det. Jeg ville sett meg om etter noe annet for han vil jo gnåle for den minste ting.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

synes utleieren er usedvanlig vanskelig, men har dere prøvd å legge et gulvteppe på soverommet?

Anonymkode: 6db0d...afe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Be han drite og dra, det er ingen grunn til at du ikke skal kunne leve normalt i eget hjem. 

Det er forøvrig ikke lov til å kreve 4 måneder forskuddsleie. Hvis han ikke tenker å tilbakebetale og fortsetter å være vanskelig ville jeg sagt opp og bodd de 4 månedene uten å betale. 

Anonymkode: 4f628...0d0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en vanskelig utleier. Men jeg har opplevd å bo i blokkleilighet  (borettslag), der en husregel var å ikke trekke ned i toalett etter kl 23 og før 07, og der menn måtte sitte og tisse, fordi det ellers ble for høy lyd ellers (dette gjaldt også 23-07). Heller ikke lov å dusje, ha på vaskemaskin eller oppvaskmaskin i dette tidsrommet. Og det ble straks klager dersom man lukket dørene litt hardt i egen leilighet. Ble jo vant til det, men slitsomt å ha besøk av mennesker som ikke var vant til disse reglene. Men jeg tror at hvis du først har en utleier som har hengt seg opp i disse tingene, så kommer det ikke til å endre seg. Så jeg hadde faktisk sett meg om etter et annet sted å bo så raskt som mulig. Det blir bare ugreit og flere og flere irritasjonsmomenter for alle etterhvert.

Anonymkode: 92218...c89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men altså unnskyld meg, du har foreslått at du finner deg noe annet, og det ville han ikke?! Altså det er mye vi kan "ikke ville " i livet, betale regninger og skatt, få influensa eller stikke ut for å trene, så at han ikke vil at du flytter, må han gjerne gjøre, MEN... bo ut de 4 månedene du har betalt for, pakk og gjør deg klar mens du finner noe annet, så bare pigger du av etter å ha levert en oppsigelse, det er ikke et forslag,.det er en oppsigelse, det må han tåle og godta. 

Anonymkode: 9e3f5...023

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet ikke. Det bodde 2 stk her før meg og han sier at han aldri hørte de, men kanskje de aldri brukte gjesterommet, jeg vet ikke. Jeg vet bare at det er veldig trist, for sånn som det er nå, så tør vi ikke å gjøre normale, dagligdagse ting. Det er slitsomt å ha det slik i det som skal være sitt eget hjem. 

jeg har vært i flere leilighetskomplekser og jeg har aldri i mitt liv fått høre at jeg bråker eller tramper. Håpløs situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

synes utleieren er usedvanlig vanskelig, men har dere prøvd å legge et gulvteppe på soverommet?

Anonymkode: 6db0d...afe

det er et stort teppe ved sengen. Det er et lite rom, så kanskje 1 meter (tilsammen) er uten teppe. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du og moren din kan bytte rom mens hun bor hos deg?

Anonymkode: b6bad...85b

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en vanskelig utleier. Men jeg har opplevd å bo i blokkleilighet  (borettslag), der en husregel var å ikke trekke ned i toalett etter kl 23 og før 07, og der menn måtte sitte og tisse, fordi det ellers ble for høy lyd ellers (dette gjaldt også 23-07). Heller ikke lov å dusje, ha på vaskemaskin eller oppvaskmaskin i dette tidsrommet. Og det ble straks klager dersom man lukket dørene litt hardt i egen leilighet. Ble jo vant til det, men slitsomt å ha besøk av mennesker som ikke var vant til disse reglene. Men jeg tror at hvis du først har en utleier som har hengt seg opp i disse tingene, så kommer det ikke til å endre seg. Så jeg hadde faktisk sett meg om etter et annet sted å bo så raskt som mulig. Det blir bare ugreit og flere og flere irritasjonsmomenter for alle etterhvert.

Fikk dere ikke dusje en gang før klokka 7? Hva om man begynte tidlig på jobb? Ingen morgendusj?

• Liker 2
Gjest snødråpe
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg vet ikke. Det bodde 2 stk her før meg og han sier at han aldri hørte de, men kanskje de aldri brukte gjesterommet, jeg vet ikke.

Eller kanskje han løy 

Skrevet

Du får bare be han om å isolere bedre, så er problemet løst! 😎

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke ha på vaskemaskin og sånt er jo helt greit, det skal man vel ikke drive med på nattestid. Men hvis man har omgangssyke da og ikke får trekke ned i do? Eller hvis man har ibs eller ibd og har avføring om natta? Æsj...

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leier en leilighet som ligger i toppetasjen. Utleier bor delvis under meg. Han har soverom vegg i vegg med mitt gjesterom. Jeg har de siste par ukene hatt besøk av min gamle mor. Hun våkner tidlig, lister seg inn på toalettet og setter seg i sofaen for å se film på PC. 
utleier klager over at han blir vekket hver eneste morgen i 7 tiden av høye dunkelyder. Jeg har hjemmekontor og sover ofte til 9 tiden. 
vi går absolutt så stille vi kan. Vi går tom med tøfler som ikke lager lyd, for å unngå trinnlyd. Jeg forstår ikke hva jeg kan gjøre med det. Leiligheten er ny og er bygget etter nybyggstandard, i et trehus med mange leiligheter. 

Det er utrolig slitsomt at man ikke kan leve i sitt eget hjem. Om man må på toalettet klokken 4, så kan man jo ikke nekte folk det. Det er ingen her som går unormalt mye over gulvene. Og vi går absolutt så stille vi klarer. 

Har foreslått for utleier at jeg finner meg et nytt sted, men det vil han ikke. Jeg har betalt 4 måneders husleie på forskudd og han vil ikke tilbakebetale i tilfelle. Jeg er rådvill. 

leiligheten har en fin beliggenhet og jeg trives her, men er nå livredd for å være hjemme, for jeg vil ikke være til bry for noen. 

hva kan jeg gjøre? 

Som utleier så klarer jeg ikke å se utleiers problem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ligger sengen inntil veggen mot hans soverom? Kanskje moren din smeller armen i veggen i søvne før hun våkner eller noe? Han virker uansett urimelig og du burde flytte når du kan, dere skal få lov å leve i eget hjem.

Anonymkode: 6db54...543

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ligger sengen inntil veggen mot hans soverom? Kanskje moren din smeller armen i veggen i søvne før hun våkner eller noe? Han virker uansett urimelig og du burde flytte når du kan, dere skal få lov å leve i eget hjem.

Nei, sengen ligger i motsatt ende, vegg i vegg med mitt soverom. 

Skrevet

Mange gode svar i denne tråden, jeg støtter så klart de som sier at dette er et problem, men utleiers problem. Mange utleiere betrakter leietagere som noen som skal være takknemlig for å få bo der, ikke som noen som faktisk disponerer leid areal. Jeg er også enig i at det bare er å flytte, denne utleieren vil ikke gi seg. Bare det at utleier her har trikset til seg 4 husleier på forskudd, som ikke vil returneres..?, er nok til å gi deg råd om å flytte. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sengen ligger i motsatt ende, vegg i vegg med mitt soverom. 

Da aner jeg ikke hva det kan være han skal klage på for dere gjør mer enn nok for å redusere støy. Be han ta opptak av denne støyen så du får høre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere lager dunkelyder høye nok til å vekke noen så skulle jeg tro dere visste hva det kom av. Er dere helt sikre på at lydene kommer fra dere? Høres merkelig ut.

Anonymkode: a3501...1b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...