AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Jeg så i en annen tråd her, om at vi kanskje må ha sosial distansering frem til ihvertfall 2022. Der skrev noen at de klarte seg jo under 2 verdens krig, så vi må vel klare å holde fysisk avstand i minst to år. Jeg tørr å påstå at den fysiske avstanden vi nå må ha på ubestemt tid er ganske så ille isolert sett. Mener ikke å si at dette er verre en krig, for all del! Men det er to veldig ulike situasjoner med ulike måter å angripe det på. Under krigen kunne man fysisk, bokstavelig talt, gå ut i krigen. Men det var stort sett ikke noe i veien å være sosial med andre mennesker, de hadde hvertfall hverandre til trøst og klemmer. Nå kjemper vi en kamp mot en usynlig fiende, som vi ikke aner hvor kan befinne seg. Og attpåtil kan vi ikke omgås folk på vanlig vis, og ikke gi klemmer til andre enn de man bor med. Jeg sier ikke det er verre en krigen, men det er jammen ikke en dans på roser det vi er igjennom nå heller. Anonymkode: e7f23...bca 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Det er selvfølgelig helt uaktuelt å holde avstand til familie og venner i flere år. Selvmordsstatistikken kommer til å skyte i været og overskygge coronadødstallene totalt. Anonymkode: fc755...42d 13
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er selvfølgelig helt uaktuelt å holde avstand til familie og venner i flere år. Selvmordsstatistikken kommer til å skyte i været og overskygge coronadødstallene totalt. Anonymkode: fc755...42d Huff ja blir nok endel selvmord pga depresjon isolasjon og økonomisk kollaps Anonymkode: 38e16...977 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 I det hele tatt er det latterlig i seg selv å sammenligne med krigen. De som gjør det har ikke skjønt mye, og her neppe veldig stor kunnskap om krigen. Jeg er drit lei av at folk skal trekke paralleller til dette. Det er fullstendig irrellevant. Anonymkode: bd2ae...497 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I det hele tatt er det latterlig i seg selv å sammenligne med krigen. De som gjør det har ikke skjønt mye, og her neppe veldig stor kunnskap om krigen. Jeg er drit lei av at folk skal trekke paralleller til dette. Det er fullstendig irrellevant. Anonymkode: bd2ae...497 Hvorfor er det irrelevant? Vi er i en situasjon nå hvor tiltak et satt inn som aldri har vært satt inn i fredstid. At man kan se at krig selvsagt er verre, men at det tross alt gikk an å være sosial da, mot for hva man kan nå, det er da lov å se det i sammenheng? To unntakstilstander, ulike sådan, men like fullt er vi i dag i en unntakstilstand. Anonymkode: e7f23...bca
Krantz95 Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Koronaviruset er langt mindre farlig enn det våre myndigheter og medier har gitt inntrykk av. Nye studier både fra Danmark og England bekrefter at dødeligheten nærmer seg den som vi normalt forventer i en influensasesong. I praksis betyr det at alle nedstengings-tiltakene har vært meningsløse og egentlig helt forferdelige. 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: Koronaviruset er langt mindre farlig enn det våre myndigheter og medier har gitt inntrykk av. Nye studier både fra Danmark og England bekrefter at dødeligheten nærmer seg den som vi normalt forventer i en influensasesong. I praksis betyr det at alle nedstengings-tiltakene har vært meningsløse og egentlig helt forferdelige. Jaså? Har du eksempel på land som ikke har stengt av? Hva har de isåfall gjort for å hindre smittede? Anonymkode: c8ee3...f2c
Krantz95 Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 Og nå skal det kastes bort penger for å konstruere jobber som uten statsstøtte ikke ville hatt livets rett: https://www.dn.no/politikk/erna-solberg/koronaviruset/solberg-regjeringen/statsminister-erna-solberg-lager-ti-toppmoter-for-jobbvekst-etter-koronakrisen-jeg-er-ikke-opptatt-av-hva-som-er-lett-men-hva-som-er-riktig/2-1-794000
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 Denne psykologen mener det ikke nødvendigvis er så skadelig for alle med diverse psykiske problemer å være mye hjemme: https://www.dagsavisen.no/debatt/noen-har-det-bedre-na-1.1700530#cxrecs_s Noen får det verre, mens andre faktisk får det bedre når de er hjemme. For de introverte er sosial distanse en ren gavepakke. Anonymkode: 0fb7d...bf1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 17 minutter siden, Krantz95 skrev: Koronaviruset er langt mindre farlig enn det våre myndigheter og medier har gitt inntrykk av. Nye studier både fra Danmark og England bekrefter at dødeligheten nærmer seg den som vi normalt forventer i en influensasesong. I praksis betyr det at alle nedstengings-tiltakene har vært meningsløse og egentlig helt forferdelige. Selv om det skal vise seg at korona ikke har høyere dødelighet enn vanlig sesonginfluensa så er det likevel riktig å gjøre som Norge har gjort siden ingen har antistoffer eller det ikke er vaksine ennå. Hadde ikke noe blitt gjort hadde vi fått mye mer smitte og sprengt kapasitet på sykehuset. Du tror vel ikke det er like ille k Italia hver influensasesong? Anonymkode: e7f23...bca 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 Jeg hadde valgt koronaviruset over 2.verdenskrig hver dag, og jeg er livredd viruset. Jeg tenker at det er begrenset hvor lenge jeg kan gå uten å møte venner og familie, men jeg har bare tenkt til å møte de som lever like isolert som meg, så man i hvert fall minimerer sjansen for smitte. Jeg er av den typen som kun drar på butikken én gang i uka og ellers er hjemme (hjemmekontor.) Heldigvis kjenner jeg flere som også bare går hjemme og som også har begynt å isolere seg helt, bortsett fra den ene butikkturen i uka. Anonymkode: 6cb63...c2c 2
Krantz95 Skrevet 19. april 2020 #12 Skrevet 19. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om det skal vise seg at korona ikke har høyere dødelighet enn vanlig sesonginfluensa så er det likevel riktig å gjøre som Norge har gjort siden ingen har antistoffer eller det ikke er vaksine ennå. Hadde ikke noe blitt gjort hadde vi fått mye mer smitte og sprengt kapasitet på sykehuset. Du tror vel ikke det er like ille k Italia hver influensasesong? Anonymkode: e7f23...bca Nei, vi skulle gjort som Sverige. På Debatten hos NRK på torsdag sa de at Sverige fortsatt har 20% tomme senger på intensiven. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #13 Skrevet 19. april 2020 9 minutter siden, Krantz95 skrev: Koronaviruset er langt mindre farlig enn det våre myndigheter og medier har gitt inntrykk av. Nye studier både fra Danmark og England bekrefter at dødeligheten nærmer seg den som vi normalt forventer i en influensasesong. I praksis betyr det at alle nedstengings-tiltakene har vært meningsløse og egentlig helt forferdelige. Og dette har ingenting å gjøre med at vi stengte av hele landet helt i starten av smittebonanzaen? Tror du tallene hadde vært de samme om vi hadde fortsatt som før? Anonymkode: 0fb7d...bf1 4
Krantz95 Skrevet 19. april 2020 #14 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og dette har ingenting å gjøre med at vi stengte av hele landet helt i starten av smittebonanzaen? Tror du tallene hadde vært de samme om vi hadde fortsatt som før? Anonymkode: 0fb7d...bf1 Det ville da vært flere døde og innlagte, men hvor lurt er det å utsette pandemien til en ekstrem kostnad? Det blir nok likt antall døde over tid uansett. Bedre å kjøre på som Sverige.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #15 Skrevet 19. april 2020 4 minutter siden, Krantz95 skrev: Det ville da vært flere døde og innlagte, men hvor lurt er det å utsette pandemien til en ekstrem kostnad? Det blir nok likt antall døde over tid uansett. Bedre å kjøre på som Sverige. Det er jo lov å flytte til Sverige siden alt er så mye bedre der og sykehjemmene snart er tomme fordi de har klart å spre smitten og ta rotta på de fleste beboerne Anonymkode: e26ea...559
SoWhat? Skrevet 19. april 2020 #16 Skrevet 19. april 2020 Bruttern lagde minestrone i dag. Jeg syns så synd på ham, da han jo er kokk, og vil lage mat til folk. Lite besøk om dagen. Han er lei seg . Jeg liker ikke å se det. Han er normalt sånn 'hei og hopp-fyr " men han smiler lite nå for tiden. Han klager ikke på maren min. Han er generøs sånn. Men jeg blir lei meg på hans vegne. Men suppa var god! ❤️ 1
Krantz95 Skrevet 19. april 2020 #17 Skrevet 19. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo lov å flytte til Sverige siden alt er så mye bedre der og sykehjemmene snart er tomme fordi de har klart å spre smitten og ta rotta på de fleste beboerne Anonymkode: e26ea...559 Ja, kanskje jeg skulle gjort det. Da ordner jo alt seg i Norge 🙂
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #18 Skrevet 19. april 2020 12 minutter siden, Krantz95 skrev: Det ville da vært flere døde og innlagte, men hvor lurt er det å utsette pandemien til en ekstrem kostnad? Det blir nok likt antall døde over tid uansett. Bedre å kjøre på som Sverige. Norge var føre var, og ville unngå at alle ble syke nesten samtidig. Det har vi klart å unngå, og nå begynner vi å åpne opp sånn sakte men sikkert. Nå er sykehusene bedre rustet til å ta imot syke, både covid-19-syke og andre syke. Alt har gått som planlagt. Landet har slett ikke gått konkurs enda. Skjønner ikke hva du klager på. Anonymkode: 0fb7d...bf1 2
Krantz95 Skrevet 19. april 2020 #19 Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt har gått som planlagt. Landet har slett ikke gått konkurs enda. Skjønner ikke hva du klager på. Anonymkode: 0fb7d...bf1 Det er over 400.000 som har søkt dagpenger i år. Synes ikke ting går så bra i Norge nå. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #20 Skrevet 19. april 2020 15 minutter siden, SoWhat? skrev: Bruttern lagde minestrone i dag. Jeg syns så synd på ham, da han jo er kokk, og vil lage mat til folk. Lite besøk om dagen. Han er lei seg . Jeg liker ikke å se det. Han er normalt sånn 'hei og hopp-fyr " men han smiler lite nå for tiden. Han klager ikke på maren min. Han er generøs sånn. Men jeg blir lei meg på hans vegne. Men suppa var god! ❤️ Ja, oi så synd i ham. Tenk så lei seg han må være, som ikke får lage mat til folk. Anonymkode: 24033...96a 2
Anbefalte innlegg