Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har enkle tips og råd ved det å gå ned i fettprosent? 

Feks porsjonsstørrelser, kosttilskudd som faktisk hjelper osv

Første gang jeg skal prøve meg på dette og synes det er aaalt for mye rart på nett, blir liksom ikke helt klok på det. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å gå ned i fettprosent må du gå ned i vekt og trene styrke samtidig. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 9efb9...cce

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å gå ned i fettprosent må du gå ned i vekt og trene styrke samtidig. Enkelt og greit. 

Det vet jeg. Men er mye med kosthold også. Har ikke vert så opptatt av proteiner feks tidligere, og det må jeg ha mer av nå...

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Heipådej said:

Det vet jeg. Men er mye med kosthold også. Har ikke vert så opptatt av proteiner feks tidligere, og det må jeg ha mer av nå...

Akkurat det med kosthold er overdrevet om du da ikke driver med ekstrem fitness. 

Normalt kosthold gir de fleste kvinner nok protein. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
7 timer siden, Heipådej skrev:

Noen som har enkle tips og råd ved det å gå ned i fettprosent? 

Feks porsjonsstørrelser, kosttilskudd som faktisk hjelper osv

Første gang jeg skal prøve meg på dette og synes det er aaalt for mye rart på nett, blir liksom ikke helt klok på det. 

Må være i caloriunderskudd altså forbrenne mer en man forbruker.

Helst i kombinasjon Trening og godt kosthold

Styrketrening og noe kondisjon.

Over tid vil man da gå ned i   fett% og vekt.

Det er viktig og ha et bra kosthold, så man ikke kjører seg i senk.

En del  som driver med trening eks styrketrening, inntar en del proteiner.                                                        

også ved mål om slanking    

Det er ikke uten grunn at proteiner økes i kosten.

Det sies at protein er slankende                                                                                                                          , Grunnet at kroppen bruker mer Energi på og benytte seg av det altså bryte ned.

Proteiner gjør deg slank

Et høyt inntak av proteiner får spesielle fettceller i kroppen til å brenne fett som varme

https://forskning.no/mat-overvekt/proteiner-gjor-deg-slank/829044

Dette kan da gi høyere forbrenning, samt hjelper på metthetsfølelsen.

Spis kjøtt,kylling,fisk, kutt ned noe på karbohydrater, men spis rikelig med grønnsaker.

Endret av Sunset90
Skrevet
51 minutter siden, Sunset90 skrev:

Må være i caloriunderskudd altså forbrenne mer en man forbruker.

Helst i kombinasjon Trening og godt kosthold

Styrketrening og noe kondisjon.

Over tid vil man da gå ned i   fett% og vekt.

Det er viktig og ha et bra kosthold, så man ikke kjører seg i senk.

En del  som driver med trening eks styrketrening, inntar en del proteiner.                                                        

også ved mål om slanking    

Det er ikke uten grunn at proteiner økes i kosten.

Det sies at protein er slankende                                                                                                                          , Grunnet at kroppen bruker mer Energi på og benytte seg av det altså bryte ned.

Proteiner gjør deg slank

Et høyt inntak av proteiner får spesielle fettceller i kroppen til å brenne fett som varme

https://forskning.no/mat-overvekt/proteiner-gjor-deg-slank/829044

Dette kan da gi høyere forbrenning, samt hjelper på metthetsfølelsen.

Spis kjøtt,kylling,fisk, kutt ned noe på karbohydrater, men spis rikelig med grønnsaker.

Tusen takk!

Skrevet

Det meste er egentlig nevnt allerede. Kort forklart:

Kaloriunderskudd+styrketrening+nok søvn og hvile+nok proteiner=nedgang i fettprosent.

Finn en måte å spise i kaloriunderskudd: faste (5:2 eller 16:8), lavkarbo, kaloritelling - alt fungerer, men du må finne den måten som passer deg.

Styrketrening: tren hele kroppen minst 2-3 ganger i uka. Press deg så nært utmattelse som du klarer.

Nok søvn og hvile er kjempeviktig hvis du ønsker å forbrenne fett. Kutt ned på skjermtid når det nærmer seg kveld. Legg deg så tildig du klarer.

Spis minst 1,6 g protein pr. kg. kroppsvekt.

Gjør du alt dette uten at kaloriunderskuddet er for stort, kan du være temmelig sikker på at det du mister, er fett. 0,5 til 1% av kroppsvekta di pr. uke er som regel et greit utgangspunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...