Gå til innhold

Lage mat til bhg, lite informasjon før start i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal sende lille tilbake til barnehagen i morgen. Vanligvis så får de lunsj i barnehagen, det får de ikke nå, så vi må sende med all mat som lunsj og frukt og sånt. Men, hva kan man sende med? Kan man forvente at de ansatte gjør noe eller skal alt være helt ferdig? 
Har liksom ikke lyst til å gjøre noe som blir helt feil heller.
Kan man sende med brødskiver og en porsjonspakke leverpostei eller blir det feil?
Er mitt første barn og jeg har aldri sendt med lunsj før.
Skal man bruke matboks eller slike tynne plastposer?

Blir takknemlig for alle svar jeg får ❤️ 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sender med ferdig påsmurte skiver, frukt etc.

De ansatte skal ikke smøre skiver for barnet ditt. 

Anonymkode: 8507a...423

• Liker 12
Skrevet

Matpakken skal være klar til å spises tenker jeg. Det er vel det som er hovedgrunnen for at dere skal ta med.

• Liker 7
Skrevet

Ok, så da smører jeg og kutter opp i biter, barnet er bare 1,5 år så spiser ikke hele skiver selv enda.
Noen som har gode tips om hva som vil holde seg bra i noen timer i matboks?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prim er jo en slager som ikke blir dårlig på skiva i matboksen :) Druer oppkuttet, tror jeg er den frukten som holder seg best! Sånn klemme yoghurt er også fint og holder seg greit frem til lunsj. 

Anonymkode: b7c0c...64f

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Her kjører vi kjøttboller, brødskiver med Leverpostei, banos etc. Enkelt og greit 😊

AnonymBruker
Skrevet

Man bruker matboks, hvorfor lurte du på om maten skulle i plastpose egentlig? 

Anonymkode: 71f9d...7f9

• Liker 1
Skrevet

Maten skal være klar til å spises uten at de ansatte må ta i den. 

Brød i biter, kjøttboller delt evt, halve druer, lag pizzasnurrer og send med i biter, alt barnet klarer å spise på egenhånd. Agurkskiver, pølsebiter, pastaskruer. Ting barnet kan spise selv med hendene, gjerne. 

Du vet hva barnet sitt liker og klarer å spise, men poenget er at personalet ikke skal ta i maten til ditt barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bruker matboks, hvorfor lurte du på om maten skulle i plastpose egentlig? 

Sikkert med tanke på smittespredning hjem.

Anonymkode: 74602...f1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville brukt pose eller matpapir, med tanke på hygienen, egentlig. 

Anonymkode: afae3...ac6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville egentlig ikke brukt plastpose eller matpapir. Estetikken rundt måltidene er viktig for barna. 

Gjest Kvinne487
Skrevet

Ikke bruk poser eller matpapir. Matboksene skal sprites!!! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er SÅ glad for at vi må sende med mat selv. Det gleder meg å vite at barnet mitt får servert noe annet enn brød, brød og atter brød framover.

Det må være slik at de bare åpner matboksen og så er det klart. Vi har fått beskjed om at det lagres i kjøleskapet, så da tenker jeg at det bare er fantasien som stopper deg😊👍🏻

Anonymkode: 162d1...c95

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er SÅ glad for at vi må sende med mat selv. Det gleder meg å vite at barnet mitt får servert noe annet enn brød, brød og atter brød framover.

Det må være slik at de bare åpner matboksen og så er det klart. Vi har fått beskjed om at det lagres i kjøleskapet, så da tenker jeg at det bare er fantasien som stopper deg😊👍🏻

Anonymkode: 162d1...c95

Hadde ungen min bare fått brød i barnehagen, hadde vi sendt med mat uansett. I vår barnehage har de et varmmåltid, et fruktmåltid og et måltid med medbrakt matpakke om dagen. 

Jeg har tenkt til å ta med det vi pleier: rester fra middag, skyrpose, diverse oppskåret frukt (smører lime eller sitron på hvis det blir stygt av å ligge oppskjært lenge), grønnsaks- og omelettmuffins, bananlapper, eller bare brødskive. 

Anonymkode: e5652...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som sender med middagsrester: Vet dere om matpakken blir oppbevart i kjøleskap i barnehagen? 

Anonymkode: 9f5a2...050

Skrevet

Sjekk ut matpakkemamma på Facebook. Jeg er ikke så opptatt av at matpakken skal se så fancy ut, men fikk mange gode tips til en variert matpakke der inne😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi fått beskjed om å sende med mat til alle måltider(frokost må spises hjemme) og at de ikke kan oppbevare maten i kjøleskap. 

Anonymkode: 9b038...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Hensikten med matpakke i disse dager er jo først og fremst at de ansatte ikke skal ta mer enn nødvendig på maten til barnet ditt - de har jo flere barn å hjelpe under måltidet, og om alle trenger mye hjelp til tilberedning vil smittevernshensynet bli litt klønete å overholde🥴☺️ Så ca alt som er ferdig smurt/ferdig oppskåret må jo være tipp topp ☺️

Anonymkode: 4f175...0ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...