Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi arbeider vanligvis 6 timers vakter og jeg har 100% stilling. Nå er jeg 100% permittert og sjefen forlanger at jeg skal arbeide 4 dager i strekk neste uke og 8 timer hver dag.  Vi må stå alene på jobb. Er dette noe jeg bare må finne meg i eller hvordan er det i forhold til arbeidsmiljøloven?

Anonymkode: ebccb...f28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er du jo ikke permiteet men tilbake på kobb den uken. Så da opphører permiteringen din den uka. Arbeidstilsynet ville nok likt å få en slik beskjed.

Anonymkode: 7bba6...09c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er du jo ikke permiteet men tilbake på kobb den uken. Så da opphører permiteringen din den uka. Arbeidstilsynet ville nok likt å få en slik beskjed.

Man kan jobbe når man er permittert så lenge det føres på meldekortet.

TS, arbeidsgiver kan sette deg opp på disse vaktene. 

Anonymkode: 8f577...f1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke.

Anonymkode: dd524...e28

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jobbe når man er permittert så lenge det føres på meldekortet.

TS, arbeidsgiver kan sette deg opp på disse vaktene. 

Anonymkode: 8f577...f1d

Ja, timene skal føres på meldekort men har jeg ingenting jeg sku ha sagt i forhold til lengden på vakter eller ikke?  Vi er aldri alene til vanlig og vi har heller ikke mulighet for å forlate for å gå på do. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, timene skal føres på meldekort men har jeg ingenting jeg sku ha sagt i forhold til lengden på vakter eller ikke?  Vi er aldri alene til vanlig og vi har heller ikke mulighet for å forlate for å gå på do. 

Mange jobber i små butikker der de står alene i 8 timer. Bare pass på at du ikke blir trukket for en lunsj du umulig kan ta når du ikke kan forlate arbeidsstedet. 
Dobesøk, i butikk løses dette ved at noen andre passer butikken mens man er på do, nabobutikker eller vektere, eller man lukker butikken de 5 min det tar å gå på do, setter gjerne opp en lapp med straks tilbake eller noe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så man må bare godta hvilken som helst vakter?  

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man må bare godta hvilken som helst vakter?  

Nå om dagen ja for at bedrifter skal klare å overleve dette her.

Anonymkode: 96fea...76e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det et helt vanlig at nabobitikken passe når du er på do. Eventuelt vekter. Så spiser du når det er rolig. 

Anonymkode: b780e...1b4

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir så sykt provosert av slike som deg som ikke har peiling i hele tatt og ikke gidder å bruke 3 sekunder på å google.. Bare slenger i fra seg helt feil svar og er så sikker... Vær så snill å slutt å svar så skråsikkert når du åpenbart ikke har peiling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Flamme skrev:

Blir så sykt provosert av slike som deg som ikke har peiling i hele tatt og ikke gidder å bruke 3 sekunder på å google.. Bare slenger i fra seg helt feil svar og er så sikker... Vær så snill å slutt å svar så skråsikkert når du åpenbart ikke har peiling.

Er fortsatt permittert,  arbeider denne uken som kommer men ikke påfølgende uke. Før bare antall arbeidede timer på meldekort.  Det har nav gitt beskjed om så det er ingen spørsmål rundt det. Jeg var kun usikker på lengden på vaktene. Men da skjønner jeg at jeg bare må finne meg i det å.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er fortsatt permittert,  arbeider denne uken som kommer men ikke påfølgende uke. Før bare antall arbeidede timer på meldekort.  Det har nav gitt beskjed om så det er ingen spørsmål rundt det. Jeg var kun usikker på lengden på vaktene. Men da skjønner jeg at jeg bare må finne meg i det å.

Ja, dette er rett. Mitt svar var til brukeren som kom med helt feil svar til deg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Flamme skrev:

Ja, dette er rett. Mitt svar var til brukeren som kom med helt feil svar til deg.

Ja, beklager!  Jeg trudde det innlegget kom med i siteringen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...