Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare må høre om flere ser logikken til kjæresten min.

Jeg er en bifil kvinne, noe typen min vet godt da jeg hadde dame da vi ble kjent. Men nå når vi er sammen liker han ikke at jeg skal snakke med vennene mine som er menn, men de kvinnelige vennene mine kan jeg snakke og henge med.

Jeg syns uansett ikke det er greit at typen skal bestemme hvem av vennene mine jeg får ha kontakt med, basert på kjønn eller annen grunn!  

Men hva tenker dere, er det ikke ganske dumt å være sur for at jeg vil ha kontakt med mine mannlige venner for han er redd jeg skal holde på med dem, men ikke de kvinnelige vennene mine når jeg uansett er bifil? Eller er det noe jeg ikke skjønner her?

Anonymkode: f6e42...6ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke samboeren din som skal bestemme hvilke venner du skal ha. Det er du selv. Han eier deg ikke.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en veldig sjalu type og usikker på seg selv. Et forhold skal være bygget på gjensidig tillit.

Anonymkode: f761b...888

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kona mi får heller ikke ha venner av det motsatte kjønn. Det er ikke noe poeng rett og slett. Menn og kvinner er ekstremt sjeldent bare venner. Mannen ser omtrent aldri på det slik. Best å bare unngå slik.

Anonymkode: dbbeb...49c

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kona mi får heller ikke ha venner av det motsatte kjønn. Det er ikke noe poeng rett og slett. Menn og kvinner er ekstremt sjeldent bare venner. Mannen ser omtrent aldri på det slik. Best å bare unngå slik.

Så man må kutte ut 50% av befolkningen som potensielt kunne vært venner? Stakkars kone.. Her har jeg masse venner av samme kjønn og det motsatte kjønn, ikke noe problem. 

• Liker 16
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter hun samme begrensninger på deg også?

AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har lest, men dette er nok mer vanlig enn mange tror!

Jeg driter i hvem min kjæreste er venner med, hun har sitt eget liv utenom meg. Kan ikke eie et annet menneske, jo mer frihet du gir din partner jo bedre blir forholdet.

De som er fanget og kontrollet som har mer fare for å være utro.

Anonymkode: 5f457...1c1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Tamsi skrev:

Setter hun samme begrensninger på deg også?

Hvorfor har Gud skapt kvinner med en jomfruhinne og ikke mannen?

Anonymkode: 68636...af4

AnonymBruker
Skrevet

Logikken hans er at han anser menn for å være konkurrenter, men ikke kvinner i like stor grad. Veldig mange menn takler at konen kliner eller har sex med damer, men ikke med menn. Det er en annen manns penis som blir truende for ham.

Muligens handler det også om at han ikke tar din lesbiske side helt seriøst. Det er i tilfelle en ganske utbredt holdning det også. Dessverre.

Uansett - han har ingen rett til å nekte deg å treffe vennene dine. Er noen av dem dine ekser? Synes han du flørter med dem? Flørter noen av dem med deg? Da må han i tilfelle adressere det og så kan dere finne løsninger på det sammen. 

Anonymkode: 95483...b33

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke innafor i det hele tatt å bestemme hvem kjæresten kan ha som venner. Sånn startet de første tegnene på at min daværende kjæreste var manipulativ og sykelig sjalu.. Det ble verre og verre og verre. Ble til slutt isolert fra alle. Enten de trekkene du beskriver hos ham utvikler seg eller ikke, må du ikke finne deg i dette. Han skal ikke eie deg, som noen skriver over.

Anonymkode: e7a0d...f89

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sjalu av meg, egentlig, men det er ikke greit å skulle nekte noen å ha venner av det motsatte kjønn. Er heller ingen logikk i det når du er bifil. Jeg er bifil selv og hadde samboer kommet med noe slikt hadde det vært litt.. "Newsflash, jeg tenner på damer også!"

Anonymkode: 87dc4...ef1

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper dette er trolling. Dette er ikke opp til deg å avgjøre på et annet menneskets vegne. Hvis du tenker på den måten er det du som eier problemet (tanken om at menn og kvinner ikke kan være kun venner), ikke henne. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

???

Anonymkode: d785c...0fa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper dette er trolling. Dette er ikke opp til deg å avgjøre på et annet menneskets vegne. Hvis du tenker på den måten er det du som eier problemet (tanken om at menn og kvinner ikke kan være kun venner), ikke henne. 

Så lenge man er i et forhold så er det faktisk opp til meg. I forhold har de forskjellige partene sine krav. Dette er en av mine. Det er allerede mer enn nok venner å ta i fra 50% av befolkningen. Sannsynligheten for å finne en ekte VENN av havet av menn er ekstremt lav. Da er det objektivt bedre å bare unngå det helt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er på ingen måte greit at han skal bestemme dine venner basert på hva de har mellom beina, det er like klar dealbreaker for min del som at han er dyremishandler eller mannsjåvinist. Synes det er direkte forkastelig holdning, blir kvalm av å høre om sånne.

Eneste gang det må være greit er hvis to sjalu idioter finner hverandre og har samme regel for seg selv og trives med det, da skal jeg for all del ikke legge meg oppi deres forhold. Men når noen prøver å kontrollere eller manipulere noen andre som ikke er idioter i utgangspunktet med den sinnsvake sjalusien sin så kjenner jeg faktisk at jeg blir litt irritert.

Dette er ikke noe å diskutere engang, det er ikke logikk i sjalusi.

Anonymkode: a0378...579

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man er i et forhold så er det faktisk opp til meg. I forhold har de forskjellige partene sine krav. Dette er en av mine. Det er allerede mer enn nok venner å ta i fra 50% av befolkningen. Sannsynligheten for å finne en ekte VENN av havet av menn er ekstremt lav. Da er det objektivt bedre å bare unngå det helt.

Har du bare mannlige venner selv? Jeg hadde aldri godtatt en så krenkende regel. Jeg har to mannlige venner som jeg har kjent i 30 år. De er begge i forhold. Helt uaktuelt at jeg skulle ha latt være å se dem fordi mannen min ikke godtok det. Jeg elsker mine venner,  både de kvinnelige og de mannlige, vi har opplevd så utrolig mye sammen, delt gleder og bekymringer og har mange minner sammen. 

Synes du helt seriøst at mannen min skulle ha nektet meg å være venn med dem? Vi er i samme vennegjeng, skulle jeg bare ha unngått å snakke med dem, da, når vi var samlet alle sammen? Eller hvordan skulle dette latt seg gjøre?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

ALT i denne setningen er feil! Gratulerer! 

Anonymkode: c0a17...b2b

• Liker 14
Gjest Bohrman
Skrevet

Han kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men hva du ønsker å gjøre forteller ham noe om deg. Akkurat hvor grensene går i forhold til å spille "reproduksjonsspillet" er vanskelig å si noe generelt om, men det kommer et punkt hvor en viser at en rett og slett ikke er dedikert.

Jeg er glad dama ikke kjører masse bilder av seg selv på Instagram, og opprettholder en liten arme av "platoniske venner" som hun flyr rundt med og sånne ting som det. For det er ikke bare så uskyldig som det ser ut på overflaten - det er også et spill om å opprettholde status, kanskje ha noen reserveløsninger og å minimere risiko. Altså spiller man fortsatt "spillet".

Det ville vært dumt hvis hun bedrev mye av det, ikke fordi jeg er eiesyk, men fordi jeg ville likt henne mindre som person da. Noen kompiser hun en gang vennesona er helt greit - disse er uansett ingen trussel, og jeg vet hun ikke "bruker" dem heller. Men det ville skuffet meg om hun hadde en liten rotasjon av siklende idioter gående, for oppmerksomhetens skyld.

Så det kommer helt an på situasjonen. Det er alt for lite info her til å gi noe svar om hvor grensa bør gå, eller hvor det er "lurt" at den går (hvis du ikke vil at han skal miste respekten for deg).

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du bare mannlige venner selv? Jeg hadde aldri godtatt en så krenkende regel. Jeg har to mannlige venner som jeg har kjent i 30 år. De er begge i forhold. Helt uaktuelt at jeg skulle ha latt være å se dem fordi mannen min ikke godtok det. Jeg elsker mine venner,  både de kvinnelige og de mannlige, vi har opplevd så utrolig mye sammen, delt gleder og bekymringer og har mange minner sammen. 

Synes du helt seriøst at mannen min skulle ha nektet meg å være venn med dem? Vi er i samme vennegjeng, skulle jeg bare ha unngått å snakke med dem, da, når vi var samlet alle sammen? Eller hvordan skulle dette latt seg gjøre?

Det er jo forskjellige grader av venner . Vi har felles grupper av venner som består av begge kjønn. Da er det selvsagt greit at man er "venn" med alle der. Men man trenger likevel ikke å være så venn med det motsatte kjønn at man gjør ting sammen alene osv. Alle mine "ekte" venner er menn. Motsatt for fruen.

Hva du og din mann vil gjøre er jo helt samma for meg. Men han har absolutt retten til å be deg om å ikke være alene med menn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min regel er at han får ikke ha venner av motsatt kjønn som jeg ikke får treffe så lenge han fortsatt vil være sammen med meg. Underforstått: ha hvilke venner du vil, men bryter du regelen stikker jeg. 

Anonymkode: 67b44...d2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...