AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Jeg synes dette er vanskelig. For litt siden ble jeg sykmeldt i 2 uker og satt i karantene på grunn av luftveisproblemer. Det var flere symptomer på Corona, men ble ikke testet. Derfor følte jeg selv at det var for sikkerhets skyld. Etter da har jeg ikke vært 100 % i form. Men siden jeg underveis har vært i kontakt med både legevakt og lege, føler jeg at jeg bare er til bry om jeg kontakter dem igjen. En del av meg sier at jeg burde kontakte dem og få sykmelding, siden jeg ikke er i form. Og derfor ikke burde være på jobb. En annen del føler at jeg bare er til bry om jeg kontakter dem igjen, og får heller reise på jobb. Jeg er ikke i verre form nå, enn at jeg kan jobbe, men jeg blir usikker på grunn av eventuell smitterisiko. Er det andre her som føler at de er til bry ved å kontakte legen nå om dagen? Anonymkode: d4020...198
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Synes absolutt at du skal kontakte lege. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Ikke ha dårlig samvittighet! Tenk heller på hvor dårlig samvittighet du vil ha om du nå beveger deg ute uten og være frisk og smitter andre. Anonymkode: 06d24...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det andre her som føler at de er til bry ved å kontakte legen nå om dagen? Anonymkode: d4020...198 Ja, jeg fikk faktisk tildelt en time 6 uker frem i tid fordi jeg ikke var ansett som hastepasient. Jeg droppet hele greia, men burde kanskje vært hos legen. Dette er vel noe av poenget vedrørende spørsmål om den generelle folkehelsa. Når folk ønsker å utredes for cancerogene symptomer, men får høre at de er uviktige er man på vei inn i et blindspor. Anonymkode: 82a6e...f67 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det andre her som føler at de er til bry ved å kontakte legen nå om dagen? Jeg ringte og spurte om det var mulig å få en time. Fikk time dagen etter. Først fikk vi beskjed om å ligge unna hvis vi ikke holdt på å stryke med av pustevansker, men så begynte de å etterlyse pasienter. Så da kontaktet jeg dem. Anonymkode: 11dc7...622
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 Du skal ikke kontakte legen for det. Om du føler deg syk så blir du hjemme. Det er ikke krav om sykemelding verken hos arbeidsgiver eller nav på grunn av krisen. Anonymkode: 0a242...08d
Anbefalte innlegg