AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Hei. Jeg er gravid og skal opp som privatist ila mai og juni. Jeg har ganske store smerter i bekken, og klarer ikke sitte så veldig lenge i gangen. Jeg fikk melding fra fylkeskommunen om at de kunne refundere eksamensavgift, og jeg vurderer dette, og heller gå opp til eksamen til våren. Det blir uansett ikke utdanning på meg fra høsten, selv om det på en måte var planen vår. Jeg kan sikkert holde av plassen, men jeg VET at jeg ikke vil prestere mitt beste nå som dagene er vonde og tunge. Jeg lurer på om jeg bare skal få pengene refundert, melde meg opp til våren, eller er er det beste å få sykmelding/gyldig fravær fra eksamensdagen? Jeg kan uansett ikke ta eksamen til jul Det må bli nå, eller til våren. Håper noen kan hjelpe meg litt, slik at jeg blir litt mindre stresset. Anonymkode: 8f635...c8a
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Ikke prokrastinere! Få det gjort nå, du kommer alltids til å finne grunner til å utsette når ungen kommer også. Anonymkode: e92a3...043 8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Du har jo svart på det selv, du kan ta eksamen nå, eller om ett år, men du er nå syk. Anonymkode: ed317...074
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke prokrastinere! Få det gjort nå, du kommer alltids til å finne grunner til å utsette når ungen kommer også. Anonymkode: e92a3...043 Jeg ville også fått det unnagjort. Jeg forsvarte masteroppgaven høygravid Anonymkode: ed317...074 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke prokrastinere! Få det gjort nå, du kommer alltids til å finne grunner til å utsette når ungen kommer også. Anonymkode: e92a3...043 Jeg har ikke noe lyst til å få 4 på eksamen. Jeg skal ha 5, eller 6. Det gikk bra før jul med de forrige, og jeg kan ikke få mange 4-ere hvis jeg skal inn på det jeg ønsker. Hvorfor skulle jeg utsette når ungen kommer? Vi har et barn fra før, og nå er det lite tid til lesing siden jeg har barnet på dagtid, siden han jobber. Når kvelden kommer er jeg helt ferdig. I tillegg jobber jeg litt deltid, pga huslån. Jeg aner ikke hvor jeg skal hente kreftene fra til å få dette overstått. Jeg er skikkelig stresset. Ønsket om å studere den retningen jeg vil, er så stor at jeg ikke vil ødelegge mine sjanser med å bare få det unnagjort :-(( Anonymkode: 8f635...c8a
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Om du må ha over 4, er det faktisk lurt å ta eksamen nå. Da har du fått prøvd deg, og får lest mer pensum selvom du kanskje må ta opp fagene du får under 5 i. Hva om du venter til våren og får dårlige karakterer? Få det unna, selvom du ikke føler deg i toppform. Ta paracet og ta pauser underveis i eksamen (det er anbefalt å ta pause hver 40 minutt for å opprettholde konsentrasjon, finnes masse forskning som støtter dette) Anonymkode: 420da...51a 1
Gidavmeg Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 Da jeg tok eksamen høygravid fikk jeg innvilget ekstra tid. Det gjorde at jeg kunne strekke på bena og gå å tisse oftere enn jeg ellers ville gjort. Kan det være aktuelt? 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du må ha over 4, er det faktisk lurt å ta eksamen nå. Da har du fått prøvd deg, og får lest mer pensum selvom du kanskje må ta opp fagene du får under 5 i. Hva om du venter til våren og får dårlige karakterer? Få det unna, selvom du ikke føler deg i toppform. Ta paracet og ta pauser underveis i eksamen (det er anbefalt å ta pause hver 40 minutt for å opprettholde konsentrasjon, finnes masse forskning som støtter dette) Anonymkode: 420da...51a Jeg vet, jeg vet. En stor del av meg sier at jeg bare må få dey unnagjort, men så finnes den lille perfeksjonisten i meg som absolutt ikke har lyst til å bomme.... Jeg skal gruble litt til, så får jeg se hva jeg kommer frem til. Jeg skal gå gjennom fagene i morgen, og kanskje er det ikke så ille som hodet mitt skal ha det til. Jeg tar feks naturfag, og jeg synes det er et vanskelig fag, dessverre. Nå har jeg ikke fått lest ordentlig på noen uker 😕 Anonymkode: 8f635...c8a
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 8 timer siden, Gidavmeg skrev: Da jeg tok eksamen høygravid fikk jeg innvilget ekstra tid. Det gjorde at jeg kunne strekke på bena og gå å tisse oftere enn jeg ellers ville gjort. Kan det være aktuelt? Åh! Jeg visste ikke at det var mulig. Hvordan fikk du innvilget dette? Anonymkode: 8f635...c8a
Gidavmeg Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh! Jeg visste ikke at det var mulig. Hvordan fikk du innvilget dette? Anonymkode: 8f635...c8a Jeg tok kontakt med ansvarlig for faget, så søkte hun for meg. Det går jo an å undersøke om det er mulig for deg. Var gull for meg.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 Det er jo helt ærlig ikke sikkert det blir noe enklere å ta eksamen neste år... Hvis du kan få tilrettelegging med lengre tid etc, ville jeg prøvd det. Men du må se hva som er mulig. Hvis du har sterke smerter, er det kanskje ikke verdt å presse kroppen for hardt. Anonymkode: e54ba...729
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #12 Skrevet 19. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet, jeg vet. En stor del av meg sier at jeg bare må få dey unnagjort, men så finnes den lille perfeksjonisten i meg som absolutt ikke har lyst til å bomme.... Jeg skal gruble litt til, så får jeg se hva jeg kommer frem til. Jeg skal gå gjennom fagene i morgen, og kanskje er det ikke så ille som hodet mitt skal ha det til. Jeg tar feks naturfag, og jeg synes det er et vanskelig fag, dessverre. Nå har jeg ikke fått lest ordentlig på noen uker 😕 Anonymkode: 8f635...c8a Er bare du selv som vet du om du er klar til å ta eksamen nå eller ikke, men har du råd til å tape eksamensavgiften er det jo en øvelse å ta eksamen nå selv om du ev. bestemmer deg for å ta den igjen neste vår for å bedre resultatet. Vet ikke hvor du er meldt opp, men i Oslo går fristen for å melde seg kl 23:59 i kveld. Anonymkode: 74d8f...a38
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er bare du selv som vet du om du er klar til å ta eksamen nå eller ikke, men har du råd til å tape eksamensavgiften er det jo en øvelse å ta eksamen nå selv om du ev. bestemmer deg for å ta den igjen neste vår for å bedre resultatet. Vet ikke hvor du er meldt opp, men i Oslo går fristen for å melde seg kl 23:59 i kveld. Anonymkode: 74d8f...a38 Jeg er meldt opp i Trondheim. Fristen går ut 22 april. Et annet spørsmål jeg lurer på er om jeg evt kan dele opp fagene, ta noe til jul og resterende til våren? Altså, engelsk muntlig og norsk muntlig til jul, sammen med naturfag? Til våren tar jeg engelsk og norsk skriftlig (både bokmål og sidemål i norsk ), og samfunnsfag. Det er ikke noe som tilsier at en ikke kan melde opp litt sånn som det passer seg? Norsk muntlig må ikke gjøres sammen med norsk skriftlig? Jeg har en bufferkonto, så jeg tenker at hvis dette er mulig, så kan jeg ta opp faget jeg ikke fikk helt til fra jul, til våren sammen med de andre . Da er de ikke sikkert det blir så dyrt heller, siden jeg kan splitte dem. Håper du forsto hva jeg mente. Anonymkode: 8f635...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå