AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Del Skrevet 19. april 2020 Jeg har en jente som straks blir 2 år. Hun har alltid vært små spist men nå nekter hun helt å spise. Sist vi var på hs vsr hun 88 lang og 10.5 kg Føler vi har prøvd alt. Lage forskjellig mat, spise sammen, ikke spise sammen, bare servere det vi vet hun liker, at hun hjelper til. Før spiste hun alt. Nå vil hun ikke ha brød, ikke pannekaker.. Hun liker pasta, pølse og fiskekaker, til nød Lasagne. Hun spiser smør rett av boksen og seter rømme liker hun. Men uansett hva hun får servert så spiser hun bare bittelitt. Hs er ikke så behjelpelig 🙄 Anonymkode: c3220...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Del Skrevet 19. april 2020 Vokser hun som hun skal da? Hvis du registrerer matinntaket over flere dager, får hun i seg sånn noenlunde det hun skal ha da? Hvordan ligger hun an på kurvene? Mange i den alderen som er litt særspisere og vanskeligere, så lenge de er friske og raske, vokser i høyden og ikke flater av er det få som er syke. Dekker hun kaloribehovet sitt? Anonymkode: 6e634...cef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Del Skrevet 19. april 2020 Ikke stress med det. Hs hadde vært behjelpelig hvis hun var bekymret. Det værste man kan gjøre med småspiste barn er å lage masse styr rundt måltider. La henne spise det hun vil og så heller tilby henne by mat ved neste måltid. Hva er du redd for? I gen barn sulter i hjel i Norge. Anonymkode: 059fd...77f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Del Skrevet 19. april 2020 Vi har en som er småspist periodevis. Andre ganger spiser han tre porsjoner middag. Går litt ned i vekt når han spiser lite, men så går han opp igjen senere. Det har gått fint Anonymkode: 850d5...f75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Del Skrevet 19. april 2020 Ab over her. Var litt rask å svare. Skulle si at Vi veksler mellom å servere maten adskilt og gryter der alt er blandet sammen. Bruker å funke 👌 Anonymkode: 850d5...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 19. april 2020 #6 Del Skrevet 19. april 2020 Helt normalt i den alderen, vil jeg si! Ikke stress med det, server vanlig mat, ha alltid NOE du vet hun kan tenke seg på bordet, og la henne avslutte når hun er ferdig (men ikke la henne løpe til og fra bordet for en ekstra bit nå og da mens dere spiser ferdig). Det finnes faktisk barn som er spisevegrere, men dette høres ut som en fase. Og da er tipset å ikke gjøre det til noe anstrengt. Og pass på å ikke falle for fristelsen til småspising mellom måltidene "for å ihvertfall få i henne noe".... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Del Skrevet 19. april 2020 Vår var også slik, hun spiste sin første brødskive da hun var 15 mnd. Ekstremt småspist.. Jeg bestemte meg for å gi henne en svær sjokoladeplate som hun kunne tygge på og få kontroll over, som hun elsket. Da skjønte hun at mat kunne være ekstremt godt, og fortsatte å spise det jeg gav henne. Hun maser heller ikke om sjokolade og får det max en gang i uken. Hun spiste veldig bra etter det Anonymkode: 3da68...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #8 Del Skrevet 19. april 2020 Ts her. Hun har alltid vært små spist og ikke så tjukk. De på hs sa egebtlig bare at vi måtte gi henne brød og grøt. At hun var 2 kg for tynn.. Hun løper rundt og er ikke sliten eller slapp.. Hun virker helt fin. Men denne perioden har vart veldig lenge. I dag valgte jeg og la det gå en god stund mellom 1 og 2 måltid og det hjalp. Hun fikk risgrøt til lunsj som hun liker godt. Jeg prøver å ikke stresse, men synes det er litt ubehagelig når hs påpeker at hun er undervektig 😏 Anonymkode: c3220...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå