Gå til innhold

Effekt av hjemmelaget munnbind

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør igjen: Kan du vise til dokumentasjon som sier at dette er et så stort problem at det er bedre at ingen bruker munnbind? Hvorfor vet ikke WHO og alle landene som påbyr munnbind om dette?

Anonymkode: 0003d...b34

Jeg gidder helt ærlig ikke å legge ut ørten forskningsartikler som du uansett ikke kommer inn p å fordi du ikke har tilgang. Faktum er at munnbind er en skitten affære, og når folk til stadighet tar seg på munnbindene og i fjeset for å korrigere dem, så tar de med seg smitte om hendene ikke desinfiseres hver gang. Folk som ikke er vant til å bruke munnbind tar seg ubevisst mye på munnbindet, og sprer dermed med smitte. WHO gjør mye bra de, men det betyr ikke at alt er gangbart alle steder. Dette er velkjent innen de miljøene som driver med hygiene og smittevern, feil bruk av munnbind sprer smitte. 

Forskningsartikkelen viser at dette er feil. Nok blir filtrert bort til at det er bedre enn ingenting. I tillegg er det veldig effektivt for å stoppe spredning fra de som er smittet. Hvorfor er du så sterkt imot munnbind at du ignorerer dokumenterte fakta når ikke de passer med synet ditt?

Du må lese artikkelen, for det er ikke det som står der. Jeg ignorerer ikke fakta. Du og alle dere andre som tror hjemmesydde munnbind er livreddende må lære dere å lese litt mer relevant litteratur, og i kontekst. Jeg vet det ikke er det livets harde skole lærer der i pensum, men gjør nå en innsats når trygda likevel plasserer dere i sofaen. 

Så man skal ikke hoste og nyse i albuen altså? For virus partiklene er jo så små at de uansett slipper gjennom genseren...

Nei det er ikke størrelsen på viruspartikkler som er poenget her skjønner du. De følger med dråper fra munnen, og disse dråpene er for det meste mye større enn selve viruset. Og desto flere av disse dråpene som stoppes desto bedre.

For å ta din egen logikk til sin konklusjon så er det jo ikke noe vits i at helsepersonell bruker N95 respiratorer når de jobber med korona pasienter heller. For de stopper jo bare 95% av 0,3 mikron partikler og corona viruset er jo bare 0,125 mikron stort... Eller kanskje du skal lære deg litt om statistikk og dråpesmitte før du uttaler deg igjen.

Anonymkode: 8ef80...79f

Her motsier du jo deg selv. Først forsøker du å påstå at det funker fint å stoppe smittespredning med nys i albuen, for deretter å påpeke at selv det helsepersonell bruker ikke er godt nok. Der falt du for din egne logikk faktisk. Helsepersonell skulle hatt 100% sikker beskyttelse med vernedrakter og intern luftsirkulering, men da hadde de fleste som ble virkelig dårlige strøket med fordi dette utstyret er svært begrenset. Så derfor må helsepersonell ta til takke med det beste man får tilbud og stå på, så kan dere tro en bomullsklut forran ansiktet gjør susen. 

Anonymkode: 22eb7...a98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gidder helt ærlig ikke å legge ut ørten forskningsartikler som du uansett ikke kommer inn p å fordi du ikke har tilgang.

Anonymkode: 22eb7...a98

Kom deg ned fra ponien din og bla opp noen PMIDer el.

• Opprett ny...