Gå til innhold

Fritidsreiser utenfor egen region bør unngås? Lov eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så det er nå lov å bruke hyttene sine men man «bør» ikke bruke dem? Høres så rart ut. Mine foreldre som er pensjonister og bruker hytta over 100 dager i året reiser opp (3 timers kjøring) i morgen, og jeg unner dem det etter denne perioden. De har store planer om oppussing så ikke bare fritidsreise. Men antydes liksom at dette nærmest er for et lovbrudd å regne, så de ble usikre, men jeg har sagt at de må bare reise.

Hva tenker gjør dere andre i samme situasjon?

Anonymkode: 13a44...fe1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ulovlig, men det er ikke ønskelig. Ved å formulere seg slik, tenker myndighetene at antallet reisende blir lavere enn dersom de sa 'fritt frem, god tur'. 

Færre reisende gir lavere risiko for spredning mellom regioner. 

Anonymkode: 564e1...dcd

AnonymBruker
Skrevet

Hytteforbudet gjelder til og med 20.april, så tirsdag er første lovlige bruksdag.  Jeg regner med at det vil komme mange spørsmål om dette fremover.

Formuleringen er at "unødvendige fritidsreiser bør unngås ", men det er opp til hver enkelt å avgjøre om reisen er nødvendig.

Vedlikehold er ofte en nødvendighet, og en legitim grunn til å reise. (Også for å holde samfunnet i gang)

Anonymkode: 3c86e...462

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ulovlig, men det er ikke ønskelig. Ved å formulere seg slik, tenker myndighetene at antallet reisende blir lavere enn dersom de sa 'fritt frem, god tur'. 

Færre reisende gir lavere risiko for spredning mellom regioner. 

Anonymkode: 564e1...dcd

Ah, så egentlig fritt fram. Takk!

Anonymkode: 13a44...fe1

• Liker 1
  • Opprett ny...