Gå til innhold

Mas, mas, mas!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei.... :wink:

Selv er jeg en ungdom på snart 16 år og jeg kan nok skjønne din frustrasjon,men jeg må nok si meg litt enig med din mor og de andre her;for det første så synes jeg 160 eller 150 kr eller hva du nok fikk i uka var mer enn passe!Men jeg tror nok ikke du er noen drittunge,for noen av de voksne her på 30 har nok ungdomsårene gått litt i glemmeboka,for jeg tror nok også de ville ha mer penger osv.Men jeg får ikke penger engang,jeg gjør mine husoppgaver og sånn,men de gir meg heller penger hvis jeg trenger det.Dessuten har jeg jobbet nå i nesten 1 år,dessverre flytta vi i sommerferien og kunne ikke fortsette.Men jeg må si meg enig med enkelte,at du krever kanskje litt mye..Ok,oppvaskmaskinen kan jeg godt skjønne,men mer penger?Den skjønte jeg ikke helt...

:o Men jeg må da si til noen av de voksne her:JEG ER FRYKTELIG SKUFFA OVER DERE!Ok,kalle henne en drittunge er en ting,kanskje hun ikke er så moden,men hallo?!Og "voksne har alltid rett?"....Vel,næh,veit ikke helt.Selvfølgelig,og da sier jeg meg helt enig i,at man skal respektere våre foreldre,men..Selv trener jeg mye,har flotte venner og ganske gode karakterer,men er det alt her i verden?Er man lykkelig med seg selv og ikke havner i" feil miljø",for det er jo en forutsetning,så klarer jeg ikke helt å se hvor tåka ligger...Men du "drittunge",som du har kalt deg selv/eller de andre,så må du kanskje gå først litt i deg selv og forstå hvordan voksne har det..For vi ungdom vi røyker for mye,vi drikker for mye,vi trener ikke,ser mye på TV,sitter mye på PC'n osv...Da kaster jeg heller ballen videre til de voksne..Tenk litt over hva dere sier selv før dere roper ut."Man skal ikke kaste stein på glasshus."

Klemz fra meg...16 år i november...

Kanskje kjenner du deg i dette diktet:(Mitt favorittdikt)

Life

the world is mad and cruel and cold,

where souls are sucked dry and hearts are sold.

you want to go nuts and scream and cry,

life's a bitch,and that's no lie!

guys will use,dump you,forget you,

and later they act like they never have met you.

friends can be there for you day after day,

but when things get to hard they will soon run away.

it's like we all live in a giant machine

where everyone has to be slefish and mean.

life is a contest,a game or a hunt.

they all push you aside to go get what they want.

you pick the trick as you go along

what doesn't kill you will make you strong.

i've learned my lesson as time has gone by.

life's a bitch,but so am I!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er enig med 14 åringen du da altså waco....

Hun kan hjelpe moren sin uansett hva det gjelder, og det er jo faktisk moren som JOBBER og sørger for at de har en inntekt i det hele tatt.

Hvis hun vil ha mer ukelønn, så må hun gjøre mer og hun kan hjelpe moren med det ene eller det andre. Om moren bruker oppvaskemaskin eller ikke er et fett.

Jeg vet veldig godt hvordan det er å være tenåring og ville gjøre egne ting osv. Men penger vokser ikke på trær og vennene har ikke vondt av å vente litt lenger.

Jeg sier heller ikke at jeg er på moren sin side, men datteren kan jammen meg hjelpe til i hverdagen med enkelte ting uten å si ditt og datt.

Datteren har ikke en jobb utenom skolen heller, så hun har jo all verdens fritid etter at leksene er gjort.

Jeg skjønner også datteren som synes dette er urimelig og sier at hun vil være med vennene sine enn å være hjemme og kjede seg. Men hun kan hjelpe til litt. Det tar ikke livet av henne for å si det sånn.

Jeg fikk ikke noe ukelønn, men jeg gjorde disse tingene for det. Jeg synes dette faktisk er bagateller å hisse seg opp over. Moren er ikke en personlig slave heller. De to bor sammen og da er det normalt og dele på husarbeidet. At alt skal falle på moren synes jeg er urettferdig.

Hvis hun vil ha mer ukelønn, så må hun også gjøre mer. Eller skaffe seg en jobb ved siden av skolen.

Når hun flytter for seg selv, så må hun skaffe egen inntekt og ta seg av alt dette alene uten å få denne såkalte ukelønnen.

Og mammaer maser ikke så mye heller. Men når ungdommen bare sitter på ræven i sofaen og ikke løfter en finger, ja da hadde jeg blitt forbanna.

Og nei, jeg sier ikke at 14 åringen er sånn.

Skrevet

Arielle, vi må prøve å forstå hvorfor mammaen har denne hysteriske fremtoningen, som ikke er annen enn provikasjoner.

Når man har oppvaskmaskin så er den for å brukes.

Tenk deg selv Arielle, dersom du skulle måkt 30 meter vei, men fikk ikke lov til å bruke snøfreseren, hadde ikke du også blitt sur?

Det er sånn med mange kvinner skjønner du Arielle.... at dere blir sure og grinete for helt andre årsaker. At man skal bli vanskelig og gretten for en så bagatellmessig ting som oppvasken, så skjønner jeg godt hvorfor mange forhold går til helvete her i landet.

La meg gi deg enda et eksempel, dersom du og jeg bodde sammen, og jeg var helt rabiat pga at du f eks ikke lukket igjen tannkremtubelokket. Er det ikke da enklere for meg å lukke igjen tubelokket, istedetfor å bruke energi på å forklare deg selvfølgelige ting...?

Men det er sånn med dere jenter, dere klarer ikke å skille mellom vesentlige og uvesentlige saker. Det er ikke uten grunn at mennene rundt 1800 fant det nødvendig å umyndiggjøre kvinnen (f eks ikke ha egen bankkonto). Det er masinga deres som vil ta knekken på dere, det er ihvertfall jeg overbevist over. Mange av dere krangler på dere småting rett og slett for oppmerksomhetes skyld.

W

Og det er jeg jo ikke alene om å mene.....

Skrevet
Når man har oppvaskmaskin så er den for å brukes.  

Det er jeg enig i, men dette må jo personen velge selv.

Her går maskina sikkert 3 ganger i uka.

Og jeg tror heller ikke at man sparer så mye strøm heller.

Tenk deg selv Arielle, dersom du skulle måkt 30 meter vei, men fikk ikke lov til å bruke snøfreseren, hadde ikke du også blitt sur?

Jo, det hadde jeg. Er ikke sjans i havet at jeg måker for hånd når jeg har en snøfreser.

Du er ganske morsom i ditt innlegg her må jeg si.

Jeg er ikke så pertenlig på sånne ting. Her går vaksemaskin, oppvaskemaskin, tørketrommel og gud vet hva flere ganger for dagen. Vel, nesten da.

At enkelte mødre maser, er jeg enig i. Det har jeg vært igjennom selv, men det nytter ikke for denne 14 åringen å sitte seg på bakebeina, for da blir det diskusjon og kranling.

Men at dette blir en evig kamp mellom disse to, er sikkert. Hvis ikke moren gir opp og lar det gå sin gang.

Skrevet

Da jeg var 14 år så jobba jeg tre dager i uken etter skolen og betalte 600 kr i mnd hjemme!!!! Dette er (hjelp) snart 14 år siden.

Har aldri likt å rydde, men bor man sammen med andre så er man nødt til å hjelpe til!!!!

Som pappa`n min sa: "Så lenge du bor hjemme så er det jeg (altså pappa) som bestemmer!!

Jeg synes du burde tenke deg litt om og gi mamman din litt mere respekt, det fortjener hun!

Ha en god dag! :P

Skrevet

Har vært - og er fortsatt - en masete mor.

14 år - helt klart at foreldre maser da. Det er en egen foreldrelov som gjør at det blir sånn.

Hos meg er rommene noe jeg sjelden bryr meg om, så lenge det finnes dører som kan lukkes...

og så kommer alle men:

Det er ikke lov til å ha gjester på rommet, hvis det ikke er nogelnlunde ryddig - fordi jeg bestemmer at sånn er det!

Klær blir ikke vasket, hvis de ikke beveges fra rommet til vaskemaskinen.

Finner ungdommen ikke tingene sine (skolebøker, stæsj ...) så er det ikke mitt problem

Husarbeid er en dugnadsjobb. Hvorfor skal jeg ta oppvasken bare fordi jeg er voksen? (jeg liker ikke husarbeid, men ser det er en dyd av nødvendighet - og jeg har avtale med en god bok etter middagen)

Og hvorfor skal du slippe fordi du er 14? har du ikke brukt bestikk etc?

Ukepenger - har hatt det her i huset også, men hva dekker foreldrene dine i tillegg til lommepengene? Kontantkort? Bussbiletter? Henter og bringer de deg når du skal rundt? Klær?

Det koster foreldrene dine ca. kr. 300 å gi deg en ukelønn på 150 kr. Har du prøvd å spe på inntektene med barnepass ol?

Tror ikke du er mer urimelig enn andre i samme alder, men jeg forventer faktisk at en 14-åring er i stand til å se lenger enn sin egen nesetipp.

Vi har hatt "møter" hjemme, hvor alle familiens oppgaver ble listet opp, og så fordelt på oss familiemedlemmer. Da fikk vi alle noen oppgaver vi syntes var mindre ille enn andre, vi visste hvem vi skulle "skyte" når noe ikke ble gjort, og ungdommene lærte seg å se at det var ganske mye som skulle til for at bedriften "Familiedrift" skulle klare seg.

Gjest Ikke-drittunge-idag
Skrevet

Eeeeh..... :oops:

Han waco fikk jo satt litt i perspektiv for meg da......... Det er snakk om et kvarters oppvask noen få ganger i uka og litt støvsuging i ny og ne, ikke måke en 30 meters vei for hånd.......

Skal ta oppvasken i dag, jeg, uten å furte.

Skrevet

syns du høres en smule bortskjemt ut ja, men vet jo også det at jo mer foreldre maser, jo mindre får en lyst til å gjøre.

Da jeg var 14(fem år sida) fikk jeg vel noe sånt som deg i uke penger og da holdt jeg orden på mitt eget rom og bad (selvsagt!) pluss at jeg støvsugde i kjelleren og gjorde sånne ting som jeg så var nødvendig. Klesvask, oppvask..etc..Og jeg var fornøyd med pengene jeg fikk jeg!

Du sier moren din ikke hjelper deg med noe så derfor trenger ikke du hjelpe henne.. neivel. Hvem er det som gir deg penger? et sted og bo ? mat?

Skrevet

Nånå - vi snakker til mennesker her... og personangrep vil vi ikke ha.

Hun har nok tatt poenget.

Innlegget slettet.

Tusenfryd - moderator

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal ta oppvasken i dag, jeg, uten å furte.

Kjempefint!! Fortsett sånn så kan hende moren din maser litt mindre også.

Skrevet

joda, husker godt hvordan teite foreldre kunne være. nå hadde jeg aldri noe mas om å rydde rommet (min sone), men måtte gjøre endel annet arbeide. det var min jobb å vaske kåken en gang i uka (støvsuging, støvtørking og gulvvask), men jeg fikk 400 kr mnd for dette (en formue på slutten av 80-tallet), og jeg fikk alt på en gang. dette skulle dekke alle mine utgifter (unntatt klær og bind). klesvask måtte jeg også ta en gang i uka, og jeg hjalp til med oppvaskmaskinen når det trengtes. ellers gjaldt det å rydde etter seg, og ikke slenge så mye ting rundt. syntes det var greit nok, visste ca hva som skulle gjøres til hvilke tider, slik at jeg kunne planlegge livet mitt etter det. foreldrene mine var heller ikke av den oppfatning at oppvasken hadde det travelt, så det gikk an å forhandle seg til å gjøre det når jeg event. kom inn for kvelden - men da måtte det gjøres også! leksene og skolearbeidet mitt la de seg aldri opp i..

det kan være tungt å føle at man ikke blir respektert av sine foreldre, men de hadde det ikke så enkelt de heller... i dag ler jeg av endel av mine påfunn fra fjortistiden, og synes foreldrene mine egentlig var ekstremt tålmodig :)

kanskje du kan avtale faste dager du hjelper til på, slik at du kan planlegge dine ting etter det? ellers er det jo ikke livsfarlig å være litt fleksibel avogtil. voksne kan med fordel spørre på en pen måte også.

kanskje du kan gi mora di litt ros/vise at du setter pris på det hun gjør avogtil?

Skrevet

Stående applaus til Ikke-drittunge- idag!

Jeg har selv ei datter på snart 14, og jeg hadde ikke klart meg uten henne. Vi bor i et stort hus, vi er fem i familien, og det sier seg selv at det er mye å gjøre i en "familie-bedrift".

Min datter har 50 kr fast i ukelønn. Vi betaler det meste for henne, så 50 kr er mer enn nok. Hvis hun fortjener mer, får hun det. I forrige uke fikk hun 200 kr da hun hadde vært ekstra flink. Hun henter sine småsøsken i barnehage og SFO, vasker, henger opp og bretter sammen klær (ikke hele tiden, selvfølgelig), rydder, støvsuger og tar oppvasken (vi bruker maskinen hver dag). Dette har hun selvsagt ikke som faste plikter hele tiden, men hjelper når det er behov for det. Innimellom så overrasker hun mamman sin, da har hun virkelig stått på før jeg kommer hjem, uten at jeg har bedt henne om det. Og det skal jeg fortelle deg, kjære 14-åring at det er så deilig å komme hjem til. Innerst inne tror jeg du skjønner det, men at du synes du må gjøre opprør innimellom? Hva med å overraske din mor når hun kommer hjem i dag? Det skal ikke så mye til, bare et kjøkkengulv som er skinnende rent og lukter godt, er himmelrike for en sliten mor.

Lykke til 14-åring!

Hilsen 38-åring med 3 barn.

Skrevet

Jeg var en skikkelig drittunge selv når jeg var tenåring og bodde hjemme. Det så ærlig talt ikke ut på rommet mitt, og jeg gikk for såvidt med på å ta oppvasken, men da skulle jeg helst gjøre det når det passet meg, og det var jo ikke så ofte. Husker jeg syntes mamma maste fælt på NÅR jeg skulle gjøre det.

Vi fikk betalt NÅR vi gjorde ting vi. (vi fikk vel noe lommepengestyr etterhvert tror jeg, men lenge fikk vi for det vi gjorde.)

Husker søstern min fikk 30,- for hver gang hun handlet for mamma. Jeg fikk tilbud om å få 50øre hver gang jeg gikk med søpla....(jeg var liiiiiten altså!) :ler: og det ble jeg selvsagt dritsur for, og gikk aldri ut med søpla! (sier jo litt om hvor mye jeg trengte pengene, egentlig burde jeg jo løpt skytteltrafikk med søppelpose hver gang noen hadde kasta noe, det kunne jo blitt litt penger av det! fikk jo faktisk smågodt for 10 øre stk. da.)

Men, nå har jeg altså blitt litt eldre, ser ting litt mer i perspektiv. Moren min var også alene med to barn. To jenter atpåtil... DET er ingen enkel sak altså!!

Du sier (før du er med på at du har tatt litt feil, så jeg kjefter ikke, vil bare påpeke ting det ikke virker som du legger merke til) at du rydder etter deg selv, og at derfor ikke moren din gjør noe for deg.

Vel, moren din går på jobb hver dag, for å skaffe nok penger til å betale for det taken du ser på som en selvfølge å ha over hode. Det er ikke gratis å bo, heller ikke for din mor! Hun jobber hver dag for at det skal være mat i kjøleskapet hver gang du og andre blir sultne. Hun jobber hver dag for at du skal kunne få dine 600,- i mnd, slik at du skal kunne gå ut sammen med venner og finne på noe. Selv om du ikke har gjort noe for noen andre en deg selv, uten å klage og krangle å slå for det.

Dessuten, vasker du klærne dine selv? eller er det ikke så viktig med rene klær? Forresten, de klærne du faktisk har på kroppen, kjøper du dem for dine egne lommepenger? eller får du dem av din mor? Shampoen og såpen du vasker deg med hver dag, betaler du for den selv? tannbørsten og tannkremen også?

Og for ikke å glemme, sminker du deg? Betaler du sminken din av dine egne lommepenger? og hårstasjet, gele, skum, spray eller hva du en skulle bruke?

Lager du maten du spiser selv? KJØPER du maten du spiser selv? (handler den inn tenker jeg da på)

Dekker du på og av bordet like ofte som din mor?

Ser du på TV? Betaler du for det selv? eller er det din mor som gjør det?

Har du mobil? betalte du den, og betaler du regningene selv?

Er du med på fritidsaktiviteter? trener eller noe? om så, betaler du dette selv? Og om du er borte, skal bort eller lignende, kjører aldri din mor deg?

Strømmen som du bruker, på lys, varme, TV(?), radio, data(?) etc.

Dette er som sagt ikke ment som kritikk, men jeg setter rett og slett spørsmål bare, ved om dette er noe du tenker på? For det gjorde ikke jeg når jeg var 14, og det er mye av det som gjør at jeg irriterte meg også. Fikk bare sånn og slik i lommepenger, men når man tenker på alt mamma betalte for å ha meg i huset, for at jeg skulle ha mest mulig av det en 14 åring "krever", så ble det relativt mye mer en 150,- uka!! Og etter hva jeg skjønner på deg, så er hun jo alene om utgiftene også. Du sammenligner deg med vennene dine, og hva de får, har de aleneforsørgende forelder? Dersom du ikke treffer din far, betaler han din mor noe?

Det er faktisk stor forskjell på hva man har råd til når man har to inntekter kontra din mor som kun har en. Hun har jo fremdeles to barn (?) som skal ha det som trengs.

Vet ikke om du er spes. bortskjemt, du er 14! mange 14åringer er slik tror jeg. Når man er 14 kretser verden rundt en selv og sine egne "verdier", det er vel ikke såååå unormalt. (men nå, når jeg har blitt "voksen" skulle jeg ønske jeg hadde vært litt snillere med moren min, at jeg hadde skjønt litt mer av hva hun faktisk ga av seg selv for at jeg skulle kunne leve i min tenåringsverden. Det hadde følt utrolig godt i dag, om jeg ikke bare hadde vært trassig.)

Flott at du vil hjelpe din mor mer! Du kommer til å være stolt av det når du får barn, eller får venninder som får barn. :wink:

Skrevet

Bra du har begynt å hjelpe til! Du må ta i perspektiv at en oppvask på et kvarter ikke er allverdens å surmule over. Jeg fikk ingenting hjemme for å rydde etter meg selv! Alle må ta sin del av kaka når man er en familie. Dog, syntes dette med å spare oppvaksmaskin-kostnader ved å vaske opp manuelt, høres litt gnient ut. Det må da være lettere å stappe oppvasken i maskinen og bruke kreftene på noe annet i stedet ?

Jeg er glad du vurderte å hjelpe til,- du trengs, det kan du være helt sikker på. Mulig også da at din mor blir mindre masete og setter mer pris på deg. Men reagerte litt da du sa du slo til henne under en sånn fight. Sånt gjør man bare ikke! :evil: Spesielt ikke med sin egen familie! Skjønner godt at hun nevnte "moralsk" oppfostring hos din bestemor. Værsåsnill å finn et annet argument enn å slå, greit ? Det gjør ting bare verre.

Vet at det er hardt på skolen, (til resten av forumet : Det er faktisk slitsomt å gå på ungddomsskolen også! Og et karakterpress uten like!), så skjønner at du heller vil være med venner ennå å gjøre husarbeid. Men moren din sliter mer enn deg og kjøper inn alt til huset og da må du også gjøre din del før fritiden. (NB : Ikke sammenlikn deg selv og din families husarbeidsvaner og ukelønn med dine venners,- det varierer veldig i forhold til økonomi osv.)

Et kvarter er ikke mye og det er det bra du har funnet ut av selv :)

Lykke til :D

Gjest skal-være-grei-idag
Skrevet

Ja Tusenfryd, jeg har tatt poenget, men ble såååååå nysgjerrig på hva Morticia skrev om meg....

Yvonne, det diktet var veldig bra beskrivende....

Og Aline, moren min er også alene med to jenter (søstern er 17.....og det presis motsatte av meg, gjør akkurat som mamma sier uten å mukke).

Skal prøve å ikke få dette til å virke som et klissete Lille-huset på-prærien-episode-innlegg......

Har forresten snakket med noen venner idag om hva de gjør hjemme, og det viser seg at de faktisk ikke gjør så lite som jeg har trodd..... de fleste av dem da. Noen av dem har også småjobber etter skolen, klart de har mer penger da.

Klær vasker jeg selv hvis det er noe jeg MÅ ha på meg som ligger i skittentøyskurven... men det skjer ikke ofte for søstern er fanatisk med klesvask så hun vasker ofte klær (så da vasker hun for både meg og mamma... det innså jeg først nå :oops: :oops: ). Det hender jeg lager mat, det syns jeg er litt gøy faktisk (og da blir det ikke sett på som mas hvis mamma spør om jeg kan være så snill...), men maten kjøper hun, hun betaler strøm, shampo, balsam, dusjsåpe, tannkrem og tannbørste osv (bruker samme merke alle tre). Sminke bruker jeg ikke, men jeg hadde sikkert kjøpt den selv hvis jeg hadde brukt det for det gjør søstern. Mobiltelefon betaler jeg selv pluss fritidsting som kino, evt mat jeg ikke spiser hjemme, hvis jeg vil ha klær utenom det vanlige (pleier å få av henne når det er salg). Går det ikke buss, blir jeg kjørt og henta. Jeg dekker bordet hvis vi er på talefot, er vi uvenner går jeg på rommet og smeller igjen døra og kommer ned etterpå til dekket bord.... :roll:

Vet ikke hva strøm, vann, bil og bensin koster jeg, men det er sikkert mer enn 150 kroner i uka. Vet ikke om hun får noe fra "spermdonatoren".

Men jeg har tatt poenget, jeg er urimelig. Men jeg har ikke skrevet at jeg vil ha mer i ukepenger altså, så da har dere tolket feil eller jeg har ordlagt meg litt feil. For dere som syns jeg får for mye, kan jeg berolige dere med at denne uken får jeg niks penger pga en holdning sjefen sier "hun ikke tolerer".

Og igår ettermiddag så brukte jeg oppvaskmaskinen likevel, og den gikk i stykker, så nå vi vaske opp for hånd innen den er fiksa. (Kanskje det var derfor hun var så gnien på bruken av den.... fordi den var litt "rusten"....?)

Nå er det ca en time til hun kommer hjem, så da skal jeg lage middag innen den tiden, til dekket bord. Vaske opp etterpå selvfølgelig. Burdte kanskje støvsuge før hun kommer hjem, men det er fare for at da besvimer hun.... :wink: Kanskje ikke verdt å overdrive sånn med en gang?

Gjest skal-være-grei-idag
Skrevet

Kattepus, jeg er ikke stolt av at jeg slo til henne altså, kan tro jeg fikk så øra hang etterpå...... Og det skjedde bare den ene gangen. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det heller, fikk så lyst bare....

Skrevet

Kanskje det er der det ligger??? Jeg hadde også en eldre søster som var adskillig flinkere en meg til å hjelpe til i huset. (ikke så ekstrem som søstern din, men flinkere en meg.)

det føles veldig godt de gangene man gidder gjøre disse foreldrene glade! De regner jo liksom aldri i verden med det, og da blir det DEN overaskelsen!

Men du virker fornuftigere en meg! Lykke til med middagen, og ha en fin helg.

Skrevet

Ser man det!

En "urimelig drittunge av en 14-åring" - blir en fornuftig og gjennomtenkt 14-årting på et blunk. Trenger bare litt hjernebank av tantene på KG...

Du kan trøste deg med, kjære 14-åring at mine foreldre gikk også gjennom en slitsom fase da jeg var på din alder... ikke rart at jeg måtte smelle noen dører av og til :hoho:

Skrevet

Du høres jo ut som en fornuftig jente, når alt kommer til alt :-)

Da jeg var på din alder syntes jeg også at mine foreldre var helt håpløse selvsagt :roll: Så den følelsen kjenner jeg selvsagt igjen.

Men, jeg gjorde de oppgavene hjemme som vi var blitt enige om. Hvis min mor bad meg gjøre noe ekstra, så gjorde jeg det også uten å bli ill-sint, og det var godt å se mamma så glad :-)

Moren din vet sikkert å sette pris på at du er positiv og hjelpsom. Det ga ihvertfall meg mye å se at mamma var glad for at jeg var grei og hjalp til i huset.

Jeg hadde jo også en ekstrajobb. Jeg gikk med brosjyrer 1-2 ganger i uken, så tjente jeg litt ekstra også. Og det var MINE penger. Jeg hadde tjent dem selv og kunne bruke dem på akkurat det jeg ville :-)

Skrevet

Hadde du ventet deg at du skulle få medhold? Jeg har to tenåringer i hus selv, og oppvaskmaskin. Vi tar hver vår runde. De tar også å rydder rommene sine og vasker der, samt skifte på sengetøy. Koker middag gjør den eldste av dem av og til. Ingen av mine unger får ukepenger. Vi kjøper klær, kontantkort til mobil, kinobilletter, og det fungerer veldig fint her. Prøv heller og være litt positiv, enn bare sur, tverr og negativ. Husk foreldre kan også være dønnsliten. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...