AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Jeg har kronisk angst og depresjon, og i fjor planla jeg egentlig å starte på antidepressiva for å se om det kunne hjelpe. Jeg tok en pille og ble liggende i stabilt sideleie, så kvalm at jeg ikke kunne røre meg. Har skjønt at dette er en normal bivirkning som sikkert går over, men hvordan i alle dager skal jeg klare å stå i jobb i denne fasen? Hva er deres erfaringer? Blir det bedre om man beveger seg? Eller forsvinner bivirkningen raskt? Vurderer å legge det til en ferieuke siden jeg uansett ikke skal reise noen steder i sommer.. Anonymkode: 0cb8c...212
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Jeg har startet og sluttet mange ganger uten spesielle bivirkninger. Og jeg bruker maks dose. Det eneste jeg opplever er munntørrhet og at jeg ikke klarer å få orgasme. Enten får du ta pillene på kvelden (siden det da ikke går utover jobb) og se om reaksjonen roer seg etter noen dager, ellers må du be om endring av type medikament. Anonymkode: a9a11...d99
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Du må snakke med legen din. Enten må du få sykemelding, skifte medikament eller få for eksempel afipran i tillegg. Det finnes sikkert andre løsninger også, men det er de jeg kommer på, som ikke utdannet helsepersonell. Selv ble jeg psykotisk av antidepressiva, og måtte da sykemeldes en uke. Jeg vil heller ha angst enn å være psykotisk, det var jævlig. Tør ikke prøve ny medisin mot angst etter det. Det jeg tok var cipralex, som visstnok er veldig «snilt». Anonymkode: 361d9...37e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må snakke med legen din. Enten må du få sykemelding, skifte medikament eller få for eksempel afipran i tillegg. Det finnes sikkert andre løsninger også, men det er de jeg kommer på, som ikke utdannet helsepersonell. Selv ble jeg psykotisk av antidepressiva, og måtte da sykemeldes en uke. Jeg vil heller ha angst enn å være psykotisk, det var jævlig. Tør ikke prøve ny medisin mot angst etter det. Det jeg tok var cipralex, som visstnok er veldig «snilt». Anonymkode: 361d9...37e Så dumt at fastlegen gir Cipralex for med en diagnose som kanskje krever noe helt annet er denne medisinen ikke bra i det hele tatt! Jeg ble syk av den så viste det seg at det var helt feil medisin.. fikk noe helt annet av psykiater til slutt😁 fastlegene gir alltid det som en prøve, Ts hvis d er Cipralex du også går på ville jeg prøvd å få en utredning og eventuelt riktige medisiner eller en annen type .. Anonymkode: 1cea5...b4b
Gjest bienvilleparish Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 Jeg måtte være borte fra jobb 1-2 uker når jeg begynte. Men jeg følte meg rusa og trøtt og jeg er yrkessjåfør. Brukte cipralex og remeron.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Sist da jeg byttet fra ett merke til et annet merke så fikk jeg sykemelding i fra legen pga bivirkninger. Det gjorde godt, kom meg i balanse igjen den tiden jeg var sykemeldt og ble bedre av å byttte over til ett annet merke. Har gått på cipralex nå i to år og har tatt brodden av angsten. Må fortsatt jobbe med meg selv for å ikke gå inn i ny depresjon. Anonymkode: d9bd3...f8f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 Tusen takk for gode innspill. Får ta en ny prat med fastlegen når jeg har mulighet tror jeg. Anonymkode: 0cb8c...212
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 Bivirkninger går som regel over etter noen uker. Om de er for plagsomme så kan du bli sykemeldt i den perioden. Ikke gi opp, er mitt råd! Anonymkode: 25860...c6e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 Jeg er sykemeldt frem til de finner rett medisin. Dog har jeg litt annen psykdom, Men er jo birirkningene som gjør jeg ikke kan jobbe. Men er helt vanlig å oppleve kraftige bivirkinger de første 2 ukene, så ikke unormalt med sykemelding. Anonymkode: 74ce8...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå