Gå til innhold

Når barnet bare spiser av pålegget - blir gal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å bli gal. 1.5 år, spiser av pålegget på brødskiva og kaster brødbitene ned til hunden. TIPS? Hun hører ikke etter når jeg sier nei, bare ler. Prøver jeg å gi henne en brødbit selv så kniper hun igjen munnen, må spise selv - bortsett fra at hun gjør jo ikke det 🤯  

Anonymkode: fa2d3...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Digger det når barna spiser pålegget. 
Kanskje hun rett og slett ikke liker brød. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en fase. Hun blir ikke undeernært av det. Hvorfor stresse med mat og måltider?

Anonymkode: 7fae9...860

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, FluffyChix skrev:

Digger det når barna spiser pålegget. 
Kanskje hun rett og slett ikke liker brød. 

I barnehagen spiser hun 2 store skiver uten problem, og hun har hatt dager hvor hun gjør det her også. Tidligere har hun begynt sånnher når hun er lei etc, men de siste ukene har det vært slik gjennom hele måltidet. 

Skal også nevnes at om vi setter henne på gulvet så kommer hun løpende mellom lekingen og henter seg en brødbit om vi lar fatet stå fremme, men å spise mat rundt i stua og mens hun leker etc er ikke ønskelig som en standard.... 

AnonymBruker
Skrevet

gi smørepålegg en periode. kan jo fortsatt sleikes av, men da vil jo barnet i det minste få i seg litt av smaken av brødet og etter hvert kanskje spise mer selv.

Dette er en av de tingene jeg konsekvent ikke har stresset med hos så unge barn. Jobber i bhg og ser at effekten hos mange har blitt motsatt, de spiser mindre av det de blir mast på om å spise. Ga heller havregrøt ol. hvis jeg ville at barnet skulle få mer karbohydrater. Alle mine barn har spist hele skiva inkl skorpe ved 2-års alder.

Anonymkode: cc699...405

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen foreldre stresser med mat og måltider. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Min på fire år spiser av og til av kun pålegget. Av og til spiser han to hele skiver. Av og til spiser han frosset polarbrød han finner i frysen 😂 barn er barn

Anonymkode: 1b0f6...fa3

• Liker 1
Skrevet

Guttungen her hadde en lang periode han ikke ville ha brød, og fortsatt velger han alt annet om han kan. Det ble mange «tapas»tallerkener med egg, div pålegg og oppskjært frukt og grønt, bananlapper, grove vafler, yoghurt med müsli og grøt.

Det er nesten bare i Norge vi er så besatte av denne brødskiva, er mye annet barna kan spise og fortsatt få i seg godt med næring.

• Liker 17
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen spiser hun 2 store skiver uten problem, og hun har hatt dager hvor hun gjør det her også. Tidligere har hun begynt sånnher når hun er lei etc, men de siste ukene har det vært slik gjennom hele måltidet. 

Skal også nevnes at om vi setter henne på gulvet så kommer hun løpende mellom lekingen og henter seg en brødbit om vi lar fatet stå fremme, men å spise mat rundt i stua og mens hun leker etc er ikke ønskelig som en standard.... 

Men hvorfor presse ned brød til måltider da? Kan hun ikke bare spise pålegget, en youghurt eller fruktbiter?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset er brødskiva kun et verktøy for å få i ungene masse pålegg. Er uansett minimalt med næring i brød, og pålegget er der næringen er. Vi spiser uansett bare max et brødmåltid om dagen, velger å spise mer variert og næringsrikt som eggeretter, smoothie, middagsrester i lefser og tapas. 

Er bare i Norge folk er helt obsessed med brød, og spiser det til 3 av 4 måltider. 🙄

Anonymkode: 3ee64...13a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke la hunden være ved bordet når barnet spiser. Barnet kommer ikke til å slutte med å kaste brødbitene til hunden så lenge det er gøy. 

Anonymkode: e4459...9c5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Vi setter hunden i gangen ved måltider. Ikke bra for hunder å spise for mye rester. 

Anonymkode: 9b087...69c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvorfor noen foreldre stresser med mat og måltider. 

Jeg stresset helt vanvittig med nr 1, hun var liten og tynn.. meen det var helt unødvendig! Hun er 3 nå og spiser alt i dag 😊 Løsner etterhvert 😊

Anonymkode: 6217a...230

Skrevet

Jeg løser det med å gi smørbare pålegg.  Feks leverpostei og kaviar. Da får han ikke plukket av å pålegget 😊.

Vil han ha hvitost får han ostesmørbrød.  Altså jeg varmer skiva i microen 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la hunden være ved bordet når barnet spiser. Barnet kommer ikke til å slutte med å kaste brødbitene til hunden så lenge det er gøy. 

Anonymkode: e4459...9c5

Dette. Det er jo dødsgøy å mate hunden da!

ellers så bille jeg bare oversett det og fokusert på at måltidet skal være hyggelig. 

• Liker 2
Gjest moreno
Skrevet

Jeg vil tippe at dette har noe med hunden å gjøre. Hvordan er hun når den ikke er i nærheten?

Skrevet

Nå er hundene en del av min familie og har veldig ikke tenkt å separere de fra resten av oss uansett situasjon. Det skaper stress, istede for at man bare kan lære de å ikke tigge. Jeg trenger bare å si ikke tigg til mine, så går de og legger seg ned litt lengre bort.  Enig med de som sier at brødnasjonen Norge kan ta seg en bolle - er jo bare la barnet spise pålegget, eller noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Ungen er smart. Pålegget er jo det beste :)

Anonymkode: 54c1e...cdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ny bit før brødet er spist opp, vær konsekvent!

Anonymkode: 55174...576

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet?

Anonymkode: b7b6b...33e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...