AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Har jeg skjønt det riktig? At hvis jeg jobber uten lønn i mitt ENK så trekker nav de timene jeg fører i meldekort fra dagpenger? Jeg driver nettbutikk som omsetter 25-35k i mnd men denne mnd feks så har jeg solgt for ca 10k bare, så hvordan vet jeg eller de hvis jeg går i underskudd eller overskudd ? hvordan regner de på dette ? Anonymkode: 82f30...a6c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jeg skjønt det riktig? At hvis jeg jobber uten lønn i mitt ENK så trekker nav de timene jeg fører i meldekort fra dagpenger? Jeg driver nettbutikk som omsetter 25-35k i mnd men denne mnd feks så har jeg solgt for ca 10k bare, så hvordan vet jeg eller de hvis jeg går i underskudd eller overskudd ? hvordan regner de på dette ? Anonymkode: 82f30...a6c Det har ingenting å si hva du tjener. Det er timene du bruker på arbeid som skal registreres på meldekort. Timene du jobber trekkes fra og om du jobber mer enn 50% av fastsatt arbeidstid (nå er det vel 60% som er grensen) får du ikke dagpenger. Anonymkode: 7f5ca...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Dagpenger er for arbeidsledige, du kan ikke bruke dagpenger som reserve hvis ikke bedriften din tjener penger. For å ha rett på dagpenger skal du i teorien være klar til å tre inn i en stilling på timen. Anonymkode: 47d86...632 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå