Gå til innhold

Ulønnet arbeid reduserer dagpenger ????

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg skjønt det riktig? At hvis jeg jobber uten lønn i mitt ENK så trekker nav de timene jeg fører i meldekort fra dagpenger? 

Jeg driver nettbutikk som omsetter 25-35k i mnd men denne mnd feks så har jeg solgt for ca 10k bare, så hvordan vet jeg eller de hvis jeg går i underskudd eller overskudd ? 

hvordan regner de på dette ? 

Anonymkode: 82f30...a6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg skjønt det riktig? At hvis jeg jobber uten lønn i mitt ENK så trekker nav de timene jeg fører i meldekort fra dagpenger? 

Jeg driver nettbutikk som omsetter 25-35k i mnd men denne mnd feks så har jeg solgt for ca 10k bare, så hvordan vet jeg eller de hvis jeg går i underskudd eller overskudd ? 

hvordan regner de på dette ? 

Anonymkode: 82f30...a6c

Det har ingenting å si hva du tjener.  Det er timene du bruker på arbeid som skal registreres på meldekort.  Timene du jobber trekkes fra og om du jobber mer enn 50% av fastsatt arbeidstid (nå er det vel 60% som er grensen) får du ikke dagpenger.  

Anonymkode: 7f5ca...3bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagpenger er for arbeidsledige, du kan ikke bruke dagpenger som reserve hvis ikke bedriften din tjener penger.

For å ha rett på dagpenger skal du i teorien være klar til å tre inn i en stilling på timen.

Anonymkode: 47d86...632

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...