Gå til innhold

Jeg vil videre innen firmaet jeg jobber for

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest _Mette_

Jeg jobber som konsulent i et stort, internasjonalt firma. Avdelingen her i Norge er liten, og jeg har nå jobbet her i 1,5 år. Jeg ønsker meg en stilling mer mer ansvar, innflytelse, nye arbeidsoppgaver og anledning til å utvikle meg videre.

Mulighetene for å "avansere" er ikke store her i Norge, ikke stort større i Sverige/Danmark heller. Jeg kan være heldig og noe kan dukke opp innen min avdeling (og mitt fagfelt), men sannsynligvis må jeg se meg om i andre avdelinger for umiddelbare muligheter. Jeg har imidlertid ikke lyst til å forlate mitt fagfelt så altfor mye, og vil bli innen min avdeling - enten her eller utenlands.

Har du noen tips til meg for hvordan jeg burde gå frem for å "komme meg frem"?

Jeg har allerede foreslått videreutdanning (MBA) for min overordnede, men dette er ikke aktuelt før tidligst til neste år. Jeg vil gjerne ha noe å se frem til og jobbe mot allerede nå, og føler at jeg stagnerer en smule. Et "kanskje-løfte" om videreutdanning "kanskje-til neste-år" er ikke godt nok for å holde meg tilstrekkelig motivert. Hva kan jeg ta fatt i for å få til ordninger som gir meg pågangsmot og driv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Mette_
Hva med å søke seg til et annet firma?

Ja, tanken har slått meg, og jeg ser stadig etter i stillingsannonsene, samt holder meg orientert om hva som skjer i konkurrerende firma. Miljøet er imidlertid så lite her hjemme at man er "oppbrukt" innen bransjen om man først har jobbet for et av de store firmaene. Men jeg er på utkikk etter muligheter andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Det er en god ide å følge med på stillingsannonser. Se etter, og søk på stillinger som du mener er relevante i forhold til dine ønsker om utfordringer og som kanskje passer overens med dine evner, egenskaper og din utdannelse. Gå på intervjuer, sjekk ut hva som tilbys og gå inn for å bli tilbudt jobb som tilfredsstiller dine drømmekriterier. Enten så tar du jobben og vokser videre i nye omgivelser, eller du kan legge jobbtilbudet frem for din sjef og gi ham/henne en mulighet til å gi deg større utfordringer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...