Yellowbutton Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Er det helt bannlyst å bruke terassevasker/høytrykk på søndager, eller er det ikke så mange som tar dette på alvor lenger? Bor forresten i boligfelt.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Naboer bygger å bråker overalt på søndager! kjør på! Ingen utlendinger vet om det eller bryr seg. Jeg skal love deg det kan bråke på en søndag di har null respekt for norsk folkeskikk. Inkl nordmenn. Anonymkode: 969be...ddf
Tuppeluri Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Trudde ikke terassevasker var så farlig? Bråker ikke så ekstremt mye den. Men en kantklipper, gressklipper, sirkelsag osv syns jeg man kan drøye med, eller ta det dagen føre. 1
Whistler Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Alt som forstyrrer søndagsfreden er i utgangspunktet forbudt, og da er ikke nødvendigvis lydnivået avgjørende. Hvem skal vurdere hva som "bråker ekstremt mye eller lite"? 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 I det lille boligfeltet vårt er det ingen som bryr seg om de reglene. Her klippes plenen, snøfreseren brukes, klær henger ute til tørk og vi snekrer. Anonymkode: 69aa3...4df
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Jeg bor i boligstrøk. Akkurat nå hører jeg noen som hamrer og holder på, kanskje 100 m unna. Det plager meg ikke. Jeg hører også naboungene som bråker og hyler på trampolinen, vil si dette plager meg mer. Flere timers hyling liksom. Så når min mann nå spør meg om han kan fyre opp gressklipperen, sier jeg det bare er å kjøre på. Forhåpentligvis overdøver det trampolinebråket. Anonymkode: 85793...477
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 En annen ting: hver dag er jo søndag for tiden. I hvertfall for mange av oss. Ingen stor forskjell på hverdag og helg nå... Anonymkode: 85793...477 2
Yellowbutton Skrevet 19. april 2020 Forfatter #8 Skrevet 19. april 2020 Jeg er jo en av den som fortsatt jobber man-fre, så må jo innrømme at jeg har lyst å benytte meg av de to fridagene jeg har i uka, når det også er fint vær. Men jeg har heller ikke lyst til å være det egentuelle nyinnflytta irritasjonsmomentet i nabolaget 🤪
newman01 Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 Kommer helt an på nabolaget. Her jeg bor er det ingen som bryr seg, her brukes gressklipper, kantklipper, spikerpistol og alt som kan bråke. Sentralt beliggende på østlandet. Bor man i bibelbeltet på Sørlandet er antagelig situasjonen annerledes. Se an hva andre gjør. Er det stille og rolig bør man gjøre som alle andre, men hører du kärcher-dyret dure og banking er det bare å kjøre på 2
stan Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 Jeg pleier å sette på gudstjenesten på radioen, litt høyt. Så lenge jeg ikke bråker mer enn at jeg fortsatt hører så tenker jeg det er innafor. Aldri fått klager. 1
Kågebruker Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 Bare kjør på du. Folk som klager på slike ting har for lite å tenke på.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #12 Skrevet 19. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: En annen ting: hver dag er jo søndag for tiden. I hvertfall for mange av oss. Ingen stor forskjell på hverdag og helg nå... Anonymkode: 85793...477 Nei, hver dag er ikke søndag. Anonymkode: 69aa3...4df 2
Whistler Skrevet 19. april 2020 #13 Skrevet 19. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: En annen ting: hver dag er jo søndag for tiden. .......... Anonymkode: 85793...477 Alle kvelder er fredagskvelder, og alle morgener er lørdagsmorgener for tiden. Søndager er søndager. Hvis du ikke har nok tid til å vaske terrassen, bilen, vinduer, eller hva det nå måtte være midt i uka kan du jo forholde deg til butikkenes åpningstider. Hvis dagligvarebutikken er stengt, eller åpen på grunn av en unntaksbestemmelse kan du helt klart la være å gjøre dette på søndager. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 På 19.4.2020 den 12.15, newman01 skrev: Kommer helt an på nabolaget. Her jeg bor er det ingen som bryr seg, her brukes gressklipper, kantklipper, spikerpistol og alt som kan bråke. Sentralt beliggende på østlandet. Bor man i bibelbeltet på Sørlandet er antagelig situasjonen annerledes. Se an hva andre gjør. Er det stille og rolig bør man gjøre som alle andre, men hører du kärcher-dyret dure og banking er det bare å kjøre på Jeg hadde ringt politiet om naboene mine oppførte seg sånn på en helligdag. Anonymkode: 2e474...15c
Djungelvrål Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 Ingen vil miste jule, påske eller pinsefri men alle skal gjøre som de vil på hviledagen. Dobbeltmoralen lenge leve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå