Gå til innhold

Noen som kan dele erfaring med veggedyr utrydding.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har søkt om befaring. Ikke funnet noe bille helt enda og gruer meg til vi gjør det. Har lest at møblene og klær skal fryses i konteinere. Hva med veggene og lister hjemme? Tror jeg så et insekt krype til listene lenge før vi begynte å få bitt. Tenkte jo ikke noe særlig på det da. 😭

Hva er sannsyneligheten for at de ikke kommer tilbake. Hvilke tiltak må settes i gang? Er det bedre å bare kaste møblene og kjøpe nye? I så fall, hvor mye og hva dekker innboforsikring når veggedyr utrydning er inkludert. Kan man forhandle og si at man heller vil kaste og ha verdien av møblene i steden for å fryse og bruke på nytt?

Håper noen kan hjelpe. 

Hilsen, en stresset nybakt mamma

Endret av MrsAmeer
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff og huff.

Veggedyr er noe skikkelig svineri. Jeg jobber innen bygg og anlegg og hadde for litt siden en rivningsjobb i en leilighet som var infisert.  Veggedyrene er aktive om natten når folk sover. De tiltrekkes co2 som du puster ut om natten. Da blir de aktive og trekker seg tilbake i kriker og kroker i veggene. Prosessen med å fjerne dyrene er omfattende, tidkrevende og kostbart. De kan leve opp til flere måneder uten føde. Etterhvert vil de jo dø men eggene deres vil være i full sving. Det benyttes en fryseteknikk hvor man legger ut pulver i områdene de oppholder seg. Problemet er at man ofte må rive veggene for å komme til bunns i problemet. Jeg hadde valgt å kaste alt som har vært infisert og brukt forsikringen for alt den er verdt. Vet ikke så mye om forsikringer relatert til veggedyr da. Om det er små forekomster så kan man bruke et co2 apparat (brannslukkingsaparat) som lokker veggedyrene fram. Råder deg sterkt til å ta kontakt med skadedyrkontroll umiddelbart!

Lykke til!!!

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er veggdyr-bitt? Har du sett spor av veggdyr? Har ihvertfall lest at en kan finne merker etter dem bak sengen blant annet. Kan det være loppebitt dere har fått? Det er jo tid for fuglelopper nå.

Anonymkode: b6c4a...359

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er lopper vi har hatt. Det ble ikke funnet veggedyr og ikke blitt stukket på noen dager nå. Så det var lopper som snek inn fra soverom vinduet. Anbefaler alle som mistenker veggedyr å kalle inn til befaring. Så deilig å kunne senke skuldre litt, men om det hadde vært veggedyr så kunne man ha tatt knekken på de lettere tidlig i utviklingen av krypene. Her har igenting gått tapt av å kalle til befarig selvom det ikke ble funnet noe. 😍

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...