Adonia Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 går nå på trionetta, men lurer på å bytte til cerazette. er egentlig fornøyd med trionetta, men har fått mer menssmerter og er plaget med en del hodepine. har jo hørt at mange mister mensen med cerazette. men hvis man ikke gjør det, er det lett å utsette mensen med pillene?
Gjest allium Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 Det er umulig å utsette mensen med Cerazette. Jeg bruker dem, siden jeg ikke bør bruke østrogenholdige p-piller. Men mensen er totalt uforutsigbar. Dog atskillig mer sparsom enn før.
Arkana Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 Vær obs på at mange (inkludert meg selv) får helt omvendte bivirkninger. Jeg fikk ingen ordentlig mens, men jeg blødde kontinuerlig de 4 mnd jeg brukte dem. Da jeg omsider sluttet og gikk til legen og sa i fra sa han at veldig mange hadde opplevd det samme.
Nella Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 Jeg byttet fra Trionetta til Cerazette og er veldig fornøyd. For meg ble det mye mindre blødninger. Et par dager (veldig sparsomt) annen hver mnd omtrent til nå. Kan ikke utsette mensen med de da, men for meg er ikke det noe problem når det kommer så lite som det gjør. Har alltid en tampong i veska og da er det ingen sak.
Gjest rødbrus Skrevet 21. juni 2005 #5 Skrevet 21. juni 2005 Jeg mistet mensen helt med Cerazette. Utrolig fornøyd.
Adonia Skrevet 22. juni 2005 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2005 hmm... da veit jeg jammen meg ikke om jeg gidder. er veldig greit å ha kontroll på mensen. hadde vært deilig å slippe hele greia, men virker jo ikke som alle gjør det. :klø:
Lita84 Skrevet 22. juni 2005 #7 Skrevet 22. juni 2005 Kan du ikke bytte til noe annet? Er Cerazette minipiller? *klø seg i hode* Om du kan gå på "vanlige" p-piller anbefaler jeg varmt Yasmin
Arkana Skrevet 22. juni 2005 #8 Skrevet 22. juni 2005 Er Cerazette minipiller? Ja, Cerazette er en type minipiller. Men i motsetning til minipiller som har et slingringsmonn på bare 3 timer har Cerazette samme slingringsmonn som vanlige p-piller, altså 12 timer.
Adonia Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #9 Skrevet 23. juni 2005 Kan du ikke bytte til noe annet? Er Cerazette minipiller? *klø seg i hode* Om du kan gå på "vanlige" p-piller anbefaler jeg varmt Yasmin jo jeg kan gå på vanlige p-piller. har hørt så mye bra om cerazette, og tanken på å slippe mensen helt er jo deilig. men har tenkt lenge på å bytte til monofase-piller (er ikke yasmin det?) pga det å utsette mensen er så mye mindre komplisert da. og fordi jeg har hørt det kan hjelpe på hodepinen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå