AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Hvordan blir klassene delt opp når skolen starter for 1-4 trinn 27.april? Vil det trenges flere ansatte enn normalt, eller blir det løst med lærere fra 5. til 10.trinn, eventuelt 5 til 7 for de små skolene..? Noen lærere her som vet, eller er ikke dette i boks enda? Anonymkode: a8892...cc8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan blir klassene delt opp når skolen starter for 1-4 trinn 27.april? Vil det trenges flere ansatte enn normalt, eller blir det løst med lærere fra 5. til 10.trinn, eventuelt 5 til 7 for de små skolene..? Noen lærere her som vet, eller er ikke dette i boks enda? Anonymkode: a8892...cc8 Regner med at lærerene fra 5-10 trinn er opptatt med sine egne elever i hjemmeskolen. Får vel vite til mandag hva regjeringen tenker om det iallefall. Anonymkode: 65a7b...9a4 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Regner med at lærerene fra 5-10 trinn er opptatt med sine egne elever i hjemmeskolen. Får vel vite til mandag hva regjeringen tenker om det iallefall. Anonymkode: 65a7b...9a4 Det blir vel frigjort litt assistenter og fagarbeidere fra 5.-10.trinn, kanskje.. Og de som er timelærere ellers. Blir spennende å se hvordan denne problemstillingen løses. Anonymkode: a8892...cc8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 Ha litt tålmodighet. Vi får snart vite det. Anonymkode: 1f14e...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 Det vet man nok etterhvert. Vet mamma planlegger for SFO nå. Skal være møte på skolen imorgen Anonymkode: e8703...e39
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Et kjempeproblem er at barnehagene har veldig kort åpningstid nå, så alle ansatte med barnehagebarn kan kun jobbe korte dager. Dette må adresseres for at vi skal kunne åpne Anonymkode: b88bc...b53 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan blir klassene delt opp når skolen starter for 1-4 trinn 27.april? Vil det trenges flere ansatte enn normalt, eller blir det løst med lærere fra 5. til 10.trinn, eventuelt 5 til 7 for de små skolene..? Noen lærere her som vet, eller er ikke dette i boks enda? Anonymkode: a8892...cc8 Jeg jobber på ungdomstrinnet, og vi skal fortsatt jobbe med hjemmeskole for våre elever. Alt av personell med ledig tid brukes til å følge opp sårbare elever, og på sikt er 10. trinn prioritert fordi de skal ha standpunkt. Så vi kommer ikke til å bli omdisponert ut av ungdomstrinnet. Anonymkode: e4897...aa5 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et kjempeproblem er at barnehagene har veldig kort åpningstid nå, så alle ansatte med barnehagebarn kan kun jobbe korte dager. Dette må adresseres for at vi skal kunne åpne Anonymkode: b88bc...b53 Jeg vil tro en del skoler også kommer til å ha kortere dager og/eller færre dager. Anonymkode: e4897...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil tro en del skoler også kommer til å ha kortere dager og/eller færre dager. Anonymkode: e4897...aa5 Jeg får ha barnet i barnehage 5 timer om dagen, 10-15. Levering og henting kommer i tillegg. Da må i såfall skole og SFO være enda kortere enn barnehagen. Det er helt innlysende at dette ikke går, vi får ikke reddet samfunnet på denne måten. Så håper de justerer etter den første uka Anonymkode: b88bc...b53 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ha barnet i barnehage 5 timer om dagen, 10-15. Levering og henting kommer i tillegg. Da må i såfall skole og SFO være enda kortere enn barnehagen. Det er helt innlysende at dette ikke går, vi får ikke reddet samfunnet på denne måten. Så håper de justerer etter den første uka Anonymkode: b88bc...b53 Jeg jobber ikke på småtrinnet, men vi diskuterer allerede halve dager og få dager pr uke. Skolene har jo akkurat samme utfordring som barnehagene, bemanning og smittevern. Skal vi kunne opprettholde smittevern på en fornuftig måte, så kan vi ikke ha vanlige dager. Anonymkode: e4897...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et kjempeproblem er at barnehagene har veldig kort åpningstid nå, så alle ansatte med barnehagebarn kan kun jobbe korte dager. Dette må adresseres for at vi skal kunne åpne Anonymkode: b88bc...b53 Bhg her er åpen kl 8-15.30 neste uke, i Viken. Ikke veldig kort åpningstid mtp at 1.-4.klasse har undervisning kl 8.30-13/14 vanligvis. Men ser for meg at sfo sikkert også stenger likt som bhg. Barn av samfunnskritiske yrker har en egen ordning og får ha barn lenger i bhg. Anonymkode: 0a957...b3a
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #12 Skrevet 19. april 2020 Det blir ihvertfall ikke ledige ressurser til å drive hjemmeskole for alle de som av frykt holder barna hjemme (snakker ikke om de som har rett til det pga risikosonen). Alt ledig personell blir nok brukt fysisk på skolen, og godt er det.(Måtte bare skrive det, fordi det er så mange som tror de kan fortsette med hjemmeskole og få opplegg og oppfølging fra skolen som før). Jeg tviler på at regjeringen legger bastante føringer for gruppestørrelser, men mer "mindre grupper". Dvs max 5 er utopi. Tipper det blir å dele klassen i to, og bruke klasserommene til 5.-7.trinn. Forhåpentligvis går det opp ved bruk av faglærere, assistenter osv. Anonymkode: 24574...ff0 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #13 Skrevet 19. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan blir klassene delt opp når skolen starter for 1-4 trinn 27.april? Vil det trenges flere ansatte enn normalt, eller blir det løst med lærere fra 5. til 10.trinn, eventuelt 5 til 7 for de små skolene..? Noen lærere her som vet, eller er ikke dette i boks enda? Anonymkode: a8892...cc8 Vi vet ingenting annet enn hva vi har fått vite fra media. Vi har barnehagenes veiledere, og vet at de som er kontaktlæreren på 5-10. blir prioritert å holde på med hjemmeundervisning der og at resten av staben er tiltenkt å brukes til å oppnå krav til 1.-4. når det kommer noen retningslinjer. Har fått åpningstider til barnehager. Ser at med mange kolleger med barnehagebarn blir det krevende å få folk til alle tidene skolen er åpen. SFO er enda en kjempeutfordring, her er det ikke i nærheten av nok ansatte til å få til noe lignende i barnehagene. Som ansatt i skolen er det så vanlig at man kan komme med motsier seg selv og står i komplett motsetning til hverandre. Så ser for meg f.eks noen ekstremt strenge regler fordi da kan man si at man har gjort noe, også kommer det f.eks frislipp på SFO slik at resten av reglene resten av dagen viser seg å være meningsløse. Eller masse regler som det sies skal følges, for så å fravike fra dem alle mann så fort vi har lest dem fordi reglene er umulig å følge pga de fysiske forholdene på skolen og antallet barn PR ansatt. Jeg tror ikke folk flest er klar over hvor stort sparebluss skoler og barnehager driftes med. Om de strenge reglene følges blir det mye stenging ved sykdom og fravær, men sannsynligvis blir det vel at reglene henger over alt og alle er enige om at de skal følges, men alle lukker øynene for at de ikke blir fulgt. Akkurat som før stengingen. Det skrives knapt avviksmeldinger i skole og barnehage, for man hadde knapt gjort annet om man skulle gjort det. Anonymkode: aaed2...fb4 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #14 Skrevet 19. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et kjempeproblem er at barnehagene har veldig kort åpningstid nå, så alle ansatte med barnehagebarn kan kun jobbe korte dager. Dette må adresseres for at vi skal kunne åpne Anonymkode: b88bc...b53 Ser at det kan bli vanskelig å få for og etterarbeidet i den tiden som barnehagen er åpen, men undervisningen skal det jo bære uproblematisk å få til. Så får mann jobbe på kvelden når ungene sover da. Hilsen lærer Anonymkode: 6c9e2...153
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #15 Skrevet 19. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vet man nok etterhvert. Vet mamma planlegger for SFO nå. Skal være møte på skolen imorgen Anonymkode: e8703...e39 Møte på skolen? Med hvor mange og i hvor stort rom? Jeg synes det virker som at skolene ikke klarer å fravike fra møter med mange ansatte, selv nå. Er det sånn i andre bransjer at de setter opp møter med 10-20+ i samme rom i disse dager, eller er det kun skoler? Anonymkode: aaed2...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #16 Skrevet 19. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møte på skolen? Med hvor mange og i hvor stort rom? Jeg synes det virker som at skolene ikke klarer å fravike fra møter med mange ansatte, selv nå. Er det sånn i andre bransjer at de setter opp møter med 10-20+ i samme rom i disse dager, eller er det kun skoler? Anonymkode: aaed2...fb4 Barnehagen skal det også være møte med 10-20 ansatte i samme rom. Tydelig at ikke smittevern er så nøye når det kommer til oss. Anonymkode: cac2b...e80 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #17 Skrevet 19. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Et kjempeproblem er at barnehagene har veldig kort åpningstid nå, så alle ansatte med barnehagebarn kan kun jobbe korte dager. Dette må adresseres for at vi skal kunne åpne Anonymkode: b88bc...b53 Er 7-8 timer kort?? Anonymkode: 8190c...029
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #18 Skrevet 19. april 2020 De får bruke gymsalen til møter da. Og ha utegym uten dusj. Anonymkode: 8190c...029
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #19 Skrevet 19. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ha barnet i barnehage 5 timer om dagen, 10-15. Levering og henting kommer i tillegg. Da må i såfall skole og SFO være enda kortere enn barnehagen. Det er helt innlysende at dette ikke går, vi får ikke reddet samfunnet på denne måten. Så håper de justerer etter den første uka Anonymkode: b88bc...b53 Det var ekstremt kort åpningstid! Det er vel ingen grunn til at den skal være SÅ kort? Vår barnehage er åpen 8-15, det synes jeg er mer enn kort nok. Barnehagen skal ha alle ansatte på jobb samtidig, og de må stenge så tidlig (sju timer med barn) for å ha resten av tiden til hygienetiltak. Hvorfor trenger deres barnehage to timer ekstra til dette i forhold til vår barnehage? Anonymkode: e6521...70c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #20 Skrevet 19. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 7-8 timer kort?? Anonymkode: 8190c...029 Det er kort når man skal både hente og levere innenfor åpningstiden, ja - og i tillegg rekke å komme seg til og fra sin egen jobb. Barnehagen vår er åpen fra 8-15. Jeg kan i beste fall forlate barnehagen rundt 08:15, og komme 14:45. Da er det 6,5 time igjen. Allerede er det 1,5 time kortere enn arbeidsdagen min. I tillegg har jeg 45 minutters reise t/r til jobb. Akkurat nå er det hjemmekontor, men vi vet ikke hvordan det vil bli framover. Hvis jeg må fysisk på jobb, forsvinner 1,5 time til. Da har jeg en arbeidsdag på fem timer. Anonymkode: e6521...70c
Anbefalte innlegg