Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. :)

Jeg er gravid og bor på vestlandet (dvs. veldig varierende vær). Har en hund som krever daglige turer, så ut må jeg uansett. Er gravid i 4. måned og merker at jakkene mine ikke kan brukes stort lenger.. jeg trenger jo jakke, men har ingen peiling! Jeg kunne helst tenke meg en jakke som passer til "alt" så jeg slipper å kjøpe flere.. en som jeg både kan bruke til hverdagskjoler/når jeg skal pynte meg/når jeg skal gå tur.. gjerne tåle litt vann/vind. Helst ikke varm siden jeg kommer til å gå mest gravid på sommeren.

Noen tips? Hva bruker dere? :)

Anonymkode: 191b9...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også 4 måneder, bor i Oslo. Foreløpig går det greit med eksisterende jakke (har en tynn ulljakke som er vid som brukes til overgangsperioden), men har kjøpt en kort olajakke for gravide brukt fra Finn som jeg tenker bruke til sommeren. Ser ellers at det finnes anorakker for gravide, hadde jeg bodd et sted med mye regn/vind hadde jeg kjøpt det. Sjekk Finn, mye man kan få kjøpt brukt! 

AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt vindjakke fra Stormberg, da kan du velge hvor mye du vil ha under mtp temperatur :)

Anonymkode: 38cd4...09f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går stort sett med mannen sine jakker, er 8 måneder på vei da...

Anonymkode: d44bf...5cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bærejakke (kan ha barn i bæresjal/-sele på magen under jakka) fra Pin prix. Bæresjaldelen har jeg tatt av, men Man kan åpne glidelåser i sidene og utvide jakka på den måten.

Jeg har regnjakke, og bruker (mannens) ullgenser og/eller ulltrøye eller ullskjerf rundt magen  under for å tilpasse mtp. temperatur. De finnes som vinterjakke også, men jeg har ikke det.

Anonymkode: d91fa...c33

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bærejakke (kan ha barn i bæresjal/-sele på magen under jakka) fra Pin prix. Bæresjaldelen har jeg tatt av, men Man kan åpne glidelåser i sidene og utvide jakka på den måten.

Jeg har regnjakke, og bruker (mannens) ullgenser og/eller ulltrøye eller ullskjerf rundt magen  under for å tilpasse mtp. temperatur. De finnes som vinterjakke også, men jeg har ikke det.

Fra BonPrix, mente jeg... autokorrektur...  https://www.bonprix.no/kategori/dame-mammaklaer-baerejakker/?sob=1

AnonymBruker
Skrevet

En til 👍 for Bon Prix sine mammajakker! Jeg har softshell-varianten, og den funker fjell som både bærejakke, gravidjakke og vanlig jakke, lett å regulere passformen på, tåler vann/vind, og kan tilpasse med temperatur etter hva jeg har under (brukte den i nesten hele vinter også). 

Anonymkode: f02b6...d84

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 35. Har ikke kjøpt egne gravidjakker, har klart meg med det jeg har fra før.

Vinterparkasen er nå i trangeste laget, så den henges nok bort. Har to dobbeltspente kåper som kan brukes som omslagskåper, og de holder nok hele svangerskapet, og en regnjakke som fremdeles passer greit. Har også noen kortere jakker som jeg ikke får helt igjen, men de duger til ut og inn av bil og kortere byturer hvor jeg ikke trenger å lukke dem. 

Jeg vil tro du kanskje trenger to, en til turbruk og en til hverdagsbruk? Hva med en trench/kåpe til hverdags og en vanntett/regnjakke til tur?

Anonymkode: f2a20...717

Skrevet

Jeg er 25 uker på vei og bruker twentyfouranorakk jeg hadde fra tidligere. Det er glidelås på begge sider av magen som går opp til under armene så jeg justerer etter behov. 

AnonymBruker
Skrevet

Slår også et slag for mamma-/bærejakke. De kan som regel brukes både under graviditeten, med baby i bæresele og som vanlig jakke etterpå. Jeg har en variant fra Bonprix med uttagbart fleecetrekk, men det ser ikke ut som den er i salg lenger. Men feks denne er i Softshell og kan både brukes på tur i vær og vind (med varmt underlag) og til hverdagskjoler. 

Anonymkode: 2df43...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Anorakk.

Anonymkode: d1f4f...5c3

Skrevet

Her også bonprix, men bor på landet, så det ble en svart softshelljakke som skal brukes med baby etterpå. 

Skrevet

Til tur med hunden bruker jeg mannen sine jakker. Ellers er det bare å kjøpe blazere eller andre jakker som man har åpne. De kan brukes etter graviditeten også.

AnonymBruker
Skrevet

Er i 5 måned og har en kåpe med knapper som jeg fortsatt får igjen🤪. Får også igjen en dunjakke, men det er trangt.

Gidder hvertfall ikke å bruke penger på gravid jakker for no kommer våren 🌸. Bruker det eg har..

Anonymkode: 5d8d4...328

• Liker 1
Gjest Jeeeeeeea
Skrevet

2 uker til termin her og jeg bor også på Vestlandet. Jeg hadde lenge siklet på en Brgn jakke og unnet meg den for et par måneder siden da jeg ikke klarte og lukke jakkene mine 😊 jeg kjøpte modellen som heter yr coat. Det er en kåpe som tåler vann, kan brukes med og uten hette og passer dermed perfekt på Vestlandet. Det er to magnetknapper (disse får jeg ikke igjen nå som jeg er høygravid) og et belte i livet som du kan ha over magen så den kommer tydelig frem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en fantastisk jakke på cubus faktisk! Den er svart med stramming i livet, kjøpte den 1 str større enn jeg ellers ville hatt i den og den kommer jeg til å ha store deler av svangerskapet. Den er vann og vindtett, ikke noe fôring så passer godt nå på våren og til høsten 😁

Anonymkode: 37397...4c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...